Bakalářská práce se zaměřuje na zkušenosti pracovníků doprovázejících organizací a pracovníků OSPODu, kteří se podílejí na organizaci povinného vzdělávání pěstounů. Cílem práce je zjistit, jak pěstouni z pohledu pracovníků přistupují k povinnému vzdělávání, a definovat přínosy a úskalí spojená se vzděláváním pěstounů.
Anotace v angličtině
Bachelor's thesis focused on the experience of employees accompanying organizations and employees of OSPOD, who participate in the organization of compulsory education of foster parents. The aim of the work is determined by how the cultivator approaches the compulsory education from the point of view of workers, defines the benefits and pitfalls of educating foster parents.
family, substitute family care, foster parent, accompaniment, foster parent education
Rozsah průvodní práce
84 s. (153 040 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na zkušenosti pracovníků doprovázejících organizací a pracovníků OSPODu, kteří se podílejí na organizaci povinného vzdělávání pěstounů. Cílem práce je zjistit, jak pěstouni z pohledu pracovníků přistupují k povinnému vzdělávání, a definovat přínosy a úskalí spojená se vzděláváním pěstounů.
Anotace v angličtině
Bachelor's thesis focused on the experience of employees accompanying organizations and employees of OSPOD, who participate in the organization of compulsory education of foster parents. The aim of the work is determined by how the cultivator approaches the compulsory education from the point of view of workers, defines the benefits and pitfalls of educating foster parents.
family, substitute family care, foster parent, accompaniment, foster parent education
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti náhradní rodinné péče, pěstounské péče a vzdělávání pěstounů.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou hloubkového rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti náhradní rodinné péče, pěstounské péče a vzdělávání pěstounů.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou hloubkového rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HORECKÝ, Jiří a kol, 2018. Dobrý pěstoun: náhradní rodinná péče v ČR. Tábor: Asociace poskytovatelů sociálních služeb ČR. ISBN 978-80-907053-2-6.
PAZLAROVÁ, Hana, 2016. Pěstounská péče: manuál pro pomáhající profese. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1020-7.
PROCHÁZKA, Miroslav, 2012. Sociální pedagogika. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-802-4734-705.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ, 2007. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. ISBN 978-807-3673-130.
TRNKOVÁ, Lucie, 2018. Náhradní péče o dítě. Praha: Wolters Kluwer. Právo prakticky. ISBN 978-807-5528-643.
Seznam doporučené literatury
HORECKÝ, Jiří a kol, 2018. Dobrý pěstoun: náhradní rodinná péče v ČR. Tábor: Asociace poskytovatelů sociálních služeb ČR. ISBN 978-80-907053-2-6.
PAZLAROVÁ, Hana, 2016. Pěstounská péče: manuál pro pomáhající profese. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1020-7.
PROCHÁZKA, Miroslav, 2012. Sociální pedagogika. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-802-4734-705.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ, 2007. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. ISBN 978-807-3673-130.
TRNKOVÁ, Lucie, 2018. Náhradní péče o dítě. Praha: Wolters Kluwer. Právo prakticky. ISBN 978-807-5528-643.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zmínila teoretická východiska práce, popsala metodologický postup. Následně podrobněji představila výsledky svého výzkumu. Studentka odpovídala na otázky z posudků. Proběhla krátká diskuze směrem k praxi. Byla vyzdvižena metodologická část práce, především paradigmatický model.