Tato bakalářská práce pojednává o barierách, které mohou vznikat při neformálním vzdělávání na pracovišti. První část práce je zaměřená na vzdělávání v českých a mezinárodních dokumentech. Důležitou kapitolou jsou bariéry, motivace pro vzdělávání na pracovišti a překonávání bariér. Cílem teoretické části je seznámení s bariérami, které se mohou vyskytovat ve vzdělávání na pracovišti. Praktická část se zabývá výzkumem, který autorka provedla ve výrobním podniku, pomocí dotazníkového šetření. Cílem výzkumu bylo identifikování bariér ve vzdělávání na pracovišti v různých skupinách zaměstnanců. Zaměřila se také na motivaci zaměstnanců, na jejich zájem o vzdělávání a informovanost o vzdělávacích akcích. Autorka zjistila bariéry ve vzdělávání zaměstnanců na pracovišti, jaké jsou jejich motivační důvody pro toto vzdělávání. Jaké vzdělávací programy jsou pro zaměstnance atraktivní a zda mají zájem se dále účastnit vzdělávání na pracovišti.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the barriers that may arise in non-formal education in workplace. The first part of the work is focused on education in Czech and international documents.An important charter is barriers, motivation for education in the workplace andovercoming barriers. The aim of the theoretical part is to get acquainted with the barriers that may occur in the workplace. The practical part deals with the research that the author conducted in a manufacturing company, using a questionnaire survey. The aim of the research was to identify barriers in workplace education in variol groups of employees. She also focused on employees motivation, their interest in airing and informatik about educational events. Tge author found barriers in the education of employees in the workplace, chat are thein motivational reasons for such education.Which training programs are attractive for empolyees and whether Theky are interested in continuing to participace in on-the -job training.
Klíčová slova
bariéry, neformální vzdělávání, motivace
Klíčová slova v angličtině
barriers, non-formal, motivation
Rozsah průvodní práce
64 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce pojednává o barierách, které mohou vznikat při neformálním vzdělávání na pracovišti. První část práce je zaměřená na vzdělávání v českých a mezinárodních dokumentech. Důležitou kapitolou jsou bariéry, motivace pro vzdělávání na pracovišti a překonávání bariér. Cílem teoretické části je seznámení s bariérami, které se mohou vyskytovat ve vzdělávání na pracovišti. Praktická část se zabývá výzkumem, který autorka provedla ve výrobním podniku, pomocí dotazníkového šetření. Cílem výzkumu bylo identifikování bariér ve vzdělávání na pracovišti v různých skupinách zaměstnanců. Zaměřila se také na motivaci zaměstnanců, na jejich zájem o vzdělávání a informovanost o vzdělávacích akcích. Autorka zjistila bariéry ve vzdělávání zaměstnanců na pracovišti, jaké jsou jejich motivační důvody pro toto vzdělávání. Jaké vzdělávací programy jsou pro zaměstnance atraktivní a zda mají zájem se dále účastnit vzdělávání na pracovišti.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the barriers that may arise in non-formal education in workplace. The first part of the work is focused on education in Czech and international documents.An important charter is barriers, motivation for education in the workplace andovercoming barriers. The aim of the theoretical part is to get acquainted with the barriers that may occur in the workplace. The practical part deals with the research that the author conducted in a manufacturing company, using a questionnaire survey. The aim of the research was to identify barriers in workplace education in variol groups of employees. She also focused on employees motivation, their interest in airing and informatik about educational events. Tge author found barriers in the education of employees in the workplace, chat are thein motivational reasons for such education.Which training programs are attractive for empolyees and whether Theky are interested in continuing to participace in on-the -job training.
Klíčová slova
bariéry, neformální vzdělávání, motivace
Klíčová slova v angličtině
barriers, non-formal, motivation
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti bariér ve vzdělávání na straně zaměstnavatele a překážek na straně podniku v poskytování vzdělávání pracovníkům.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpratace.
Prezentace výsledků, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti bariér ve vzdělávání na straně zaměstnavatele a překážek na straně podniku v poskytování vzdělávání pracovníkům.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpratace.
Prezentace výsledků, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan, 2014. Andragogika. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4824-5.
DVOŘÁKOVÁ, Miroslava a Michal ŠERÁK, 2016. Andragogika a vzdělávání dospělých: vybrané kapitoly. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy. ISBN 978-80-7308-694-7.
HRONÍK, František, 2007. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1457-8.
MUŽÍK, Jaroslav, 2012. Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Wolters Kluwer Česká republika. ISBN 978-80-7357-738-4.
PRŮCHA, Jan, 2014. Andragogický výzkum. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5232-7.
RABUŠICOVÁ, Milada a Ladislav RABUŠIC, ed., 2008. Učíme se po celý život?: o vzdělávání dospělých v České republice. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-4779-2.
VETEŠKA, Jaroslav, 2016. Přehled andragogiky: úvod do studia vzdělávání a učení se dospělých. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1026-9.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan, 2014. Andragogika. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4824-5.
DVOŘÁKOVÁ, Miroslava a Michal ŠERÁK, 2016. Andragogika a vzdělávání dospělých: vybrané kapitoly. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy. ISBN 978-80-7308-694-7.
HRONÍK, František, 2007. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1457-8.
MUŽÍK, Jaroslav, 2012. Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Wolters Kluwer Česká republika. ISBN 978-80-7357-738-4.
PRŮCHA, Jan, 2014. Andragogický výzkum. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5232-7.
RABUŠICOVÁ, Milada a Ladislav RABUŠIC, ed., 2008. Učíme se po celý život?: o vzdělávání dospělých v České republice. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-4779-2.
VETEŠKA, Jaroslav, 2016. Přehled andragogiky: úvod do studia vzdělávání a učení se dospělých. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1026-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretická východiska práce. Popisovala praktickou část, uvedla metodologický postup, popsala výzkumný soubor, metodu sběru dat. Podrobněji prezentovala významná výsledná zjištění a odpovídala na dílčí výzkumné otázky. Zazněly silné a slabší stránky z posudků. Zazněly konkrétní výtky vůči metodologii. Proběhla diskuze.