- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Domácí příprava romských dětí na školu pohledem učitelů ZŠ a pracovníků SAS
Hlavní téma v angličtině
Home Preparation of Roma Children for School from the Perspective of Primary School Teachers and Social Activation Services for Families with Children
Název dle studenta
Domácí příprava romských dětí na školu pohledem učitelů ZŠ a pracovníků SAS
Název dle studenta v angličtině
Home Preparation of Roma Children for School from the Perspective of Primary School Teachers and Social Activation Services for Families white Children
Bakalářská práce pojednává o domácí přípravě romských dětí na školu pohledem učitelů ZŠ a pracovníků SAS. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Cílem práce je zjistit a popsat specifika domácí přípravy romských dětí pohledem učitelů a pracovníků SAS. Teoretická část vymezuje základní pojmy z oblasti rodinné výchovy, edukace romských žáků a školního vzdělávání. Praktická část popisuje přípravu, průběh a výsledky výzkumu, pro který byl zvolen kvalitativní způsob šetření. Podklady k výzkumu byly získány pomocí rozhovorů s pedagogy základních škol a s pracovníky sociálně aktivizační služby. Tyto poskytnuté vzorky byly zkoumány pomocí otevřeného a axiálního kódování. V našem výzkumu jsme dospěli ke zjištění, že i když se pohledy pedagogů a sociálních pracovníků liší, shodují se na důležitosti domácí přípravy romských dětí.
Anotace v angličtině
The focus of this Bachelor thesis is on in-home school preparation for Roma children via the elementary school teacher and social activition servise worker point of view. The thesis is dividend into a theoretical part and an empirici part. The goal of this thesis is to detect and map specifics of in-home school preparation for Roma children via the elementary school teacher and social activation point of view. The theoretical part defines the basic terms regarding parenting skills, education of Roma children in the elementary school petting and school overall. The empirici part of this thesis focuses on the preparation, process, and results of the research. For this purpose, a qualitative research strategy was applied. The data was acquired using the methods of interview with elementary school teachers and social activation service workers. Those samples were examined according to an open axial coding. As a result of the research, we conclude that while elementary school teachers and social activation service workers may, in some cases, have diffetent points of view, all of them come to agree that in-home school preparation is very important for Roma children.
Klíčová slova
Domácí příprava, rodina, Romové, sociálně aktivizační služba, učitel, vzdělání.
Klíčová slova v angličtině
Education, family, in-home school preparation, Roma, social activation servise, teacher.
Rozsah průvodní práce
71 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o domácí přípravě romských dětí na školu pohledem učitelů ZŠ a pracovníků SAS. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Cílem práce je zjistit a popsat specifika domácí přípravy romských dětí pohledem učitelů a pracovníků SAS. Teoretická část vymezuje základní pojmy z oblasti rodinné výchovy, edukace romských žáků a školního vzdělávání. Praktická část popisuje přípravu, průběh a výsledky výzkumu, pro který byl zvolen kvalitativní způsob šetření. Podklady k výzkumu byly získány pomocí rozhovorů s pedagogy základních škol a s pracovníky sociálně aktivizační služby. Tyto poskytnuté vzorky byly zkoumány pomocí otevřeného a axiálního kódování. V našem výzkumu jsme dospěli ke zjištění, že i když se pohledy pedagogů a sociálních pracovníků liší, shodují se na důležitosti domácí přípravy romských dětí.
Anotace v angličtině
The focus of this Bachelor thesis is on in-home school preparation for Roma children via the elementary school teacher and social activition servise worker point of view. The thesis is dividend into a theoretical part and an empirici part. The goal of this thesis is to detect and map specifics of in-home school preparation for Roma children via the elementary school teacher and social activation point of view. The theoretical part defines the basic terms regarding parenting skills, education of Roma children in the elementary school petting and school overall. The empirici part of this thesis focuses on the preparation, process, and results of the research. For this purpose, a qualitative research strategy was applied. The data was acquired using the methods of interview with elementary school teachers and social activation service workers. Those samples were examined according to an open axial coding. As a result of the research, we conclude that while elementary school teachers and social activation service workers may, in some cases, have diffetent points of view, all of them come to agree that in-home school preparation is very important for Roma children.
Klíčová slova
Domácí příprava, rodina, Romové, sociálně aktivizační služba, učitel, vzdělání.
Klíčová slova v angličtině
Education, family, in-home school preparation, Roma, social activation servise, teacher.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti rodinné výchovy, edukace romských žáků a školního vzdělávání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti rodinné výchovy, edukace romských žáků a školního vzdělávání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BALVÍN, Jaroslav, 2008. Filozofie výchovy a metody výuky romského žáka. Praha: Radix. ISBN 978-80-86031-83-5.
HENDL, Jan, 2008. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-485-4.
KWANDRANS, Lukasz, 2011. Education of the Roma: in the Czech Republic, Poland and Slovakia: gap confrontation between expactations and reality: comparative research. Wroclaw: Foundation of Social Integration PROM. ISBN 978-83-62969-05-0.
NĚMEC, Jiří, 2010. Edukace romských žáků v zrcadle výzkumných šetření. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-5148-5.
ŠOTOLOVÁ, Eva, 2001. Vzdělávání Romů. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-1909-5.
Seznam doporučené literatury
BALVÍN, Jaroslav, 2008. Filozofie výchovy a metody výuky romského žáka. Praha: Radix. ISBN 978-80-86031-83-5.
HENDL, Jan, 2008. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-485-4.
KWANDRANS, Lukasz, 2011. Education of the Roma: in the Czech Republic, Poland and Slovakia: gap confrontation between expactations and reality: comparative research. Wroclaw: Foundation of Social Integration PROM. ISBN 978-83-62969-05-0.
NĚMEC, Jiří, 2010. Edukace romských žáků v zrcadle výzkumných šetření. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-5148-5.
ŠOTOLOVÁ, Eva, 2001. Vzdělávání Romů. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-1909-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zdůvodnila volbu tématu, stručně popsala obsah teoretické části práce a zaměřila se na praktickou část práce. Studentka uvedla výzkumné cíle, výzkumné otázky, popsala sběr dat a věnovala se prezentaci výsledků výzkumného šetření. Představen byl paradigmatický model, členové komise se doptávali na některé intervenující podmínky. Model byl adekvátně zpracovaný, avšak nepříliš dobře prezentovaný. Studentka dále odpovídala na otázky k obhajobě.