Diplomová práce se zabývá vlivem certifikačních norem na marketing a management ve vybraném podnikatelském subjektu. Ve společnosti již byl zaveden systém managementu kvality v souladu s normou ISO 9001:2001. Cílem této práce je úspěšný re-certifikační au-dit a tím i prohlášení o shodě s normou ISO 9001:2016.
Podstatou řešení je zhodnocení současného stavu marketingu a současného stavu procesu řízení kvality. Součástí práce jsou vypracované analýzy a řešení, které umožní implementaci normy ISO 9001:2016 a následná integrace sytému do vybrané společnosti.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the influence of certification standards on marketing and management in a selected business entity. The company has already implemented a quality management system by following per under the ISO 9001: 2001 standard. The aim of this work is a successful re-certification audit and thus a declaration of conformity with the ISO 9001: 2016 standard. The essence of the solution is the evaluation of the current state of marketing and the current state of the quality management process. Part of the work is developed analyzes and solutions that will enable the implementation of the ISO 9001: 2016 standard and the subsequent integration of the system into the selected company.
Klíčová slova
systém managementu jakosti, ISO normy, FMEA, certifikace, kvalita
Klíčová slova v angličtině
Quality Management Systém, ISO Standards, FMEA, Certification, Quality
Rozsah průvodní práce
123 s. (19 804 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá vlivem certifikačních norem na marketing a management ve vybraném podnikatelském subjektu. Ve společnosti již byl zaveden systém managementu kvality v souladu s normou ISO 9001:2001. Cílem této práce je úspěšný re-certifikační au-dit a tím i prohlášení o shodě s normou ISO 9001:2016.
Podstatou řešení je zhodnocení současného stavu marketingu a současného stavu procesu řízení kvality. Součástí práce jsou vypracované analýzy a řešení, které umožní implementaci normy ISO 9001:2016 a následná integrace sytému do vybrané společnosti.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the influence of certification standards on marketing and management in a selected business entity. The company has already implemented a quality management system by following per under the ISO 9001: 2001 standard. The aim of this work is a successful re-certification audit and thus a declaration of conformity with the ISO 9001: 2016 standard. The essence of the solution is the evaluation of the current state of marketing and the current state of the quality management process. Part of the work is developed analyzes and solutions that will enable the implementation of the ISO 9001: 2016 standard and the subsequent integration of the system into the selected company.
Klíčová slova
systém managementu jakosti, ISO normy, FMEA, certifikace, kvalita
Klíčová slova v angličtině
Quality Management Systém, ISO Standards, FMEA, Certification, Quality
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Proveďte literární rešerši a zpracujte teoretická východiska týkající se marketingu a systému managementu jakosti.
Popište vybrané nástroje analýzy rizik a certifikační normy pro výrobní společnosti.
II. Praktická část
Popište a zpracujte analýzu současného stavu marketingu a procesu řízení kvality ve vybrané společnosti.
Na základě provedené analýzy rizik popište a integrujte systémové opatření dle normy ISO 9001 do provozu vybrané společnosti.
Vyhodnoťte stav marketingu a managementu před a po zavedení normy ISO 9001 dle měřitelných ukazatelů.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Proveďte literární rešerši a zpracujte teoretická východiska týkající se marketingu a systému managementu jakosti.
Popište vybrané nástroje analýzy rizik a certifikační normy pro výrobní společnosti.
II. Praktická část
Popište a zpracujte analýzu současného stavu marketingu a procesu řízení kvality ve vybrané společnosti.
Na základě provedené analýzy rizik popište a integrujte systémové opatření dle normy ISO 9001 do provozu vybrané společnosti.
Vyhodnoťte stav marketingu a managementu před a po zavedení normy ISO 9001 dle měřitelných ukazatelů.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ANDERSEN, Bjorn a Tom FAGERHAUG. Analýza kořenových příčin: zjednodušené nástroje a metody. 2. vyd. Praha: Česká společnost pro jakost, 2011, 226 s. ISBN 978-80-02-02356-2.
CORPORATION. DaimlerChrysler. Measurement systems analysis: reference manual. 4th ed. Detroit, Mich: DaimlerChrysler, 2010, 231 s. ISBN 978-1-60-534211-5.
LUDVÍK, Filip. Efektivní řízení kvality. Praha: Pointa Publishing, 2019, 248 s. ISBN 978-80-907-5305-1.
NENADÁL, Jaroslav. Systémy managementu kvality. Praha: Management Press, 2016, 224 s. ISBN 978-80-7261-426-4.
SARTOR, Marco a Orzes GUIDO. Quality management: tools, methods and standards. United Kingdom: Emerald Publishing Limited, 2019, 312 s. ISBN 978-1-78769-8.
Seznam doporučené literatury
ANDERSEN, Bjorn a Tom FAGERHAUG. Analýza kořenových příčin: zjednodušené nástroje a metody. 2. vyd. Praha: Česká společnost pro jakost, 2011, 226 s. ISBN 978-80-02-02356-2.
CORPORATION. DaimlerChrysler. Measurement systems analysis: reference manual. 4th ed. Detroit, Mich: DaimlerChrysler, 2010, 231 s. ISBN 978-1-60-534211-5.
LUDVÍK, Filip. Efektivní řízení kvality. Praha: Pointa Publishing, 2019, 248 s. ISBN 978-80-907-5305-1.
NENADÁL, Jaroslav. Systémy managementu kvality. Praha: Management Press, 2016, 224 s. ISBN 978-80-7261-426-4.
SARTOR, Marco a Orzes GUIDO. Quality management: tools, methods and standards. United Kingdom: Emerald Publishing Limited, 2019, 312 s. ISBN 978-1-78769-8.
Přílohy volně vložené
1x CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí: Ing. Lucia Mrázková, 26b.
Při sledování KPI uvádíte, že počet sledování zákaznických reklamací chcete udržet pod 5. neměl by tento ukazatel být vyhodnocován vzhledem k objemu výroby? Pokud společnost nebude vyrábět, bude dané KPI nulové, avšak nebude značit zlepšování. ZODPOVĚZENO.
Jakým způsobem musí být definováno, popsáno a řešeno opatření? Co je postatou opatření a jak se hodnotí jeho účinnost? ZODPOVĚZENO.
Jako marketingovou stragii jste zvolila kvalitu a spokojenost zákazníka. Jakým způsobem se zavedení norem v oblsti řízení kvality projeví na počtu zakázek a spokojenosti zákazníků? ZODPOVĚZENO.
Oponent: Ing. Janka Vydrová, Ph.D., 8b.
V kapitole 8.3 se věnujete vizi organizaci, ale to se v dané kapitole není možné dočíst, je to spíš popis produktů. Představte komisi správně formulovanou vizi organizace. ZODPOVĚZNO ZČÁSTI.
Představte komisi správně sestavenou SWOT analýzu se zaměřením se na příležitosti. ZODPOVĚZENO ZČÁSTI.
Proč jste nedodržela zásady v Zadání diplomové práce? ZODPOVĚZENO ZČÁSTI.
Při obhajobě studentka vysvětlila problematické oblasti spočívající ve strukturě diplomové práce, které vytýkala oponentka.