Diplomová práce se zaměřuje na navržení komunikační strategie pro vznikající módní značku. Teoretická část poskytuje základ pro vytvoření tohoto návrhu definováním pojmů souvisejících s fashion marketingem a jeho nástroji. Současně se zabývá nákupním chováním, značkou v rámci fashion odvětví a marketingovým výzkumem. Praktická část se pak věnuje představení vybrané vznikající módní značky, smíšenému výzkumu a konkurenční analýze, která je doplněna o Porterovu analýzu. Cílem projektové části je zpracování komunikační strategie zaměřené zejména na zvýšení povědomí o značce vycházející ze získaných poznatků o zákaznících cílového segmentu.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on a communication strategy proposal for an emerging fashion brand. The theoretical part provides a base for creating this proposal by defining terms connected to fashion marketing and its tools. Besides it also deals with consumer behaviour, a brand within the fashion industry, and marketing research. The practical part is devoted to the introduction of a chosen emerging fashion brand, mixed methods research, and competitor analysis supplemented by Porter´s analysis. The aim of the project part is a creation of a communication strategy, especially focused on brand awareness increase based on acquired findings concerning target segment customers.
fashion marketing, communication strategy, brand, fashion, slow fashion
Rozsah průvodní práce
92 s. (179 019 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na navržení komunikační strategie pro vznikající módní značku. Teoretická část poskytuje základ pro vytvoření tohoto návrhu definováním pojmů souvisejících s fashion marketingem a jeho nástroji. Současně se zabývá nákupním chováním, značkou v rámci fashion odvětví a marketingovým výzkumem. Praktická část se pak věnuje představení vybrané vznikající módní značky, smíšenému výzkumu a konkurenční analýze, která je doplněna o Porterovu analýzu. Cílem projektové části je zpracování komunikační strategie zaměřené zejména na zvýšení povědomí o značce vycházející ze získaných poznatků o zákaznících cílového segmentu.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on a communication strategy proposal for an emerging fashion brand. The theoretical part provides a base for creating this proposal by defining terms connected to fashion marketing and its tools. Besides it also deals with consumer behaviour, a brand within the fashion industry, and marketing research. The practical part is devoted to the introduction of a chosen emerging fashion brand, mixed methods research, and competitor analysis supplemented by Porter´s analysis. The aim of the project part is a creation of a communication strategy, especially focused on brand awareness increase based on acquired findings concerning target segment customers.
fashion marketing, communication strategy, brand, fashion, slow fashion
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu práce.
Formulujte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
Představte vznikající módní značku.
Zrealizujte marketingový výzkum a proveďte analýzu konkurence.
Na základě zjištěných výsledků navrhněte komunikační strategii vhodnou pro cílovou skupinu.
Formulujte závěry, doporučení a možná rizika pro navrhovanou strategii.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu práce.
Formulujte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
Představte vznikající módní značku.
Zrealizujte marketingový výzkum a proveďte analýzu konkurence.
Na základě zjištěných výsledků navrhněte komunikační strategii vhodnou pro cílovou skupinu.
Formulujte závěry, doporučení a možná rizika pro navrhovanou strategii.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip, 2007. Moderní marketing. Praha: Grada, 1041 s. ISBN 9788024715452.
POSNER, Harriet, 2015. Marketing fashion: strategy, branding and promotion. Second edition. London: Laurence King Publishing, 240 s. ISBN 9781780675664.
KARLÍČEK, Miroslav, 2018. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 285 s. ISBN 9788024758695.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK, 2012. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada, 271 s. ISBN 9788024743547.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2014. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 289 s. ISBN 9788024748436.
JACKSON, Tim a David SHAW, 2009. Mastering fashion marketing. Basingstoke: Palgrave Macmillan, xviii, 376 s. ISBN 9781403919021
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip, 2007. Moderní marketing. Praha: Grada, 1041 s. ISBN 9788024715452.
POSNER, Harriet, 2015. Marketing fashion: strategy, branding and promotion. Second edition. London: Laurence King Publishing, 240 s. ISBN 9781780675664.
KARLÍČEK, Miroslav, 2018. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 285 s. ISBN 9788024758695.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK, 2012. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada, 271 s. ISBN 9788024743547.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2014. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 289 s. ISBN 9788024748436.
JACKSON, Tim a David SHAW, 2009. Mastering fashion marketing. Basingstoke: Palgrave Macmillan, xviii, 376 s. ISBN 9781403919021
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucí práce (doc. Mgr. Ing. Olga Dolínková, Ph.D.) byla položena následující otázky:
1. Přiložení ručně psaného dopisu k objednávce je pěkný komunikační nástroj. Zmiňovali ho participanti v rozhovorech?
Je název značky dostatečně "atraktivní" v porovnání s konkurencí?
V oponentském posudku (PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D.) byly položeny tyto otázky:
1. V teoretické části jste se krátce zmínila o slow fashion. Co více můžete o tomto pojmu říci? Jak lze získat budoucí zákazníky značky s důrazem na tuto filozofii?
2. Navrhněte scénář pro brandovou fotografii. Jaký bude předkládat příběh?
3. Zamyslete se, prosím, nad názvem značky. Proč byla "pletací dílna" přejmenována? Je pro zákazníka důležité, odkud svetry jsou, a proč? Je pro zákazníka důležité z čeho svetry jsou, a proč? Dále: a co s názvem po rozšíření sortimentu na jiné druhy pleteného zboží?
4. Proč jste zvolili symbol jelena pro svetry z vlny, a proč tedy není v logu? Můžete přiblížit příběh setkání jelena s alpakou?
Studentka odpověděla na otázky vedoucí a oponentky práce. Vzhledem k výhradám uvedeným v posudcích se komise přiklání k hodnocení B.