Cílem této diplomové práce je popsat rizikové prvky objevující se ve videohrách ve formě moderních způsobů monetizace videoher a některých způsobů vnější motivace ke hraní. Dále budeme analyzovat chování českých hráčů videoher v kontextu moderních druhů monetizace videoher a vnější motivace ke hraní.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to describe the risk elements appearing in video games in the form of modern ways of video games monetization and some ways of external motivation to play these video games. Furthermore, we will analyze the behavior of Czech video game players in the context of modern types of monetization of video games and external motivation to play.
Klíčová slova
videohry, lootboxy, mikrotransakce
Klíčová slova v angličtině
videogames, lootboxes, microtransactions
Rozsah průvodní práce
85
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této diplomové práce je popsat rizikové prvky objevující se ve videohrách ve formě moderních způsobů monetizace videoher a některých způsobů vnější motivace ke hraní. Dále budeme analyzovat chování českých hráčů videoher v kontextu moderních druhů monetizace videoher a vnější motivace ke hraní.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to describe the risk elements appearing in video games in the form of modern ways of video games monetization and some ways of external motivation to play these video games. Furthermore, we will analyze the behavior of Czech video game players in the context of modern types of monetization of video games and external motivation to play.
Klíčová slova
videohry, lootboxy, mikrotransakce
Klíčová slova v angličtině
videogames, lootboxes, microtransactions
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti netolismu, sociální pedagogiky a videoher.
Příprava empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti netolismu, sociální pedagogiky a videoher.
Příprava empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BENDOVÁ, Helena, 2019. Co je nového v počítačových hrách. Praha: Nová beseda.
BLINKA, Lukáš, 2015. Online závislosti: jednání jako droga?: online hry, sex a sociální sítě: diagnostika závislosti na internetu: prevence a léčba. Praha: Grada.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada.
KVĚTON, Petr, 2020. Hraní videoher v dětství a dospívání: dopady a souvislosti v sociálně-psychologické perspektivě. Praha: Grada.
SUCHÁ, J., M. DOLEJŠ, H. PIPOVÁ, E. MAIEROVÁ a P. CAKIRPALOGLU, 2018. Hraní digitálních her českými adolescenty. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Seznam doporučené literatury
BENDOVÁ, Helena, 2019. Co je nového v počítačových hrách. Praha: Nová beseda.
BLINKA, Lukáš, 2015. Online závislosti: jednání jako droga?: online hry, sex a sociální sítě: diagnostika závislosti na internetu: prevence a léčba. Praha: Grada.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada.
KVĚTON, Petr, 2020. Hraní videoher v dětství a dospívání: dopady a souvislosti v sociálně-psychologické perspektivě. Praha: Grada.
SUCHÁ, J., M. DOLEJŠ, H. PIPOVÁ, E. MAIEROVÁ a P. CAKIRPALOGLU, 2018. Hraní digitálních her českými adolescenty. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student vyzdvihl aktuálnost tématu a krátce představil teoretická východiska práce. Zmínil rizika, která plynou z fenoménu hraní PC her vzhledem k sociální pedagogice. Následně představil výzkumné cíle, výzkumný nástroj a výzkumný soubor. Podrobně prezentoval zajímavé výsledky práce a navrhl srozumitelná doporučení do sociálně pedagogické praxe. Byly vyzdviženy klady práce - zpracování teoretické části, práce se zahraničními zdroji. Byla oceněna také metodologická část práce, preciznost výzkumu a jasná interpretace dat.