Bakalářská práce se zabývá motivací seniorů ke studiu na univerzitě třetího věku. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část této práce obsahuje vymezení pojmů, poznatky a definice z oblasti seniorského věku a stárnutí, možností vzdělávání a motivace. Praktická část je zaměřena na rozhovory, které byly provedeny se třemi seniorkami, které studují na univerzitě třetího věku za účelem následné analýzy poskytnutých rozhovorů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on motivation of seniors to study at the University of the Third age. The work is formed with theoretical and practical part. In the Theoretical part, there is a definition of some terms, knowledge a definition of senior age and aging, educational opportunities and motivation. The practical part is focused on interviews, witch were taken with three senior women studying at the University of the Third Age for the purpose of next analysis of the provided interviews.
Klíčová slova
senior, stárnutí, motivace, vzdělávání, možnosti vzdělávání, univerzita třetího věku
Klíčová slova v angličtině
senior, aging, motivation, education, educational oppurtunities, university of the third age
Rozsah průvodní práce
49 s., 81 913 znaků s mezerami
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá motivací seniorů ke studiu na univerzitě třetího věku. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část této práce obsahuje vymezení pojmů, poznatky a definice z oblasti seniorského věku a stárnutí, možností vzdělávání a motivace. Praktická část je zaměřena na rozhovory, které byly provedeny se třemi seniorkami, které studují na univerzitě třetího věku za účelem následné analýzy poskytnutých rozhovorů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on motivation of seniors to study at the University of the Third age. The work is formed with theoretical and practical part. In the Theoretical part, there is a definition of some terms, knowledge a definition of senior age and aging, educational opportunities and motivation. The practical part is focused on interviews, witch were taken with three senior women studying at the University of the Third Age for the purpose of next analysis of the provided interviews.
Klíčová slova
senior, stárnutí, motivace, vzdělávání, možnosti vzdělávání, univerzita třetího věku
Klíčová slova v angličtině
senior, aging, motivation, education, educational oppurtunities, university of the third age
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury. Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti seniorského věku, gerontagogiky a motivace ke vzdělávání. Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému. Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaného rozvhovoru. Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace. Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury. Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti seniorského věku, gerontagogiky a motivace ke vzdělávání. Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému. Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaného rozvhovoru. Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace. Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
JANIŠ, Kamil a Jitka SKOPALOVÁ, 2016. Volný čas seniorů. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5535-9.
NAKONEČNÝ, Milan, 2014. Motivace chování. V Praze: Triton. ISBN 978- 80-7387-830-6.
ONDRÁKOVÁ, Jana, 2012. Vzdělávání seniorů a jeho specifika. Červený Kostelec: Pavel Mervart. ISBN 978-80-7465-038-3.
REICHEL, Jiří, 2009. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha: Grada. Sociologie (Grada). ISBN 978-80-247-3006-6.
ŘÍČAN, Pavel, 2004. Cesta životem: [vývojová psychologie]. Praha: Portál. ISBN 80- 7367-124-7.
Seznam doporučené literatury
JANIŠ, Kamil a Jitka SKOPALOVÁ, 2016. Volný čas seniorů. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5535-9.
NAKONEČNÝ, Milan, 2014. Motivace chování. V Praze: Triton. ISBN 978- 80-7387-830-6.
ONDRÁKOVÁ, Jana, 2012. Vzdělávání seniorů a jeho specifika. Červený Kostelec: Pavel Mervart. ISBN 978-80-7465-038-3.
REICHEL, Jiří, 2009. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha: Grada. Sociologie (Grada). ISBN 978-80-247-3006-6.
ŘÍČAN, Pavel, 2004. Cesta životem: [vývojová psychologie]. Praha: Portál. ISBN 80- 7367-124-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka krátce představila teoretická východiska práce. Uvedla metodologický postup. Následně prezentovala významné výsledky výzkumného zjištění. Finálně výzkum shrnula a navrhla opatření do praxe. Zazněly silné a slabé stránky z posudků. Následně studentka odpovídala na vybrané otázky z posudků. Komise upozornila na slabou metodologickou část, plytkou analýzu dat. Na druhou stranu komise ocenila tvorbu kategorií skutečně vztažných k motivaci.