Cílem této práce je vytvoření nových produktů v oblasti vinařská turistika a gastronomie v turistické oblasti Lednicko-valtický areál a Pálava. Programy na tuto tématiku nebyly ještě v oblasti realizovány. V rámci řešení byla použita analýza předpokladů cestovního ruchu ve sledované oblasti, dotazníkové šetření pro zjištění zájmu návštěvníků o nové produkty a zjištění zájmu poskytovatelů služeb o participaci v balíčcích. Také byl proveden řízený rozhovor s jednatelem destinačního managementu oblasti. V neposlední řadě byla provedena analýza konkurenčních produktů. V práci použita SWOT analýza, metoda CPM a metoda RIPRAN. Navržené řešení obsahuje komplexní balíčky služeb, zaměřené na vinařskou turistiku a gastronomii. Přínosem této práce je vytvoření balíčků služeb s celkovým harmonogramem a kalkulací, které budou sloužit k propagaci destinace.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to create new products in the field of wine tourism and gastronomy in the tourist area of Lednice-Valtice area and Pálava. Programs of this topic have not been implemented in the area either. As part of the solution, an analysis of tourism assumptions in the monitored area, a questionnaire survey to determine the interest of visitors in new products and the interest of service providers in participating in packages were performed. A controlled interview with the destination management executive of the area was done. An analysis of competing products was performed. Furthermore, a SWOT analysis, a CPM method and RIPRAN method were performed in the work as well. The proposed solution contains comprehensive packages of services focused on wine tourism and gastronomy. The benefit of this work is the creation of service packages with an overall schedule and calculation, which will serve to propagation of the destination.
Cílem této práce je vytvoření nových produktů v oblasti vinařská turistika a gastronomie v turistické oblasti Lednicko-valtický areál a Pálava. Programy na tuto tématiku nebyly ještě v oblasti realizovány. V rámci řešení byla použita analýza předpokladů cestovního ruchu ve sledované oblasti, dotazníkové šetření pro zjištění zájmu návštěvníků o nové produkty a zjištění zájmu poskytovatelů služeb o participaci v balíčcích. Také byl proveden řízený rozhovor s jednatelem destinačního managementu oblasti. V neposlední řadě byla provedena analýza konkurenčních produktů. V práci použita SWOT analýza, metoda CPM a metoda RIPRAN. Navržené řešení obsahuje komplexní balíčky služeb, zaměřené na vinařskou turistiku a gastronomii. Přínosem této práce je vytvoření balíčků služeb s celkovým harmonogramem a kalkulací, které budou sloužit k propagaci destinace.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to create new products in the field of wine tourism and gastronomy in the tourist area of Lednice-Valtice area and Pálava. Programs of this topic have not been implemented in the area either. As part of the solution, an analysis of tourism assumptions in the monitored area, a questionnaire survey to determine the interest of visitors in new products and the interest of service providers in participating in packages were performed. A controlled interview with the destination management executive of the area was done. An analysis of competing products was performed. Furthermore, a SWOT analysis, a CPM method and RIPRAN method were performed in the work as well. The proposed solution contains comprehensive packages of services focused on wine tourism and gastronomy. The benefit of this work is the creation of service packages with an overall schedule and calculation, which will serve to propagation of the destination.
Úvod Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I.Teoretická část
Na základě dostupných literárních zdrojů zpracujte teoretické poznatky vztahující se k problematice destinačního managementu.
II. Praktická část
Pomocí vybraných analytických metod analyzujte nabídku a poptávku po vinařské turistice v daných oblastech.
Na základě výsledků provedených analýz vytvořte produkty cestovního ruchu v oblasti vinařské turistiky.
Podrobte projekt časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I.Teoretická část
Na základě dostupných literárních zdrojů zpracujte teoretické poznatky vztahující se k problematice destinačního managementu.
II. Praktická část
Pomocí vybraných analytických metod analyzujte nabídku a poptávku po vinařské turistice v daných oblastech.
Na základě výsledků provedených analýz vytvořte produkty cestovního ruchu v oblasti vinařské turistiky.
Podrobte projekt časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
COOK, Roy A., Cathy H. C. HSU a Lorraine L. TAYLOR. Tourism: the business of hospitality and travel. Seventh edition. Harlow: Pearson, 2018, 448 s. ISBN 978-1-292-22167-0.
HOLEŠINSKÁ, Andrea. Destinační management jako nástroj regionální politiky cestovního ruchu. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, 2012, 151 s. ISBN 978-80-210-5847-7.
KOTÍKOVÁ, Halina a Eva SCHWARTZHOFFOVÁ. Cestovní ruch. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017, 154 s. Skripta. ISBN 978-80-244-5189-3.
KOTLER, Philip, John T. BOWEN a James C. MAKENS. Marketing for hospitality and tourism. 6th ed. Harlow: Pearson Education, 2014, 630 s. ISBN 978-1-29202-003-7.
RYGLOVÁ, Kateřina, Michal BURIAN a Ida VAJČNEROVÁ. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-80-247-4039-3.
Seznam doporučené literatury
COOK, Roy A., Cathy H. C. HSU a Lorraine L. TAYLOR. Tourism: the business of hospitality and travel. Seventh edition. Harlow: Pearson, 2018, 448 s. ISBN 978-1-292-22167-0.
HOLEŠINSKÁ, Andrea. Destinační management jako nástroj regionální politiky cestovního ruchu. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, 2012, 151 s. ISBN 978-80-210-5847-7.
KOTÍKOVÁ, Halina a Eva SCHWARTZHOFFOVÁ. Cestovní ruch. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017, 154 s. Skripta. ISBN 978-80-244-5189-3.
KOTLER, Philip, John T. BOWEN a James C. MAKENS. Marketing for hospitality and tourism. 6th ed. Harlow: Pearson Education, 2014, 630 s. ISBN 978-1-29202-003-7.
RYGLOVÁ, Kateřina, Michal BURIAN a Ida VAJČNEROVÁ. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-80-247-4039-3.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Zuzana Vaculčíková, Ph.D., 23 bodů
Oponent práce: Ing. Šárka Papadaki, Ph.D., 18 bodů
Otázky vedoucí:
1. Aký spôsob propagácie využije destinačný management k zviditeľneniu týchto produktov/balíčkov? zodpovězeno zcela
Otázky oponent:
Jak budete oslovovat potencionální zákazníky? Jaké komunikační nástroje k tomu využijete? zodpovězeno zcela
doc. Martinovičová - Jak se liší přímé a nepřímé náklady v kalkulacích na Vaše balíčky. Zodpovězeno částečně
dr. Slinták - Proč jste v rámci dotazníkového šetření nedefinovala výzkumné otázky nebo hypotézy? zodpovězeno částečně