V současné době více než kdy dříve dochází k migraci obyvatelstva, která přináší četné změny. Jedním z důsledků změn je i složení obyvatelstva. Do českých škol přicházejí děti, pro než není český jazyk jazykem mateřským. Ve své práci se věnuji problematice žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Anotace v angličtině
Today, more than ever, there is a migration of the population, which brings numerous changes. One of the consequences of the changes is the composition of the population. Children come to Czech schools for whom Czech is not their mother tongue. In my work I deal with the issue of pupils with special educational needs.
Klíčová slova
integrace, inkluze, žáci s odlošním mateřským jazykem
Klíčová slova v angličtině
integration, inclusion, pupils with delayed mother tongue
Rozsah průvodní práce
60 s.
Jazyk
CZ
Anotace
V současné době více než kdy dříve dochází k migraci obyvatelstva, která přináší četné změny. Jedním z důsledků změn je i složení obyvatelstva. Do českých škol přicházejí děti, pro než není český jazyk jazykem mateřským. Ve své práci se věnuji problematice žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Anotace v angličtině
Today, more than ever, there is a migration of the population, which brings numerous changes. One of the consequences of the changes is the composition of the population. Children come to Czech schools for whom Czech is not their mother tongue. In my work I deal with the issue of pupils with special educational needs.
Klíčová slova
integrace, inkluze, žáci s odlošním mateřským jazykem
Klíčová slova v angličtině
integration, inclusion, pupils with delayed mother tongue
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti integrace cizinců, sociálního znevýhodnění a sociokulturních odlišností.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti integrace cizinců, sociálního znevýhodnění a sociokulturních odlišností.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
JARKOVSKÁ, Lucie, 2015. Etnická rozmanitost ve škole: stejnost v různosti. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0792-4.
PRŮCHA, Jan, 2006. Multikulturní výchova: příručka (nejen) pro učitele. Praha: Triton. ISBN 80-725-4866-2.
PRŮCHA, Jan, 2010. Interkulturní komunikace. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3069-1.
TOLLAROVÁ, B., M. HRADEČNÁ a A. ŠPIRKOVÁ, 2013. Jsme lidé jedné Země: program prevence xenofobie a rasismu. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0376-6.
VÁGNEROVÁ, Marie, 2005. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-1074-4.
Seznam doporučené literatury
JARKOVSKÁ, Lucie, 2015. Etnická rozmanitost ve škole: stejnost v různosti. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0792-4.
PRŮCHA, Jan, 2006. Multikulturní výchova: příručka (nejen) pro učitele. Praha: Triton. ISBN 80-725-4866-2.
PRŮCHA, Jan, 2010. Interkulturní komunikace. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3069-1.
TOLLAROVÁ, B., M. HRADEČNÁ a A. ŠPIRKOVÁ, 2013. Jsme lidé jedné Země: program prevence xenofobie a rasismu. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0376-6.
VÁGNEROVÁ, Marie, 2005. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-1074-4.
Přílohy volně vložené
grafy, tabulky, dotazník
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka vymezila cíle práce, uvedla obsah teoretické části práce. Seznámila komisi s praktickou částí práce. Popisovala výzkumnou metodu i výzkumný nástroj. Komise diskutovala opodstatněnost hypotéz. Studentka odpovídala na vybranou otázku vedoucí práce.