V této bakalářské práci jsem se zaměřila na znalosti týkající se syndromu CAN u žáků druhého stupně na základní škole. V teoretické části je popsáno, co znamená označení syndrom CAN, na jaké formy ho můžeme dělit a indikátory, podle kterých se daná forma syndromu CAN projevuje.
V praktické části je obsažen kvantitativní výzkum formou dotazníku, jehož cílem je zjistit znalosti o syndromu CAN u žáků druhého stupně základní školy. Následně pomocí zjištěných výsledků vytvořit minimální preventivní program, který by škola mohla využít.
Anotace v angličtině
In this Bachelor's thesis I focused on the knowledge about the syndrome CAN in primary school pupils of the second grade. In the theoretical part is described what the term syndrome CAN means, to which forms it can be divided and the indicators by which the given form of syndrome CAN manifests.
In the practical part is quantitative research is included in the form of questionnaire, which aims to find out the knowledge about syndrome CAN in primary school pupils of the second grade. Subsequently, to use the results to create a minimal preventive programme that school could use.
Klíčová slova
syndrom CAN, týrání, zanedbávání, prevence
Klíčová slova v angličtině
syndrome CAN, abuse, neglect, prevention
Rozsah průvodní práce
87
Jazyk
CZ
Anotace
V této bakalářské práci jsem se zaměřila na znalosti týkající se syndromu CAN u žáků druhého stupně na základní škole. V teoretické části je popsáno, co znamená označení syndrom CAN, na jaké formy ho můžeme dělit a indikátory, podle kterých se daná forma syndromu CAN projevuje.
V praktické části je obsažen kvantitativní výzkum formou dotazníku, jehož cílem je zjistit znalosti o syndromu CAN u žáků druhého stupně základní školy. Následně pomocí zjištěných výsledků vytvořit minimální preventivní program, který by škola mohla využít.
Anotace v angličtině
In this Bachelor's thesis I focused on the knowledge about the syndrome CAN in primary school pupils of the second grade. In the theoretical part is described what the term syndrome CAN means, to which forms it can be divided and the indicators by which the given form of syndrome CAN manifests.
In the practical part is quantitative research is included in the form of questionnaire, which aims to find out the knowledge about syndrome CAN in primary school pupils of the second grade. Subsequently, to use the results to create a minimal preventive programme that school could use.
Klíčová slova
syndrom CAN, týrání, zanedbávání, prevence
Klíčová slova v angličtině
syndrome CAN, abuse, neglect, prevention
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti syndromu CAN, prevence a základního vzdělávání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti syndromu CAN, prevence a základního vzdělávání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BECHYŇOVÁ, Věra, 2007. Syndrom CAN a způsob péče o rodinný systém. 1. Praha: IREAS. ISBN 978-80-86684-47-5.
GJURIČOVÁ, Š., J. KOCOURKOVÁ a J. KOUTEK, 2000. Podoby násilí v rodině. 1. Praha: Vyšehrad. ISBN 80-7021-416-3.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 1. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
TRUELLOVÁ, I., E. VANÍČKOVÁ a V. NOVOTNNÁ, 2016. Včasná detekce dětí ohrožených násilím. ISBN 978-80-87347-27-0.
VANÍČKOVÁ, Eva, 2009. Interpersonální násilí na dětech. 1. Praha: Úřad vlády ČR. ISBN 978- 80-7440-001-8.
Seznam doporučené literatury
BECHYŇOVÁ, Věra, 2007. Syndrom CAN a způsob péče o rodinný systém. 1. Praha: IREAS. ISBN 978-80-86684-47-5.
GJURIČOVÁ, Š., J. KOCOURKOVÁ a J. KOUTEK, 2000. Podoby násilí v rodině. 1. Praha: Vyšehrad. ISBN 80-7021-416-3.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 1. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
TRUELLOVÁ, I., E. VANÍČKOVÁ a V. NOVOTNNÁ, 2016. Včasná detekce dětí ohrožených násilím. ISBN 978-80-87347-27-0.
VANÍČKOVÁ, Eva, 2009. Interpersonální násilí na dětech. 1. Praha: Úřad vlády ČR. ISBN 978- 80-7440-001-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretická východiska práce. Popsala metodologický postup, jmenovala výzkumné cíle. Komise se doptávala na přístup ke zkoumané problematice, studentka jej v konkrétní pasáži práce zaměnila. Studentka vysvětlovala umístění konkrétní položky o výukových metodách do dotazníku z důvodu následné tvorby MPP. Komise ocenila snahu o vytvoření preventivního programu.