Cílem této práce je provedení strategické analýzy soukromé strabologické ordinace s důrazem na klíčové faktory úspěchu a zvýšení konkurenceschopnosti. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí, teoretická a praktická. Teoretická část shrnuje teoretické poznatky, které se týkají marketingových služeb a daných specifik marketingu zdravotnictví. Na začátku praktické části je představení oční ordinace a jejich služeb. Dále je zaměřena na analýzu prostředí ordinace. Cílem praktické části byla aplikace zvolených analytických metod na zhodnocení situace vybraného zdravotnického zařízení. Analýza vnějšího pro-středí byla provedena pomocí metod SLEPT analýzy. Klíčové faktory úspěchu zdravotnic-kého zařízení byly analyzovány metodami 7S faktorů podle McKinsey.
Anotace v angličtině
The target of this work is to carry out a strategic analysis of a private medical institution with an emphasis on a key success factors and increasing competitiveness. The thesis is divided into two main parts, theoretical and practical. The first part summarizes theoretical knowledge about marketing of services and specifics in healthcare marketing. Practical part begins of introducing of private eye institution. The target of the practical part was the application of selected analytical methods, including the methods of external analysis: SLEPT analysis. The key factors for the success of the healthcare institutions were ana-lyzed by McKinsey's 7S Factor Methods.
Marketing services, health care, private eye institution, strategic marketing
Rozsah průvodní práce
104 s. 129 531 znaků
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je provedení strategické analýzy soukromé strabologické ordinace s důrazem na klíčové faktory úspěchu a zvýšení konkurenceschopnosti. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí, teoretická a praktická. Teoretická část shrnuje teoretické poznatky, které se týkají marketingových služeb a daných specifik marketingu zdravotnictví. Na začátku praktické části je představení oční ordinace a jejich služeb. Dále je zaměřena na analýzu prostředí ordinace. Cílem praktické části byla aplikace zvolených analytických metod na zhodnocení situace vybraného zdravotnického zařízení. Analýza vnějšího pro-středí byla provedena pomocí metod SLEPT analýzy. Klíčové faktory úspěchu zdravotnic-kého zařízení byly analyzovány metodami 7S faktorů podle McKinsey.
Anotace v angličtině
The target of this work is to carry out a strategic analysis of a private medical institution with an emphasis on a key success factors and increasing competitiveness. The thesis is divided into two main parts, theoretical and practical. The first part summarizes theoretical knowledge about marketing of services and specifics in healthcare marketing. Practical part begins of introducing of private eye institution. The target of the practical part was the application of selected analytical methods, including the methods of external analysis: SLEPT analysis. The key factors for the success of the healthcare institutions were ana-lyzed by McKinsey's 7S Factor Methods.
Marketing services, health care, private eye institution, strategic marketing
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
V systematickém přehledu prezentujte poznatky týkající se marketingového řízení v oblasti marketingu služeb a zdůrazněte úlohu marketingového mixu ve zdravotnictví.
II. Praktická část
Analyzujte vybraný subjekt včetně jeho nabídky služeb.
Na základě analýzy vytvořte návrh marketingové strategie vybrané ambulance.
Návrh podrobte časové a nákladové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
V systematickém přehledu prezentujte poznatky týkající se marketingového řízení v oblasti marketingu služeb a zdůrazněte úlohu marketingového mixu ve zdravotnictví.
II. Praktická část
Analyzujte vybraný subjekt včetně jeho nabídky služeb.
Na základě analýzy vytvořte návrh marketingové strategie vybrané ambulance.
Návrh podrobte časové a nákladové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BOROVSKÝ, Juraj, Eva SMOLKOVÁ a Lenka JAKUBŮV. Marketing ve zdravotnictví. 1. vyd. V Praze: České vysoké učení technické, 2011, 98 s. ISBN 978-80-01-04801-6.
FORTENBERRY, John L. Health care marketing: tools and techniques. 3rd ed. Sudbury, Mass.: Jones and Bartlett Publishers, 2010, 312 s. ISBN 978-0-7637-6327-5.
GOPPE, Neil a Jo GALLOWAY. Leadership and management in healthcare. 1st Edition. Los Angeles: Sage, 2017, 297 s. ISBN 978-14739-6502-7.
PAŠTA, Jiří. Základy očního lékařství. Praha: Univerzita Karlova, Nakladatelství Karolinum, 2017, 336 s. ISBN 978-80-246-2460-0.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 1. vydání. Praha: Grada, 2010, 320 s. ISBN 978-80-247-3622-8.
Seznam doporučené literatury
BOROVSKÝ, Juraj, Eva SMOLKOVÁ a Lenka JAKUBŮV. Marketing ve zdravotnictví. 1. vyd. V Praze: České vysoké učení technické, 2011, 98 s. ISBN 978-80-01-04801-6.
FORTENBERRY, John L. Health care marketing: tools and techniques. 3rd ed. Sudbury, Mass.: Jones and Bartlett Publishers, 2010, 312 s. ISBN 978-0-7637-6327-5.
GOPPE, Neil a Jo GALLOWAY. Leadership and management in healthcare. 1st Edition. Los Angeles: Sage, 2017, 297 s. ISBN 978-14739-6502-7.
PAŠTA, Jiří. Základy očního lékařství. Praha: Univerzita Karlova, Nakladatelství Karolinum, 2017, 336 s. ISBN 978-80-246-2460-0.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 1. vydání. Praha: Grada, 2010, 320 s. ISBN 978-80-247-3622-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Radomír Vydra, 21 b
Oponent práce: Ing. Monika Horáková, Ph.D., 13 b
Otázky vedoucího:
1. Bude Vámi navržený projekt realizován?
- zodpovězeno zcela
2. Jaká další rizika se v průběhu realizace mohou vyskytnout?
- zodpovězeno zcela
Otázky oponenta:
1. Uveďte hlavní cíl Vaší práce a metody, které vedly k naplnění cíle?
- zodpovězeno částečně
2. Uveďte cílovou kategorii zákazníků a vhodnou marketingovou strategii pro zacílení dané cílové skupiny.
- zodpovězeno částečně
Další otázky:Ing. Šárka Papadaki, Ph.D. - Jaké náklady jsou vázané na marketingovou strategii? - zodpovězeno částečně
Ing. Eliška Kozubíková, Ph.D. - kdo definoval rozpočet na projekt? - zodpovězeno částečně