V diplomové práci se zabýváme zkušenostmi žáků 2. stupně základních škol se sexuálním zneužíváním v online prostředí. V teoretické části práce se zabýváme sexuálním zneužíváním dětí obecně, komerčním sexuálním zneužíváním dětí, signály a následky komerčního sexuálního zneužívání dětí a dokumentem V síti. V další kapitole jsme se zaměřili na online prostředí, sociální sítě, rizika a legislativu. Poslední kapitolou je pomoc při sexuálním zneužívání v online prostředí, digitální desatero, prevence sexuálního zneužívání v online prostředí a charakteristika predátorů. V praktické části se zabýváme samotným výzkumným problémem, kterým je Jaké zkušenosti mají žáci druhého stupně základních škol se sexuálním zneužíváním v online prostředí? Dále jsme si určili výzkumné cíle, z kterých jsme vytvořili výzkumné otázky a jako výzkumnou metodu jsme využili kvantitativní výzkum prostřednictvím online dotazníků. Získaná data jsme zpracovali do grafů a tabulek.
Anotace v angličtině
In this diploma thesis we deal with the experience of middle school students with sexual abuse online. In the theoretical part we deal with sexual abuse of children in general, commercial sexual abuse of children, signals and consequences of commercial sexual abuse of children and the document V síti. in the next chapter we focused on the online world, social networks, risks and legislation. The last chapter is about help with sexual abuse in the online world, digital decalogue, prevention of sexual abuse in online world and the characteristics of predators. In the practical part, we deal with the research problem, which is What experiences do middle school students have with sexual abuse in the online world? We also set research objectives, from which we created research questions and as a research method we used quantitative research through online questionnaires. We processed the obtained data into graphs and charts.
Klíčová slova
zneužívání, sexting, kyberšikana, kybergrooming, hebofilie, internet, základní škola
Klíčová slova v angličtině
abuse, sexting, cyberbullying, cyber grooming, hebephilia, internet, primary school
Rozsah průvodní práce
75 s. (12 928 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
V diplomové práci se zabýváme zkušenostmi žáků 2. stupně základních škol se sexuálním zneužíváním v online prostředí. V teoretické části práce se zabýváme sexuálním zneužíváním dětí obecně, komerčním sexuálním zneužíváním dětí, signály a následky komerčního sexuálního zneužívání dětí a dokumentem V síti. V další kapitole jsme se zaměřili na online prostředí, sociální sítě, rizika a legislativu. Poslední kapitolou je pomoc při sexuálním zneužívání v online prostředí, digitální desatero, prevence sexuálního zneužívání v online prostředí a charakteristika predátorů. V praktické části se zabýváme samotným výzkumným problémem, kterým je Jaké zkušenosti mají žáci druhého stupně základních škol se sexuálním zneužíváním v online prostředí? Dále jsme si určili výzkumné cíle, z kterých jsme vytvořili výzkumné otázky a jako výzkumnou metodu jsme využili kvantitativní výzkum prostřednictvím online dotazníků. Získaná data jsme zpracovali do grafů a tabulek.
Anotace v angličtině
In this diploma thesis we deal with the experience of middle school students with sexual abuse online. In the theoretical part we deal with sexual abuse of children in general, commercial sexual abuse of children, signals and consequences of commercial sexual abuse of children and the document V síti. in the next chapter we focused on the online world, social networks, risks and legislation. The last chapter is about help with sexual abuse in the online world, digital decalogue, prevention of sexual abuse in online world and the characteristics of predators. In the practical part, we deal with the research problem, which is What experiences do middle school students have with sexual abuse in the online world? We also set research objectives, from which we created research questions and as a research method we used quantitative research through online questionnaires. We processed the obtained data into graphs and charts.
Klíčová slova
zneužívání, sexting, kyberšikana, kybergrooming, hebofilie, internet, základní škola
Klíčová slova v angličtině
abuse, sexting, cyberbullying, cyber grooming, hebephilia, internet, primary school
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury. Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti rizik online prostředí a sexuálního zneužívání dětí školního věku. Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému. Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření. Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace. Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury. Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti rizik online prostředí a sexuálního zneužívání dětí školního věku. Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému. Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření. Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace. Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BERNER, Wolfgang, 2015. Perverze. Praha: Grada. Psyché. ISBN 978-80-247-4854-2.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
MILFAIT, René, 2008. Komerční sexualizované násilí na dětech. Praha: Portál. ISBN 978-80-736-7320-8. ROBERT, Jocelyne, 2013. Nenech si to líbit!: ochrana dítěte před sexuálním zneužitím. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0340-7. RÖHR, Heinz-Peter, 2014. Zneužití: léčba následků sexuálního či emočního násilí. Praha: Portál. Spektrum. ISBN 978-80-262-0601-9.
Seznam doporučené literatury
BERNER, Wolfgang, 2015. Perverze. Praha: Grada. Psyché. ISBN 978-80-247-4854-2.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
MILFAIT, René, 2008. Komerční sexualizované násilí na dětech. Praha: Portál. ISBN 978-80-736-7320-8. ROBERT, Jocelyne, 2013. Nenech si to líbit!: ochrana dítěte před sexuálním zneužitím. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0340-7. RÖHR, Heinz-Peter, 2014. Zneužití: léčba následků sexuálního či emočního násilí. Praha: Portál. Spektrum. ISBN 978-80-262-0601-9.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma diplomové práce. Představila design výzkumné části práce. Uvedla nejdůležitější výsledky výzkumu. Odpověděla na otázky uvedené v posudcích diplomové práce. Proběhla diskuse.
Dr. Hrbáčková položila dotaz týkající se tvorby dotazníku, a na zdroje ze kterých studentka čerpala. Autorka uvedla, že se inspirovala z již realizovaných výzkumů.
Dr. Hrbáčková: Jaké jsou zkušenosti se sexuálním zneužíváním? Studentka odpověděla na zkušenosti. Dr. Hrbáčková upozornila na limity dotazníkové šetření vzhledem k cílům diplomové práce. Uvedla, že dotazník nemá vypovídací hodnotu.