Předkládaná diplomová práce se zabývá komunikací mezi občany a veřejnou správou ve městě Šternberk. Cílem je poskytnout informace o stávajícím stavu úrovně eGovernmentu v globálním měřítku a na konkrétním příkladu ve městě Šternberk navrhnout lepší, efektivnější, rychlejší, pro obě strany pohodlnější a zároveň uživatelsky přívětivé řešení dálkové komunikace. Teoretická část se zaměřuje na vymezení základních teoretických přístupů v problematice eGovernmentu, popisuje globální dynamiku jeho vývoje a charakterizuje přístupy digitalizace veřejné správy. Praktická část se cíleně zaměřuje na stav eGovernmentu v České republice a porovnává jej s vybranou zemí EU. Prostřednictvím interview společně s analýzou dopravní obslužnosti byly zjišťovány potřeby občanů, které následně v dané problematice pomohly směrovat tvorbu návrhů rozšíření služeb dálkové komunikace mezi občany a veřejnou správou. Na základě zjištěných informací bylo navrženo opatření pro zlepšení komunikace občana s veřejnou správou a zpracována studie proveditelnosti, která bude zároveň sloužit jako koncept pro podání žádosti o finanční podporu z fondů EU.
Anotace v angličtině
The submitted diploma thesis deals with communication between citizens and public administration in the town of Šternberk. The aim is to provide information on the current state of the eGovernment level on a global scale and, on a specific example in the city of Šternberk, to design a better, more efficient, faster, more convenient, and user-friendly long-distance communication solution. The theoretical part focuses on the definition of basic theoretical approaches in the field of eGovernment, describes the global dynamics of its development, and characterizes the approaches to the digitalization of public administration. The practical part focuses on the state of eGovernment in the Czech Republic and compares it with a selected EU country. Through interviews together with the analysis of transport services, needs were identified, which subsequently helped to guide the creation of proposals for the expansion of long-distance communication services between citizens and public administration. Based on the identified needs, measures were proposed to improve the communication of the citizen with the public administration, and a feasibility study was prepared, which will also serve as a concept for applying for financial support from EU funds.
Klíčová slova
eGovernment, veřejná správa, interview, dálková komunikace, Estonská republika, studie proveditelnosti
Klíčová slova v angličtině
eGovernment, public administration, interview, long-distance communication, Republic of Estonia, feasibility study
Rozsah průvodní práce
132 s. (6229971 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Předkládaná diplomová práce se zabývá komunikací mezi občany a veřejnou správou ve městě Šternberk. Cílem je poskytnout informace o stávajícím stavu úrovně eGovernmentu v globálním měřítku a na konkrétním příkladu ve městě Šternberk navrhnout lepší, efektivnější, rychlejší, pro obě strany pohodlnější a zároveň uživatelsky přívětivé řešení dálkové komunikace. Teoretická část se zaměřuje na vymezení základních teoretických přístupů v problematice eGovernmentu, popisuje globální dynamiku jeho vývoje a charakterizuje přístupy digitalizace veřejné správy. Praktická část se cíleně zaměřuje na stav eGovernmentu v České republice a porovnává jej s vybranou zemí EU. Prostřednictvím interview společně s analýzou dopravní obslužnosti byly zjišťovány potřeby občanů, které následně v dané problematice pomohly směrovat tvorbu návrhů rozšíření služeb dálkové komunikace mezi občany a veřejnou správou. Na základě zjištěných informací bylo navrženo opatření pro zlepšení komunikace občana s veřejnou správou a zpracována studie proveditelnosti, která bude zároveň sloužit jako koncept pro podání žádosti o finanční podporu z fondů EU.
Anotace v angličtině
The submitted diploma thesis deals with communication between citizens and public administration in the town of Šternberk. The aim is to provide information on the current state of the eGovernment level on a global scale and, on a specific example in the city of Šternberk, to design a better, more efficient, faster, more convenient, and user-friendly long-distance communication solution. The theoretical part focuses on the definition of basic theoretical approaches in the field of eGovernment, describes the global dynamics of its development, and characterizes the approaches to the digitalization of public administration. The practical part focuses on the state of eGovernment in the Czech Republic and compares it with a selected EU country. Through interviews together with the analysis of transport services, needs were identified, which subsequently helped to guide the creation of proposals for the expansion of long-distance communication services between citizens and public administration. Based on the identified needs, measures were proposed to improve the communication of the citizen with the public administration, and a feasibility study was prepared, which will also serve as a concept for applying for financial support from EU funds.
Klíčová slova
eGovernment, veřejná správa, interview, dálková komunikace, Estonská republika, studie proveditelnosti
Klíčová slova v angličtině
eGovernment, public administration, interview, long-distance communication, Republic of Estonia, feasibility study
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Vymezte základní teoretické přístupy problematiky eGovernmentu.
Popište dynamiku vývoje eGovernmentu a charakterizujte přístupy digitalizace veřejné správy.
II. Praktická část
Popište současný stav eGovernmentu a digitalizace veřejné správy v ČR a komparujte zjištění s vybranou zemí v EU.
Analyzujte oblast komunikace občana a veřejné správy ve městě Šternberk.
Navrhněte opatření pro zlepšení komunikace občana s veřejnou správou a proveďte nákladovou, časovou, personální a rizikovou analýzu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Vymezte základní teoretické přístupy problematiky eGovernmentu.
Popište dynamiku vývoje eGovernmentu a charakterizujte přístupy digitalizace veřejné správy.
II. Praktická část
Popište současný stav eGovernmentu a digitalizace veřejné správy v ČR a komparujte zjištění s vybranou zemí v EU.
Analyzujte oblast komunikace občana a veřejné správy ve městě Šternberk.
Navrhněte opatření pro zlepšení komunikace občana s veřejnou správou a proveďte nákladovou, časovou, personální a rizikovou analýzu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ANDERSON, Dennis et al. E-government strategy, ICT and innovation for citizen engagement. New York: Springer, 2015, 110 s. ISBN 978-1-4939-3348-8.
FELIX, Ondřej et al. Jak se (z)rodil eGON: reforma a elektronizace veřejné správy. Praha: CEVRO Institut, 2015, 313 s. ISBN 978-80-87125-28-1.
MATES, Pavel a Vladimír SMEJKAL. E-government v České republice: právní a technologické aspekty. Praha: Leges, 2012, 464 s. ISBN 978-80-87576-36-6.
ŠPAČEK, David. eGovernment: cíle, trendy a přístupy k jeho hodnocení. Praha: C. H. Beck, 2012, 258 s. ISBN 978-80-7400-261-8.
WEERAKKODY, Vishanth a Christopher G. REDDICK. Public Sector Transformation through E-Government: Experiences from Europe and North America. 2nd ed. New York: Routledge, 2017, 280 s. ISBN 978-11-3811-559-0.
Seznam doporučené literatury
ANDERSON, Dennis et al. E-government strategy, ICT and innovation for citizen engagement. New York: Springer, 2015, 110 s. ISBN 978-1-4939-3348-8.
FELIX, Ondřej et al. Jak se (z)rodil eGON: reforma a elektronizace veřejné správy. Praha: CEVRO Institut, 2015, 313 s. ISBN 978-80-87125-28-1.
MATES, Pavel a Vladimír SMEJKAL. E-government v České republice: právní a technologické aspekty. Praha: Leges, 2012, 464 s. ISBN 978-80-87576-36-6.
ŠPAČEK, David. eGovernment: cíle, trendy a přístupy k jeho hodnocení. Praha: C. H. Beck, 2012, 258 s. ISBN 978-80-7400-261-8.
WEERAKKODY, Vishanth a Christopher G. REDDICK. Public Sector Transformation through E-Government: Experiences from Europe and North America. 2nd ed. New York: Routledge, 2017, 280 s. ISBN 978-11-3811-559-0.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího DP: 26 bodů Hodnocení oponenta DP: 25 bodů
Otázky vedoucího práce:
1) Akým spôsobom je podľa Vás možné minimalizovať preferencie k dodávateľom vybavenie, které je uvedené v návrhovej časti? (Zodpovězeno zcela)
2) Z analytickej časti vyplýva, že časť informácií bola získaná na základe zákona 106/1999 Sb. o slobodnom prístupe k informáciám. Prispeli dané informácie k argumentácii při jednaniach o realizácii projektu? (Zodpovězeno zcela)
Otázky oponenta práce:
1) Co považujete za největší problém rozvoje eGovernmentu ve městě Šternberk? (Zodpovězeno zcela)
2) Který ze současných prvků eGovernmentu má, či bude mít, největší přínos pro občany? (Zodpovězeno zcela)