Hlavním cílem bakalářské práce bude zpracovat analýzu rizik týkající se zavádění nového produktu na trh pro pekárnu v Zádveřicích. Bakalářská práce je rozdělena na dvě stěžejní části. Teoretická část bude zaměřena na oblast marketingu, proces plánování až po zavedení nového výrobku na trh, vybrané marketingové analýzy, volbu strategie a marketingový mix. Dále bude objasněna problematika řízení rizik a skórovací metody s mapou rizik. Úvod praktické části bude orientován na představení pekárny a stávajícího portfolia výrobků a služeb. Následně bude provedena analýza konkurentů ve Zlínském kraji, analýza SWOT a představen nový výrobek. Nakonec prostřednictvím skórovací metody s mapou rizik bude zpracována analýza rizik. Závěr této práce bude věnován vyhodnocení, návrhům a doporučením vedoucím ke snížení či eliminaci identifikovaných rizik.
Anotace v angličtině
The main aim of this bachelor thesis will be to create risk analysis of introduction new product on market for bakery in Zádveřice. Bachelor thesis is divided on two main parts. The theoretical part will be focused on marketing area, planning process leading to introduction of new product on market, chosen marketing analyses, choice of strategy and marketing mix. Next will be explained issue of risk management and scoring method with risk matrix. The beginning of practical part will be focused on bakery introduction and portfolio of current products and services. Then will be accomplished competition analysis in Zlín region, SWOT analysis and introduced new product. Finally will be created risk analysis by scoring method and risk matrix. The end of this thesis will be concerned on evaluation, suggestions and recommendations leading to reducing and elimination identified risks.
Hlavním cílem bakalářské práce bude zpracovat analýzu rizik týkající se zavádění nového produktu na trh pro pekárnu v Zádveřicích. Bakalářská práce je rozdělena na dvě stěžejní části. Teoretická část bude zaměřena na oblast marketingu, proces plánování až po zavedení nového výrobku na trh, vybrané marketingové analýzy, volbu strategie a marketingový mix. Dále bude objasněna problematika řízení rizik a skórovací metody s mapou rizik. Úvod praktické části bude orientován na představení pekárny a stávajícího portfolia výrobků a služeb. Následně bude provedena analýza konkurentů ve Zlínském kraji, analýza SWOT a představen nový výrobek. Nakonec prostřednictvím skórovací metody s mapou rizik bude zpracována analýza rizik. Závěr této práce bude věnován vyhodnocení, návrhům a doporučením vedoucím ke snížení či eliminaci identifikovaných rizik.
Anotace v angličtině
The main aim of this bachelor thesis will be to create risk analysis of introduction new product on market for bakery in Zádveřice. Bachelor thesis is divided on two main parts. The theoretical part will be focused on marketing area, planning process leading to introduction of new product on market, chosen marketing analyses, choice of strategy and marketing mix. Next will be explained issue of risk management and scoring method with risk matrix. The beginning of practical part will be focused on bakery introduction and portfolio of current products and services. Then will be accomplished competition analysis in Zlín region, SWOT analysis and introduced new product. Finally will be created risk analysis by scoring method and risk matrix. The end of this thesis will be concerned on evaluation, suggestions and recommendations leading to reducing and elimination identified risks.
Prostudujte literární zdroje a formulujte teoretická východiska práce vztahující se k problematice analýzy rizik v zavádění nového produktu na trh.
Na základě získaných poznatků charakterizujte a zhodnoťte proces zavádění nového produktu v dané společnosti.
Navrhněte závěry a doporučení vedoucí k eliminaci případných rizik při zavádění nového produktu na trh.
Zásady pro vypracování
Prostudujte literární zdroje a formulujte teoretická východiska práce vztahující se k problematice analýzy rizik v zavádění nového produktu na trh.
Na základě získaných poznatků charakterizujte a zhodnoťte proces zavádění nového produktu v dané společnosti.
Navrhněte závěry a doporučení vedoucí k eliminaci případných rizik při zavádění nového produktu na trh.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Phillip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [14.vyd.]. New Jersey: Prentice Hall, 2012. ISBN 978-0-13-210292-6.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-802-4746-708.
SMEJKAL, Vladimír a Karel RAIS. Řízení rizik ve firmách a jiných organizacích. 4., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4644-9.
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Phillip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [14.vyd.]. New Jersey: Prentice Hall, 2012. ISBN 978-0-13-210292-6.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-802-4746-708.
SMEJKAL, Vladimír a Karel RAIS. Řízení rizik ve firmách a jiných organizacích. 4., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4644-9.
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Ing. Dokulil: 1. Vysvětlete vzájemnou návaznost provedené analýzy současného stavu podniku a předloženého návrhu na zavedení nového produktu. - zodpovězeno
2. Pro nově zaváděný produkt navrhněte zákaznické segmenty. K jednotlivým segmentům poté přiřaďte konkrétní propagační nástroje, které uvádíte v kapitole 6.4. - zodpovězeno
3. V rámci výsledné strategie SWOT analýzy zmiňujete, že ''nejdříve je nezbytné dostat do povědomí zákazníků novou oříškovou náplň vdolečku''. Poté uvádíte čtyři možné nástroje, jak tohoto cíle dosáhnout. Vyberte si alespoň jeden z těchto návrhů a detailněji charakterizujte svůj akční plán na jeho realizaci. - zodpovězeno
4. V kapitole 8.3 uvádíte mezi návrhy opatření ''zajištění odběru surovin pouze od prověřených dodavatelů''. Jaká kritéria při tomto výběru plánujete uplatnit? - zodpovězeno