Diplomová práce se zaměřuje na inovaci prodejní politiky ve vybrané firmě. Daná organizace se zabývá prodejem automobilů, včetně následných služeb či servisu automobilů. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část zahrnuje poznatky, které se týkají marketingu, marketingového mixu, distribuce, typologií inovací a analytických metod, které jsou čerpány z odborné literatury a souvisí s danou tématikou. V praktické části je charakteristika vybraného podniku, včetně její organizační struktury. Dále jsou použity analytické metody jako PEST analýza makroprostředí, Porterův model pěti konkurenčních sil a SWOT analýza vnitřního
a vnějšího prostředí. V poslední části je zprostředkováno dotazníkové šetření, které se týká prodejní politiky vybrané firmy. Celý projekt je zakončen na návaznost dotazníkového šetření na návrh inovace prodejní politiky časovou, nákladovou a rizikovou analýzou.
Anotace v angličtině
The master´s thesis focuses on the Innovation of sales policy in the selected company.
The company deals with the sale of cars, including after-sales services or car repair service. The master´s thesis is divided into theoretical and analytical parts. The theoretical part includes knowledge related to marketing, marketing mix, distribution, typology of innovations and analytical methods, which are draw from the literature and related to the topic. In the analytical part, there are the characteristics of the selected company, including its organizational structure. Analytical methods such as PEST analysis of the macroenvironment, Porter´s model of five competitive forced and SWOT analysis of the internal and external environment are also used. In the last part, a questionnaire survey concerning the company´s sales policy is mediated. The whole project concludes with the connection of the questionnaire survey to the proposal of the Innovation of the sales policy by time, cost, and risk analysis.
Klíčová slova
inovace, marketing, prodejní politika, PESTLE analýza, SWOT analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil, distribuce, marketingový mix.
Klíčová slova v angličtině
Innovation, Marketing, Sales Policy, PESTLE analysis, SWOT analysis, Porter´s model of five competitive forced, Distribution, Marketing Mix.
Rozsah průvodní práce
92 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na inovaci prodejní politiky ve vybrané firmě. Daná organizace se zabývá prodejem automobilů, včetně následných služeb či servisu automobilů. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část zahrnuje poznatky, které se týkají marketingu, marketingového mixu, distribuce, typologií inovací a analytických metod, které jsou čerpány z odborné literatury a souvisí s danou tématikou. V praktické části je charakteristika vybraného podniku, včetně její organizační struktury. Dále jsou použity analytické metody jako PEST analýza makroprostředí, Porterův model pěti konkurenčních sil a SWOT analýza vnitřního
a vnějšího prostředí. V poslední části je zprostředkováno dotazníkové šetření, které se týká prodejní politiky vybrané firmy. Celý projekt je zakončen na návaznost dotazníkového šetření na návrh inovace prodejní politiky časovou, nákladovou a rizikovou analýzou.
Anotace v angličtině
The master´s thesis focuses on the Innovation of sales policy in the selected company.
The company deals with the sale of cars, including after-sales services or car repair service. The master´s thesis is divided into theoretical and analytical parts. The theoretical part includes knowledge related to marketing, marketing mix, distribution, typology of innovations and analytical methods, which are draw from the literature and related to the topic. In the analytical part, there are the characteristics of the selected company, including its organizational structure. Analytical methods such as PEST analysis of the macroenvironment, Porter´s model of five competitive forced and SWOT analysis of the internal and external environment are also used. In the last part, a questionnaire survey concerning the company´s sales policy is mediated. The whole project concludes with the connection of the questionnaire survey to the proposal of the Innovation of the sales policy by time, cost, and risk analysis.
Klíčová slova
inovace, marketing, prodejní politika, PESTLE analýza, SWOT analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil, distribuce, marketingový mix.
Klíčová slova v angličtině
Innovation, Marketing, Sales Policy, PESTLE analysis, SWOT analysis, Porter´s model of five competitive forced, Distribution, Marketing Mix.
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I.Teoretická část
Zpracujte kritickou literární rešerši distribuční strategie se zaměřením na prodejní politiku.
II.Praktická část
Analyzujte stávající prodejní politiku vybrané firmy.
Zpracujte návrh inovace prodejní politiky vybrané firmy.
Zhodnoťte ekonomický dopad návrhu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I.Teoretická část
Zpracujte kritickou literární rešerši distribuční strategie se zaměřením na prodejní politiku.
II.Praktická část
Analyzujte stávající prodejní politiku vybrané firmy.
Zpracujte návrh inovace prodejní politiky vybrané firmy.
Zhodnoťte ekonomický dopad návrhu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
HÁLEK, Vítězslav. Management a marketing. V Hradci Králové: Vítězslav Hálek, 2017, 293 s. ISBN 978-80-270-2439-1.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. 2., rozšířené vydání. Grada, 2013, 368 s. ISBN 978-80-247-4670-8.
KELLER, Kevin. Strategic Brand Managment. 4th edition. Pearson Education Limited, 2012, 592 p. ISBN 0273779419.
KOTLER, Philip a Kevin KELLER. Marketing management. 14. vydání. Grada, 2013, 816 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
MORETTI, Livio. Distribution Strategy. Paris: Springer International Publishing, 2018, 216 s. ISBN 9783319919584.
Seznam doporučené literatury
HÁLEK, Vítězslav. Management a marketing. V Hradci Králové: Vítězslav Hálek, 2017, 293 s. ISBN 978-80-270-2439-1.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. 2., rozšířené vydání. Grada, 2013, 368 s. ISBN 978-80-247-4670-8.
KELLER, Kevin. Strategic Brand Managment. 4th edition. Pearson Education Limited, 2012, 592 p. ISBN 0273779419.
KOTLER, Philip a Kevin KELLER. Marketing management. 14. vydání. Grada, 2013, 816 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
MORETTI, Livio. Distribution Strategy. Paris: Springer International Publishing, 2018, 216 s. ISBN 9783319919584.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí DP: 13 bodů
1) V části "Cíle a metody zpracování" uvádíte, že použijete PESTLE analýzu, ale při zpracování praktické části je vytvořena pouze analýza PEST. Můžete, prosím, tuto skutečnost vysvětlit a doplnit?ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
2) Vysvětlete, prosím, jakými způsoby lze vyjádřit měřitelnost faktorů v analýze SWOT? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Oponent DP: 15 bodů
1) Na základě, jakých dat a skutečností byla provedena nákladová analýza projektu?ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
2) Měla již diplomantka možnost projednat svoji DP s představiteli vybrané firmy, jaké byly případné reakce? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Otázky členů komiseZ
doc. PhDR. Dana Linhartová, CSc. - 1) Jaké metody jste použila pro zpracování teoretické části? 2) V práci uvádíte, že dotazníkového šetření se zúčastnilo 52 osob, ale uvádíte, že 4 respondenti nevyplnili dotazník zcela. Přesto ve výsledkách počítáte s počtem 52 osob, prosím vysvětlete. 3) Je opravdu navrhovaný projekt zlepšení prodejní politiky? 5) Práce má mnoho formálních nedostatků.
doc. Ing. Josef Kubík - 1) Jakou značku automobilů firma prodává? 2) Proč jste v rámci výzkumu nezískala více respondentů, aby výsledky byly více relevantní?
Ing. Eva Hoke, Ph.D. - 1) Jaká je fluktuace ve Vámi vybrané společnosti? Vyjádřete prosím v procentech. 2) V nákladové analýze jsou špatně spočteny náklady.
doc. Ing. Michal Pilík, Ph.D. - 1) V práci chybí základní klíčová informace - jedná se přímo o výrobce nebo o dealera? 2) Jelikož jste uvedla, že se jedná o projekt zpracovávaný pro nadnárodní firmu, tak navrhovaný projekt neodpovídá jejím potřebám.