Cílem diplomové práce je zanalyzovat spokojenost zaměstnanců v dané organizaci pomocí dotazníkového šetření a následně sestavit projekt, který zajistí zvýšení spokojenosti zaměstnanců. První část práce je zaměřena na teoretické poznatky v oblasti pracovní spokojenosti a jejího měření, kde jsou definovány nejdůležitější pojmy a formulována teoretická východiska pro zpracování dotazníkového šetření a následně i projektu. Část praktická se pak zaměřuje na seznámení s organizací, soustředí se také na aktuální stav zaměstnanecké péče, podrobnou analýzu společnosti a dotazníkové šetření, které jasně stanovuje, jak jsou zaměstnanci v práci spokojeni. Data z dotazníkového šetření byla zpracována na základě analýzy dat pomocí kontingenčních tabulek a následně vyhodnocena. V práci byl navrhnut také systém pro zlepšení spokojenosti zaměstnanců organizace. Hlavním výsledkem práce je zjistit současný stav spokojenosti zaměstnanců v organizaci dotazníkovým šetřením, díky jehož výsledkům byl sestaven následný projekt pro zlepšování spokojenosti zaměstnanců v organizaci. Samotný projekt spokojenosti zaměstnanců v organizaci pak zahrnuje časovou a nákladovou analýzu a rizika s tímto projektem spojené.
Anotace v angličtině
The aim of the diploma theses is to analyse the satisfaction of the employees in the organization using a questionnaire survey and the compile a project that will increase employee satisfaction. The first part of the work is focused on theoretical knowledge in the field of job satisfaction and its measurement, where the most important concepts are defined and the theoretical basis for the processing of the questionnaire survey and subsequently the project is formulated. The practical part then focuses on getting acquainted with the organization, it also focuses on the current state of employee care, a detailed analysis of the company and a questionnaire survey, which clearly determines how satisfied employees are at work. The data from the questionnaire survey were processed by data analysis using PivotTables and subsequently evaluated. The work also designed a system to improve employee satisfaction of the organization. The main result of the work is to determine the current state of employee satisfaction in the organization by a questionnaire survey, based on the results of which a follow-up project was compiled to improve employee satisfaction in the organization. The project of employee satisfaction in the organization itself includes time and cost analysis and risks associated with this project.
Klíčová slova
Spokojenost, měření, péče o zaměstnance, analýza spokojenosti, dotazníkové šetření, projekt
Klíčová slova v angličtině
Satisfaction, measurement, care of employees, satisfaction analysis, survey, project
Rozsah průvodní práce
94 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je zanalyzovat spokojenost zaměstnanců v dané organizaci pomocí dotazníkového šetření a následně sestavit projekt, který zajistí zvýšení spokojenosti zaměstnanců. První část práce je zaměřena na teoretické poznatky v oblasti pracovní spokojenosti a jejího měření, kde jsou definovány nejdůležitější pojmy a formulována teoretická východiska pro zpracování dotazníkového šetření a následně i projektu. Část praktická se pak zaměřuje na seznámení s organizací, soustředí se také na aktuální stav zaměstnanecké péče, podrobnou analýzu společnosti a dotazníkové šetření, které jasně stanovuje, jak jsou zaměstnanci v práci spokojeni. Data z dotazníkového šetření byla zpracována na základě analýzy dat pomocí kontingenčních tabulek a následně vyhodnocena. V práci byl navrhnut také systém pro zlepšení spokojenosti zaměstnanců organizace. Hlavním výsledkem práce je zjistit současný stav spokojenosti zaměstnanců v organizaci dotazníkovým šetřením, díky jehož výsledkům byl sestaven následný projekt pro zlepšování spokojenosti zaměstnanců v organizaci. Samotný projekt spokojenosti zaměstnanců v organizaci pak zahrnuje časovou a nákladovou analýzu a rizika s tímto projektem spojené.
Anotace v angličtině
The aim of the diploma theses is to analyse the satisfaction of the employees in the organization using a questionnaire survey and the compile a project that will increase employee satisfaction. The first part of the work is focused on theoretical knowledge in the field of job satisfaction and its measurement, where the most important concepts are defined and the theoretical basis for the processing of the questionnaire survey and subsequently the project is formulated. The practical part then focuses on getting acquainted with the organization, it also focuses on the current state of employee care, a detailed analysis of the company and a questionnaire survey, which clearly determines how satisfied employees are at work. The data from the questionnaire survey were processed by data analysis using PivotTables and subsequently evaluated. The work also designed a system to improve employee satisfaction of the organization. The main result of the work is to determine the current state of employee satisfaction in the organization by a questionnaire survey, based on the results of which a follow-up project was compiled to improve employee satisfaction in the organization. The project of employee satisfaction in the organization itself includes time and cost analysis and risks associated with this project.
Klíčová slova
Spokojenost, měření, péče o zaměstnance, analýza spokojenosti, dotazníkové šetření, projekt
Klíčová slova v angličtině
Satisfaction, measurement, care of employees, satisfaction analysis, survey, project
Zásady pro vypracování
Úvod Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce. I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky z oblasti zvyšování spokojenosti zaměstnanců vybrané organizace.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současný stav spokojenosti zaměstnanců vybrané organizace.
Zhodnoťte výsledky analýzy a formulujte oblasti pro zlepšení systému spokojenosti zaměstnanců organizace.
Zpracujte projekt zvýšení spokojenosti zaměstnanců vybrané organizace a podrobte jej časové, nákladová a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce. I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky z oblasti zvyšování spokojenosti zaměstnanců vybrané organizace.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současný stav spokojenosti zaměstnanců vybrané organizace.
Zhodnoťte výsledky analýzy a formulujte oblasti pro zlepšení systému spokojenosti zaměstnanců organizace.
Zpracujte projekt zvýšení spokojenosti zaměstnanců vybrané organizace a podrobte jej časové, nákladová a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a Tina. STEPHENS. A handbook of management and leadership: a guide to managing for results. 4th ed. London and Sterling, VA: Kogan Page, 2016, 472 s. ISBN 978-0749478155.
FORSYTH, Patrick. How to motivate people. 2nd ed. Philadelphia: Kogan Page, 160 s. ISBN 9780749459994.
HORVÁTHOVÁ, Petra, Jiří BLÁHA a Andrea ČOPÍKOVÁ. Řízení lidských zdrojů: nové trendy. 1. vyd. Praha: Management Press, 2016, 428 s. ISBN 978-80-7261-430-1.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. 5., rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press, 2015, 400 s. ISBN 978-80-7261-288-8.
URBAN, Jan. Motivace a odměňování pracovníků: co musíte vědět, abyste ze svých spolupracovníků dostali to nejlepší. 1. vyd. Praha: Grada, 2017, 160 s. ISBN 978-80-271-0227-3.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a Tina. STEPHENS. A handbook of management and leadership: a guide to managing for results. 4th ed. London and Sterling, VA: Kogan Page, 2016, 472 s. ISBN 978-0749478155.
FORSYTH, Patrick. How to motivate people. 2nd ed. Philadelphia: Kogan Page, 160 s. ISBN 9780749459994.
HORVÁTHOVÁ, Petra, Jiří BLÁHA a Andrea ČOPÍKOVÁ. Řízení lidských zdrojů: nové trendy. 1. vyd. Praha: Management Press, 2016, 428 s. ISBN 978-80-7261-430-1.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. 5., rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press, 2015, 400 s. ISBN 978-80-7261-288-8.
URBAN, Jan. Motivace a odměňování pracovníků: co musíte vědět, abyste ze svých spolupracovníků dostali to nejlepší. 1. vyd. Praha: Grada, 2017, 160 s. ISBN 978-80-271-0227-3.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Janka Vydrová, Ph.D., 18 b
Oponent práce: Ing. Jiří Bejtkovský, Ph.D., 16 b
Otázky vedoucího:
1. Bude Vámi navržený projekt realizován? - zodp. zcela
2. Jaké další návrhy můžete identifikovat a navrhnout pro zvýšení spokojenosti zaměstnanců?
Otázky oponenta:
1. Který z pěti cílů považuje diplomantka v kontextu DP za nejvíce účinný, a z jakého důvodu právě tento cíl? - zodp. zcela
2. Měla již diplomantka možnost projednat svoji DP s představiteli vybrané organizace, jaké byly případné reakce? - zodp. zcela
Další otázky:
Ing. Kamil Dobeš, Ph.D.:
Ing. Jiří Bejtkovský, Ph.D.:
Ing. Šárka Papadaki, Ph.D.:
Ing. Eliška Kozubíková, Ph.D.: Proč jste dělala dotazníkové šetření touto formou? - zodp. částečně
prof. MUDr. Jaroslav Slaný, CSc.:
doc. Ing. Michal Pilík, Ph.D.: Objasněte komunikaci v organizaci. - zodp. zcela