Diplomová práca sa zaoberá problematikou verejného zdravotníctva, podporou a zefektívnením pracovnej sily v tomto odbore. V teoretickej časti popisuje východiská z oblasti fungovania systému, ľudských zdrojov a vzdelávania vo verejnom zdravotníctve.
Praktická časť pozostáva z analýzy danej problematiky a projektu zameraného na zvýšenie vedomostí, podporu a zefektívnenie pracovnej sily v oblasti verejného zdravotníctva vo forme e-learning kurzu. Súčasťou je finančný plán, časový harmonogram a identifikácia rizík.
Anotace v angličtině
Diploma thesis deals with the issue of public health, support and streamlining of workforce in this field. The theoretical part describes the starting points of the functioning of the system of human resources and education in public health.
The practical part consists of an analysis of the problematics and of the project aimed at increasing knowledge, support and streamlining the manpower in the field of public health in the form of e-learning course. This part includes a financial plan, time schedule and risk identification.
Klíčová slova
verejné zdravotníctvo, pracovná sila, edukácia
Klíčová slova v angličtině
public health, workforce, education
Rozsah průvodní práce
83
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práca sa zaoberá problematikou verejného zdravotníctva, podporou a zefektívnením pracovnej sily v tomto odbore. V teoretickej časti popisuje východiská z oblasti fungovania systému, ľudských zdrojov a vzdelávania vo verejnom zdravotníctve.
Praktická časť pozostáva z analýzy danej problematiky a projektu zameraného na zvýšenie vedomostí, podporu a zefektívnenie pracovnej sily v oblasti verejného zdravotníctva vo forme e-learning kurzu. Súčasťou je finančný plán, časový harmonogram a identifikácia rizík.
Anotace v angličtině
Diploma thesis deals with the issue of public health, support and streamlining of workforce in this field. The theoretical part describes the starting points of the functioning of the system of human resources and education in public health.
The practical part consists of an analysis of the problematics and of the project aimed at increasing knowledge, support and streamlining the manpower in the field of public health in the form of e-learning course. This part includes a financial plan, time schedule and risk identification.
Klíčová slova
verejné zdravotníctvo, pracovná sila, edukácia
Klíčová slova v angličtině
public health, workforce, education
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Představte teoretické přístupy oblasti lidských zdrojů a vzdělávání v návaznosti na veřejné zdravotnictví.
II. Praktická část
Popište a analyzujte oblasti zájmu o edukaci u veřejných zdravotníků.
Představte projekt zaměřený na podporu profesionalizace veřejného zdravotnictví.
Zhodnoťte finanční, časové a rizikové východiska projektu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Představte teoretické přístupy oblasti lidských zdrojů a vzdělávání v návaznosti na veřejné zdravotnictví.
II. Praktická část
Popište a analyzujte oblasti zájmu o edukaci u veřejných zdravotníků.
Představte projekt zaměřený na podporu profesionalizace veřejného zdravotnictví.
Zhodnoťte finanční, časové a rizikové východiska projektu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
DETELS, Roger et.al. Oxford Textbook of Global Public Health. Sixth edition. United Kingdom: Oxford University press, 2015, 1888 s. ISBN 978–0–19–966175–6.
KLEMENT, Cyril. Verejné zdravotníctvo História, Súčasnosť, Analýza, Stratégia, Rozvoj vyd. Banská Bystrica: PRO, 2019, 432 s. ISBN 9788089057801.
ONDRUŠ, Peter a spol. Medzinárodné verejné zdravotníctvo vyd. Banská Bystrica: Matica Slovenská, 2015, 273s. ISBN 978-80-971965-4-7.
PARVANTA, Claudia et. al. Essentials of Public Health communication United States of America: Jones & Bartlett Learning, 2011, 416s. ISBN 978-0-7637-7115-7.
ŠULCOVÁ, Magdaléna, ČIŽNÁR, Ivan, FABIANOVÁ, Eleonóra a kol. 2012. Verejné zdravotníctvo vyd. Bratislava: VEDA, 2012, 654s. ISBN 978-80-224-1283-4.
Seznam doporučené literatury
DETELS, Roger et.al. Oxford Textbook of Global Public Health. Sixth edition. United Kingdom: Oxford University press, 2015, 1888 s. ISBN 978–0–19–966175–6.
KLEMENT, Cyril. Verejné zdravotníctvo História, Súčasnosť, Analýza, Stratégia, Rozvoj vyd. Banská Bystrica: PRO, 2019, 432 s. ISBN 9788089057801.
ONDRUŠ, Peter a spol. Medzinárodné verejné zdravotníctvo vyd. Banská Bystrica: Matica Slovenská, 2015, 273s. ISBN 978-80-971965-4-7.
PARVANTA, Claudia et. al. Essentials of Public Health communication United States of America: Jones & Bartlett Learning, 2011, 416s. ISBN 978-0-7637-7115-7.
ŠULCOVÁ, Magdaléna, ČIŽNÁR, Ivan, FABIANOVÁ, Eleonóra a kol. 2012. Verejné zdravotníctvo vyd. Bratislava: VEDA, 2012, 654s. ISBN 978-80-224-1283-4.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Lukáš Danko, Ph.D., 23 b.
Oponent práce: doc. Ing. Jana Matošková, Ph.D., 14 b.
Otázky vedoucího práce:
1) V krátkosti diskutujte postup analytickej časti a predstavte nadväznosť DP na predchádzajúce výzkumné aktivity. ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Otázky oponenta práce:
1) Co rozumíte pod pojmem zefektivnění pracovní síly? Jak jej budete měřit? Jak přispěje navržený e-learningový kurz k zefektivnění pracovní síly? ZODPOVĚZENO ZCELA
2) Jakými způsoby byl odkaz na dotazník distribuován? Jak byli respondenti osloveni? ZODPOVĚZENO ZCELA
3) Kolik kreditů bude zdravotní pracovník za absolvování kurzu mít (viz s. 33, kde uvádíte, že zdravotní pracovník je povinen získat za 5 let min. 50 kreditů)? Pokud žádné, jak jinak podpoříte motivaci k absolvování tohoto kurzu? ZODPOVĚZENO ZCELA
4) Jakou marketingovou komunikaci vytvořeného kurzu plánujete? Kolik do ní budete investovat? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
5) Kolik osob je zapotřebí proškolit, aby byl projekt pokládán za úspěšný? ZODPOVĚZENO ZCELA
6) Když lidé nebudou mít zájem o kurz, hodnotíte dopad tohoto rizika jen jako průměrný (s. 67). Vysvětlete prosím toto tvrzení, neboť z mého pohledu, když nebudu mít zákazníky, tak se mi finanční prostředky investované do tvorby e-learningového kurzu nevrátí, a dopad je tak podle mne značný. ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Další otázky:
1) prof. Ing. Boris Popesko, Ph.D., Jakou metodu tvorby cen jste stanovila za kurzy? ZOD. ČÁSTEČNĚ
2) Ing. Eliška Kozubíková, Ph.D., Proč jste neaktualizovala dotazník? Vzhledem k tomu, že dotazník je z roku 2018. ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ