Diplomová práce se zabývá klimatem školy z pohledu studentů a pedagogů střední odborné školy v Rožnově pod Radhoštěm. V teoretické části představíme základní pojmy, týkající se školního klimatu, jako je prostředí, atmosféra, klima školy. Dále teoretická část popisuje typy klimatu školy, teorie klimatu školy, faktory a činitele klimatu školy. Cílem je zjistit, jak hodnotí klima školy studenti a pedagogové dané školy. V praktické části, jsme pro analýzu klimatu školy zvolili kvantitativně orientovaný výzkum a pro sběr dat použili dotazníkové šetření. Pomocí něho interpretujeme výsledky našeho šetření.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the school climate from the point of view of students and teachers of the secondary vocational school in Rožnov pod Radhoštěm. In the theoretical part we will introduce the basic concepts related to the school climate, such as the environment, atmosphere, school climate. Furthermore, the theoretical part describes the types of school climate, the theory of school climate, factors and agents of school climate. The aim is to find out how students and teachers of the school evaluate the school climate. In the practical part, we chose quantitatively oriented research for the analysis of the school climate and used a questionnaire survey for data collection. We use it to interpret the results of our survey.
Klíčová slova
klima školy, typy klimatu školy, teorie klimatu školy, činitelé a faktory klimatu školy, kvantitativní výzkum
Klíčová slova v angličtině
school climate, types of school climate, school climate theory, factors and agents of school climate, quantitative research
Rozsah průvodní práce
76 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá klimatem školy z pohledu studentů a pedagogů střední odborné školy v Rožnově pod Radhoštěm. V teoretické části představíme základní pojmy, týkající se školního klimatu, jako je prostředí, atmosféra, klima školy. Dále teoretická část popisuje typy klimatu školy, teorie klimatu školy, faktory a činitele klimatu školy. Cílem je zjistit, jak hodnotí klima školy studenti a pedagogové dané školy. V praktické části, jsme pro analýzu klimatu školy zvolili kvantitativně orientovaný výzkum a pro sběr dat použili dotazníkové šetření. Pomocí něho interpretujeme výsledky našeho šetření.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the school climate from the point of view of students and teachers of the secondary vocational school in Rožnov pod Radhoštěm. In the theoretical part we will introduce the basic concepts related to the school climate, such as the environment, atmosphere, school climate. Furthermore, the theoretical part describes the types of school climate, the theory of school climate, factors and agents of school climate. The aim is to find out how students and teachers of the school evaluate the school climate. In the practical part, we chose quantitatively oriented research for the analysis of the school climate and used a questionnaire survey for data collection. We use it to interpret the results of our survey.
Klíčová slova
klima školy, typy klimatu školy, teorie klimatu školy, činitelé a faktory klimatu školy, kvantitativní výzkum
Klíčová slova v angličtině
school climate, types of school climate, school climate theory, factors and agents of school climate, quantitative research
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti školního klimatu, sociálního klimatu školy a komunikace pedagog- student.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti školního klimatu, sociálního klimatu školy a komunikace pedagog- student.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert, 2010. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2742-4.
GAVORA, Peter, 2005. Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido. ISBN 80-731-5104-9.
GRECMANOVÁ, Helena, 2008. Klima školy. Olomouc: Hanex. Edukace (Hanex). ISBN 978-80-7409-010-3.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5326-3.
LAŠEK, Jan, 2007. Sociálně psychologické klima školních tříd a školy. Vyd. 2. Hradec Králové: Gaudeamus. ISBN 978-807-0419-809.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert, 2010. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2742-4.
GAVORA, Peter, 2005. Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido. ISBN 80-731-5104-9.
GRECMANOVÁ, Helena, 2008. Klima školy. Olomouc: Hanex. Edukace (Hanex). ISBN 978-80-7409-010-3.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5326-3.
LAŠEK, Jan, 2007. Sociálně psychologické klima školních tříd a školy. Vyd. 2. Hradec Králové: Gaudeamus. ISBN 978-807-0419-809.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka uvedla teoretická východiska práce. Popsala výzkumný nástroj, soubor, zmínila cíle výzkumu. Podrobněji uváděla výzkumná zjištění. Podala krátká doporučení do praxe. Proběhla diskuze týkající se osvěty na školách. Zazněly silné a slabé stránky práce. Studentka odpovídala na vybrané otázky vedoucí a oponentky práce.