Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou výukových úloh pro práci s robotickým ramenem Dobot. Teoretická část shrnuje historii vývoje robotů, technický popis robotického ramene Dobot a jeho možnosti v rámci software. Praktická část obsahuje samotné příklady, které jsou sestaveny v rámci různých výukových témat a látek. Cílem těchto úloh je dát studentovi ucelený přehled možností práce s robotickým ramenem, skrze různé programovací techniky.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with the creation of teaching tasks for working with the Dobot robotic arm. The theoretical part summarizes the history of robot development, technical description of the Dobot robotic arm and its possibilities within the software. The practical part contains specific examples, which are compiled within various teaching topics and materials. The aim of these tasks is to give the student a comprehensive overview of the possibilities of working with the robotic arm, through various programming techniques.
Klíčová slova
Dobot, robot, robotické rameno, aplikace
Klíčová slova v angličtině
Dobot, robot, robotic arm, applications
Rozsah průvodní práce
76
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou výukových úloh pro práci s robotickým ramenem Dobot. Teoretická část shrnuje historii vývoje robotů, technický popis robotického ramene Dobot a jeho možnosti v rámci software. Praktická část obsahuje samotné příklady, které jsou sestaveny v rámci různých výukových témat a látek. Cílem těchto úloh je dát studentovi ucelený přehled možností práce s robotickým ramenem, skrze různé programovací techniky.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with the creation of teaching tasks for working with the Dobot robotic arm. The theoretical part summarizes the history of robot development, technical description of the Dobot robotic arm and its possibilities within the software. The practical part contains specific examples, which are compiled within various teaching topics and materials. The aim of these tasks is to give the student a comprehensive overview of the possibilities of working with the robotic arm, through various programming techniques.
Klíčová slova
Dobot, robot, robotické rameno, aplikace
Klíčová slova v angličtině
Dobot, robot, robotic arm, applications
Zásady pro vypracování
Popište možnosti robotického ramene Dobot se zaměřením na jeho využití ve výuce.
Zvolte vhodné nástroje a úlohy pro ilustraci základních vlastností ramene.
Zpracujte sadu výukových úloh včetně řešení se zvolenými nástroji.
Zpracujte dokumentaci popisující úlohy a jejich řešení.
Vytvořte výukovou prezentaci o rameni Dobot.
Zásady pro vypracování
Popište možnosti robotického ramene Dobot se zaměřením na jeho využití ve výuce.
Zvolte vhodné nástroje a úlohy pro ilustraci základních vlastností ramene.
Zpracujte sadu výukových úloh včetně řešení se zvolenými nástroji.
Zpracujte dokumentaci popisující úlohy a jejich řešení.
KOLÍBAL, Zdeněk. Roboty a robotizované výrobní technologie. Brno: Vysoké učení technické v Brně - nakladatelství VUTIUM, 2016. ISBN 978-80-214-4828-5.
LADMAN, Josef. Elektronické konstrukce pro začátečníky. Praha: BEN - technická literatura, 2001. ISBN 80-730-0015-6.
NOVÁK, Petr. Mobilní roboty: pohony, senzory, řízení. Praha: BEN - technická literatura, 2005. ISBN 80-7300-141-1.
WINFIELD, A. F. T. Robotics: a very short introduction. Oxford: Oxford University Press, 2012. Very short introductions. ISBN 978-0199695980.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant odprezentoval před komisí hlavní cíle a výsledky své bakalářské práce. Prezentace působila velmi dobrým dojmem, student vystihl hlavní body práce. Součástí prezentace byla ukázka hotové výukové prezentace. Následně byl student seznámen s posudky vedoucího a oponenta bakalářské práce. Diplomant postupně odpověděl na otázky oponenta práce.
Komise vznesla k obhajobě následující dotazy:
1) Doc. Šenkeřík: Pro jaký stupeň studia jsou výukové materiály určeny?
1) Doc. Šenkeřík: Modely pohybu byly tvořeny pro kontrétní reálný systém nebo byly použity pouze jako ukázky?
1) Dr. Malaník: Jaký byl důvod vytvoření výukových materálů v Powerpointu?
1) Dr. Malaník: Kdo je vlastníkem licence vytvořených výukových materiálů?
Na kladené dotazy diplomant reagoval na velmi dobré úrovni.