Tato diplomová práce byla zaměřena na zvýšení návštěvnosti města Hulín. Cílem této práce bylo zpracovat projekt, který zaujme a naláká nové účastníky cestovního ruchu k návštěvě vybraného města. Byla rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou část. Teoretická část byla zpracována jako literární rešerše zaměřená na cestovní ruch. Současně zde byly popsány analytické metody, které byly použity i v praktické části. V praktické části byla provedená geografická analýza vybraného města a SWOT analýza. Jako další marketingový výzkum bylo použito dotazníkové šetření a rozhovor s ředitelkou Městského kulturního centra Hulín. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že město nabízí velmi zajímavá místa, která mohou přispět, s dobrou propagační strategií, k rozvoji a atraktivitě města. Přínosem této práce bylo uvědomění místních atraktivit, kulturních akcí a služeb novým i stávajícím návštěvníkům města Hulín, na základě dosažených výsledků provedených analýz. V projektu byl zohledněn časový plán projektu, nákladová a riziková analýza.
Anotace v angličtině
This diploma thesis was focused on an increase in a number of visitors in the town of Hulín. The aim of the thesis was doing a project which would intrigue and attract new people interested in tourism to visit the previously mentioned town. The thesis was divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part was processed as a literary research focused on tourism. At the same time, the analytical methods that were used in the practical part were described there. In the practical part there was a geographical analysis of the selected city and a SWOT analysis. As a further marketing research, a questionnaire survey and an interview with the director of the Hulín Municipal Cultural Center were used. The research determined that the town offers very interesting places that can contribute, with a good promotional strategy, to the development and attractiveness of the town. Based on the results of analyses, the benefit of this work was the fact that new and already existing visitors became aware of local attractions, cultural events and services of the city of Hulín. The project took schedule of the project, cost and risk analysis into account.
Klíčová slova
cestovní ruch, město Hulín, městská hra, kulturní atraktivity, analýza
Klíčová slova v angličtině
tourism, town Hulín, city game, cultural atractivity, analysis
Rozsah průvodní práce
95 s. (167 785 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce byla zaměřena na zvýšení návštěvnosti města Hulín. Cílem této práce bylo zpracovat projekt, který zaujme a naláká nové účastníky cestovního ruchu k návštěvě vybraného města. Byla rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou část. Teoretická část byla zpracována jako literární rešerše zaměřená na cestovní ruch. Současně zde byly popsány analytické metody, které byly použity i v praktické části. V praktické části byla provedená geografická analýza vybraného města a SWOT analýza. Jako další marketingový výzkum bylo použito dotazníkové šetření a rozhovor s ředitelkou Městského kulturního centra Hulín. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že město nabízí velmi zajímavá místa, která mohou přispět, s dobrou propagační strategií, k rozvoji a atraktivitě města. Přínosem této práce bylo uvědomění místních atraktivit, kulturních akcí a služeb novým i stávajícím návštěvníkům města Hulín, na základě dosažených výsledků provedených analýz. V projektu byl zohledněn časový plán projektu, nákladová a riziková analýza.
Anotace v angličtině
This diploma thesis was focused on an increase in a number of visitors in the town of Hulín. The aim of the thesis was doing a project which would intrigue and attract new people interested in tourism to visit the previously mentioned town. The thesis was divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part was processed as a literary research focused on tourism. At the same time, the analytical methods that were used in the practical part were described there. In the practical part there was a geographical analysis of the selected city and a SWOT analysis. As a further marketing research, a questionnaire survey and an interview with the director of the Hulín Municipal Cultural Center were used. The research determined that the town offers very interesting places that can contribute, with a good promotional strategy, to the development and attractiveness of the town. Based on the results of analyses, the benefit of this work was the fact that new and already existing visitors became aware of local attractions, cultural events and services of the city of Hulín. The project took schedule of the project, cost and risk analysis into account.
Klíčová slova
cestovní ruch, město Hulín, městská hra, kulturní atraktivity, analýza
Klíčová slova v angličtině
tourism, town Hulín, city game, cultural atractivity, analysis
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Na základě průzkumu literárních zdrojů proveďte a zpracujte teoretické poznatky z oblasti cestovního ruchu.
II. Praktická část
Analyzujte dosavadní návštěvnost města Hulín a jeho nabídku pomocí geografické analýzy.
Na základě provedených analýz vytvořte produkty na podporu zvýšení návštěvnosti města Hulín.
Projekt podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Na základě průzkumu literárních zdrojů proveďte a zpracujte teoretické poznatky z oblasti cestovního ruchu.
II. Praktická část
Analyzujte dosavadní návštěvnost města Hulín a jeho nabídku pomocí geografické analýzy.
Na základě provedených analýz vytvořte produkty na podporu zvýšení návštěvnosti města Hulín.
Projekt podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
GOELDNER, Charles R. a J. R. Brent RITCHIE. Cestovní ruch: Principy, příklady, trendy. 1. vydání. Brno: Albatros Media, 2014, 545 s. ISBN 9788026502982 978-80-251-2595-3.
KOTLER, Philip, John T. BOWEN, James C. MAKENS a Seyhmus BALOGLU. Marketing for Hospitality and Tourism. 7th Edition. Harlow: Pearson Education Limited, 2017, 680 s. ISBN 9781292156156 1-292-15615-5.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vydání. Praha: GRADA, 2011, 304 s. ISBN ISBN 978-80-87035-82-5.
LINDEROVÁ, Ivica. Cestovní ruch: Základy a právní úprava. 1. vydání. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2013, 265 s. ISBN 978-80-87035-82-5.
NELSON, Velvet. An introduction to the geography of tourism. 2nd edition. Lanham; Boulder; New York; London: Rowman & Littlefield, 2017, 359 s. ISBN 9781442271081.
Seznam doporučené literatury
GOELDNER, Charles R. a J. R. Brent RITCHIE. Cestovní ruch: Principy, příklady, trendy. 1. vydání. Brno: Albatros Media, 2014, 545 s. ISBN 9788026502982 978-80-251-2595-3.
KOTLER, Philip, John T. BOWEN, James C. MAKENS a Seyhmus BALOGLU. Marketing for Hospitality and Tourism. 7th Edition. Harlow: Pearson Education Limited, 2017, 680 s. ISBN 9781292156156 1-292-15615-5.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vydání. Praha: GRADA, 2011, 304 s. ISBN ISBN 978-80-87035-82-5.
LINDEROVÁ, Ivica. Cestovní ruch: Základy a právní úprava. 1. vydání. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2013, 265 s. ISBN 978-80-87035-82-5.
NELSON, Velvet. An introduction to the geography of tourism. 2nd edition. Lanham; Boulder; New York; London: Rowman & Littlefield, 2017, 359 s. ISBN 9781442271081.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Zuzana Vaculčíková, Ph.D., 20 bodů
Oponent práce: Ing. Ludmila Kozubíková, Ph.D., 16 bodů
Otázky vedoucí:
1. Porovnajte tento typ akcie s obdobnými akciami konanými v meste pre rodiny s deťmi z hľadiska návštevnosti. Je toto žiadaná cieľová skupina? zodpovězeno zcela
Otázky oponent:
1.) Vámi navrhovaná hra je cílena spíše na děti, respektive rodiny s dětmi. Které další možnosti byste navrhovala pro zvýšení návštěvnosti ostatními skupinami - svobodní mladí lidé, bezdětné páry atd.? zodpovězeno zcela
2.) I přes relativně nízkou částku investovanou do zvažovaných návrhů, kdyby město v budoucnosti uvažovala o rozsáhlejší investiční podpoře návštěvnosti, jakými metodami byste vyhodnotila návratnost takových investic? Zodpovězeno částečně
Doc. Martinovičová - Lepší formulace 3. dílčího cíle. Komu přinese efekt propagace města Hulín? Zodpovězeno zcela