Diplomová práce se zabývá využitím behaviorální ekonomie v oblasti fundraisingu. Cílem této práce je zanalyzovat fundraising vybrané neziskové organizace, a to Charity Česká republika, a vytvořit návrh pro jeho zefektivnění na základě poznatků behaviorální ekonomie. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je představena behaviorální ekonomie a její využití ve veřejném sektoru. Dále je zde vymezen neziskový sektor včetně neziskových organizací a samotný pojem fundraising. Praktická část nabízí charakteristiku Charity Česká republika a přehled její organizační struktury. Dále obsahuje analytickou část zaměřenou na fundraising Charity Česká republika. Závěr je věnován návrhu pro zefektivnění fundraisingu s využitím poznatků behaviorální ekonomie.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the use of behavioural economics in the field of fundraising. The aim of this thesis is to analyze the fundraising of a selected non-profit organization, namely Caritas Czech Republic and to create a proposal for its streamlining based on the knowledge of behavioural economics. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part presents behavioural economics and its use in the public sector. Furthemore, the non-profit sector is defined here, including non-profit organizations and the very concept of fundraising. The practical part offers the characteristics of Caritas Czech Republic and an overview of its organizational structure. It also contains an analytical part focused on fundraising of Caritas Czech Republic. The conclusion is devoted to a proposal for steamlining fundraising using the knowledge of behavioural economics.
Klíčová slova
behaviorální ekonomie, direct mail, fundraising, nezisková organizace, nudge
Klíčová slova v angličtině
behavioural economics, direct mail, fundraising, non-profit organization, nudge
Rozsah průvodní práce
76 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá využitím behaviorální ekonomie v oblasti fundraisingu. Cílem této práce je zanalyzovat fundraising vybrané neziskové organizace, a to Charity Česká republika, a vytvořit návrh pro jeho zefektivnění na základě poznatků behaviorální ekonomie. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je představena behaviorální ekonomie a její využití ve veřejném sektoru. Dále je zde vymezen neziskový sektor včetně neziskových organizací a samotný pojem fundraising. Praktická část nabízí charakteristiku Charity Česká republika a přehled její organizační struktury. Dále obsahuje analytickou část zaměřenou na fundraising Charity Česká republika. Závěr je věnován návrhu pro zefektivnění fundraisingu s využitím poznatků behaviorální ekonomie.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the use of behavioural economics in the field of fundraising. The aim of this thesis is to analyze the fundraising of a selected non-profit organization, namely Caritas Czech Republic and to create a proposal for its streamlining based on the knowledge of behavioural economics. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part presents behavioural economics and its use in the public sector. Furthemore, the non-profit sector is defined here, including non-profit organizations and the very concept of fundraising. The practical part offers the characteristics of Caritas Czech Republic and an overview of its organizational structure. It also contains an analytical part focused on fundraising of Caritas Czech Republic. The conclusion is devoted to a proposal for steamlining fundraising using the knowledge of behavioural economics.
Klíčová slova
behaviorální ekonomie, direct mail, fundraising, nezisková organizace, nudge
Klíčová slova v angličtině
behavioural economics, direct mail, fundraising, non-profit organization, nudge
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši na téma behaviorální ekonomie a neziskového sektoru.
Popište metody fundraisingu.
II. Praktická část
Charakterizujte vybranou neziskovou organizaci a proveďte analýzu jejího fundraisingu.
BADDELEY, Michelle. Behavioural economics: a very short introduction. New York, NY: Oxford University Press, 2017, 147 s. ISBN 978-0-19-875499-2.
BOUKAL, Petr. Fundraising pro neziskové organizace. Praha: Grada, 2013, 264 s. ISBN 978-80-247-4487-2.
HALPERN, David. Inside the Nudge Unit: How small changes can make a big difference. London: WH Allen, 2015, 383 s. ISBN 978-0-75355-655-9.
STEJSKAL, Jan, Helena KUVÍKOVÁ a Kateřina MAŤÁTKOVÁ. Neziskové organizace - vybrané problémy ekonomiky: se zaměřením na nestátní neziskové organizace. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012, 169 s. ISBN 978-80-7357-973-9.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Public relations, fundraising a lobbing: pro neziskové organizace. Praha: Grada Publishing, 2012, 143 s. ISBN 978-80-247-4040-9.
Seznam doporučené literatury
BADDELEY, Michelle. Behavioural economics: a very short introduction. New York, NY: Oxford University Press, 2017, 147 s. ISBN 978-0-19-875499-2.
BOUKAL, Petr. Fundraising pro neziskové organizace. Praha: Grada, 2013, 264 s. ISBN 978-80-247-4487-2.
HALPERN, David. Inside the Nudge Unit: How small changes can make a big difference. London: WH Allen, 2015, 383 s. ISBN 978-0-75355-655-9.
STEJSKAL, Jan, Helena KUVÍKOVÁ a Kateřina MAŤÁTKOVÁ. Neziskové organizace - vybrané problémy ekonomiky: se zaměřením na nestátní neziskové organizace. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012, 169 s. ISBN 978-80-7357-973-9.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Public relations, fundraising a lobbing: pro neziskové organizace. Praha: Grada Publishing, 2012, 143 s. ISBN 978-80-247-4040-9.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího DP: 23 bodů Hodnocení oponenta DP: 23 bodů
Otázky vedoucího práce:
1) Který z teoretických konceptů behaviorální ekonomie považujete za nejpřínosnější z hlediska uplatnění v oblasti zlepšení fundraisingu? (Zodpovězeno zcela)
2) Předpokládáte uplatnění doporučení v praxi Charity? (Zodpovězeno zcela)
Otázky oponenta práce:
1) Jaká jsou hlavní zjištění Vámi provedených analýz? (Zodpovězeno zcela)
2) Byla či budou navrhovaná opatření ověřena v praktickém fungování řešené organizace? (Zodpovězeno zcela)