Diplomová práce se zabývá spokojeností zdravotnických zaměstnanců Nemocnice Boskovice s.r.o. Cílem práce bylo navrhnout projekt na základě analýzy spokojenosti zaměstnanců vybrané organizace, který měl za úkol eliminovat zjištěné nedostatky.
Analýza byla provedena pomocí kvantitativního výzkumného nástroje a strukturovaného rozhovoru s vedoucí personálního oddělení. Jako výzkumný nástroj byl použit polostandardizovaný dotazník. Výsledky výzkumu poukazují na celkovou spokojenost zdravotnických zaměstnanců. V případě zaměstnaneckých benefitů, systému odměňování a personálního zajištění, však byly odhaleny problematické oblasti. V projektové části byla navržena konkrétní opatření v podobě zavedení nového zaměstnaneckého benefitu a nové variabilní složky platu ve formě "Odměny za spokojenost pacienta". Projekt byl podroben časové analýze, nákladové analýze a analýze možných rizik. Klíčovým přínosem diplomové práce je návrh k vyřešení problematických oblastí zjištěných ve vybrané organizaci.
Anotace v angličtině
The diploma thesis discusses about the satisfaction of employees at the Nemocnice Boskovice s.r.o. The aim of the diploma theses is to analyse the satisfaction of the employees in the selected organization and design project for eliminated identified deficiencies. A part of this thesis is the analysis of the current state of healthcare employee happiness, which was conducted using quantitative research with a questionnaire. Results show employees are generally happy. However, when it comes to employee benefits, reward systems and staffing, some problematic areas were found. In the project part, therefore, specific measures were proposed in the form of the introduction of a new employee benefit and a new variable component of salary in the form of "Remuneration for patient satisfaction". Lastly, the project was subdued to time analysis, expense analysis and it also analyzed the potential risks. The key contribution of this thesis is that it brings up possible solution to these issues.
Klíčová slova
pracovní spokojenost, analýza spokojenosti, zaměstnanecké benefity, Nemocnice Boskovice s.r.o.
Klíčová slova v angličtině
work satisfaction, satisfaction analysis, employee benefits, Hospital Boskovice s.r.o.
Rozsah průvodní práce
111
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá spokojeností zdravotnických zaměstnanců Nemocnice Boskovice s.r.o. Cílem práce bylo navrhnout projekt na základě analýzy spokojenosti zaměstnanců vybrané organizace, který měl za úkol eliminovat zjištěné nedostatky.
Analýza byla provedena pomocí kvantitativního výzkumného nástroje a strukturovaného rozhovoru s vedoucí personálního oddělení. Jako výzkumný nástroj byl použit polostandardizovaný dotazník. Výsledky výzkumu poukazují na celkovou spokojenost zdravotnických zaměstnanců. V případě zaměstnaneckých benefitů, systému odměňování a personálního zajištění, však byly odhaleny problematické oblasti. V projektové části byla navržena konkrétní opatření v podobě zavedení nového zaměstnaneckého benefitu a nové variabilní složky platu ve formě "Odměny za spokojenost pacienta". Projekt byl podroben časové analýze, nákladové analýze a analýze možných rizik. Klíčovým přínosem diplomové práce je návrh k vyřešení problematických oblastí zjištěných ve vybrané organizaci.
Anotace v angličtině
The diploma thesis discusses about the satisfaction of employees at the Nemocnice Boskovice s.r.o. The aim of the diploma theses is to analyse the satisfaction of the employees in the selected organization and design project for eliminated identified deficiencies. A part of this thesis is the analysis of the current state of healthcare employee happiness, which was conducted using quantitative research with a questionnaire. Results show employees are generally happy. However, when it comes to employee benefits, reward systems and staffing, some problematic areas were found. In the project part, therefore, specific measures were proposed in the form of the introduction of a new employee benefit and a new variable component of salary in the form of "Remuneration for patient satisfaction". Lastly, the project was subdued to time analysis, expense analysis and it also analyzed the potential risks. The key contribution of this thesis is that it brings up possible solution to these issues.
Klíčová slova
pracovní spokojenost, analýza spokojenosti, zaměstnanecké benefity, Nemocnice Boskovice s.r.o.
Klíčová slova v angličtině
work satisfaction, satisfaction analysis, employee benefits, Hospital Boskovice s.r.o.
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Na základě literární rešerše zabývající se oblastí motivace a spokojenosti zaměstnanců formulujte teoretická východiska pro praktickou část.
II. Praktická část
Analyzujte aktuální stav spokojenosti zaměstnanců vybrané společnosti.
Vypracujte projekt vedoucí ke zlepšení problémovýh oblastí a ke zvýšení spokojenosti zaměstnanců vybrané společnosti.
Proveďte časovou a rizikovou analýzu projektu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Na základě literární rešerše zabývající se oblastí motivace a spokojenosti zaměstnanců formulujte teoretická východiska pro praktickou část.
II. Praktická část
Analyzujte aktuální stav spokojenosti zaměstnanců vybrané společnosti.
Vypracujte projekt vedoucí ke zlepšení problémovýh oblastí a ke zvýšení spokojenosti zaměstnanců vybrané společnosti.
Proveďte časovou a rizikovou analýzu projektu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Armstrong's Handbook of Human Resource Management Practice. London, England: Kogan Page, 2020, 800 s. ISBN 978-0-7494-7411-9.
ARNOLD, John, Raymond RANDALL a Fiona PATTERSON. Work Psychology: Understanding Human Behaviour in the Workplace. 7th edition. Harlow, England: Pearson Education Limited, 2020, 656 s. ISBN 978-12-922-694-36.
FLYNN, Walter J., Robert L.MATHIS, John H. JACKSON a Sean VALENTINE. Healthcare human resource management. Third edition. Boston, MA, USA: Cengage Learning, 2016, 448 s. ISBN 978-1-285-05753-8.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: Základy moderní personalistiky. 5. rozš. a dopl. vyd. Brno: Management Press, 2015, 400 s. ISBN 978-80-7261-288-8.
PAUKNEROVÁ, Daniela. Psychologie pro ekonomy a manažery. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2012, 264 s. ISBN 978-80-247-3809-3.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Armstrong's Handbook of Human Resource Management Practice. London, England: Kogan Page, 2020, 800 s. ISBN 978-0-7494-7411-9.
ARNOLD, John, Raymond RANDALL a Fiona PATTERSON. Work Psychology: Understanding Human Behaviour in the Workplace. 7th edition. Harlow, England: Pearson Education Limited, 2020, 656 s. ISBN 978-12-922-694-36.
FLYNN, Walter J., Robert L.MATHIS, John H. JACKSON a Sean VALENTINE. Healthcare human resource management. Third edition. Boston, MA, USA: Cengage Learning, 2016, 448 s. ISBN 978-1-285-05753-8.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: Základy moderní personalistiky. 5. rozš. a dopl. vyd. Brno: Management Press, 2015, 400 s. ISBN 978-80-7261-288-8.
PAUKNEROVÁ, Daniela. Psychologie pro ekonomy a manažery. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2012, 264 s. ISBN 978-80-247-3809-3.
Přílohy volně vložené
Nejsou
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Ing. Jana Matošová, Ph.D., hodnocení známkou: A
Oponent práce: PhDr. Mgr. Petr Snopek, Ph.D., MBA, hodnocení známkou: C
Otázky vedoucího práce:
1) Podle informací na s. 66 nelékařští zdravotní pracovníci avizují nedostatek pracovníků. O které profese se podle Vás jedná? Pokud bude situace přetrvávat navzdory vývoji epidemické situace, jaká opatření k snížení nedostatku pracovníků byste nemocnici doporučil? Zodpovězeno zcela
2) Jaká byla reakce nemocnice na Váš návrh na zavedení nového benefitu? Zodpovězeno zcela
Otázky oponenta práce:
1) Jaká úskalí či hrozby (z pohledu pacienta i nemocnice) spatřujete, kromě uvedeného nedostatku finančních prostředků v uplatňování odměn za spokojenost pacientů? Zodpovězeno zcela
2) Jaký máte názor (v kontextu managementu) na tvrzení vedoucí personálního oddělení? ….“vedoucí pracovníci se aktivně zapojují do běžné nemocniční péče a pomáhají řadovému zdravotnickému personálu při pracovní rutině“… Zodpovězeno zcela
3) Vysvětlete diskrepanci mezi popisovaným dotazníkem a dotazníkem uvedeným v příloze P II. Zodpovězeno zcela
Další otázky:
Ing. Jiří Bejtkovský, Ph.D., Na základě jakých kritérií jste vybral v rámci benchmarkingu konkurenty? Zodpovězeno zcela
Ing. Eliška Kozubíková, Ph.D., Jak máte zajištěné, že pacienti budou vědět jména personálu? Zodpovězeno zcela