Tato studie určuje faktory ovlivňující spokojenost zákazníků ohledně kvality služeb společnosti Hossack Vietnam Company. Tato práce konkrétně hodnotí aktuální faktory a služby ovlivňující spokojenost zákazníků ve společnosti. Navíc byly brány v úvahu analytické problémy spojené se spokojenosti zákazníků vůči společnosti Hossack Company Vietnam. V práci byly představeny nové pilíře spokojenosti zákazníků, které by měly posílit pokrok společnosti. Pro splnění cílů této práce byly vytvořeny hypotézy, které by měly být otestovány prostřednictvím primárních dat získaných od respondentů (n-175) prostřednictvím dotazníků, založených na průzkumu. Dalším krokem byla důkladná analýza spokojenosti zákazníků společnosti Hossack Company pomocí statického nástroje SPSS. Data byla zanalyzována pomocí lineární regrese, nezávislého testu chi-square atd. Výsledky odhalily dopady následujících proměnných: (1) Spolehlivost, (2) Dochvilnost, (3) Cena, (4) Provozní výkon, (5) Kvalita informací o společnosti Hossack Company s ohledem na spokojenost zákazníků. Na závěr byl celý projekt podroben nákladům, analýzou rizik a času. Hodnota této práce spočívá v tom, že společnost Hossack Company může využít zjištění a výsledků získaných z této práce k přemístění své společnosti z krátkodobého na dlouhodobý.
Annotation in English
This study determines the factors affecting customer satisfaction about the service quality of Hossack Vietnam Company. Specifically, this thesis reviewed the current factors and services affecting customer satisfaction in the company. To do this, the researcher took into consideration the analytical issues influencing customer satisfaction towards Hossack Company in Vietnam; and to introduce where feasible a new vibrant customer satisfaction pillars to enhance the progress of the company. Based on the objective of this thesis, the researcher generated hypotheses to be tested via primary data sourced from (n-175) respondents through survey-based questionnaires. Consequently, the project embarked on a thorough analysis towards customer satisfaction for Hossack Company with the help of SPSS statistical tool. The data was analyzed using linear regression, chi-square independent test etc. The findings revealed the repercussions of the following variables (1) Reliability, (2) Timeliness, (3) Price, (4) Operational Performance, (5) Information Quality on Hossack Company limited regarding customer satisfaction. Finally, the entire project was subjected to cost; risk and time analyses. The value of this thesis is that Hossack Company can tap into the findings and the results attained from the thesis to reposition their company from the shorter to longer run.
Logistics Service, Customer Satisfaction, Service Quality, Hossack Co., Ltd.
Length of the covering note
86 p.(18993 characters)
Language
AN
Annotation
Tato studie určuje faktory ovlivňující spokojenost zákazníků ohledně kvality služeb společnosti Hossack Vietnam Company. Tato práce konkrétně hodnotí aktuální faktory a služby ovlivňující spokojenost zákazníků ve společnosti. Navíc byly brány v úvahu analytické problémy spojené se spokojenosti zákazníků vůči společnosti Hossack Company Vietnam. V práci byly představeny nové pilíře spokojenosti zákazníků, které by měly posílit pokrok společnosti. Pro splnění cílů této práce byly vytvořeny hypotézy, které by měly být otestovány prostřednictvím primárních dat získaných od respondentů (n-175) prostřednictvím dotazníků, založených na průzkumu. Dalším krokem byla důkladná analýza spokojenosti zákazníků společnosti Hossack Company pomocí statického nástroje SPSS. Data byla zanalyzována pomocí lineární regrese, nezávislého testu chi-square atd. Výsledky odhalily dopady následujících proměnných: (1) Spolehlivost, (2) Dochvilnost, (3) Cena, (4) Provozní výkon, (5) Kvalita informací o společnosti Hossack Company s ohledem na spokojenost zákazníků. Na závěr byl celý projekt podroben nákladům, analýzou rizik a času. Hodnota této práce spočívá v tom, že společnost Hossack Company může využít zjištění a výsledků získaných z této práce k přemístění své společnosti z krátkodobého na dlouhodobý.
Annotation in English
This study determines the factors affecting customer satisfaction about the service quality of Hossack Vietnam Company. Specifically, this thesis reviewed the current factors and services affecting customer satisfaction in the company. To do this, the researcher took into consideration the analytical issues influencing customer satisfaction towards Hossack Company in Vietnam; and to introduce where feasible a new vibrant customer satisfaction pillars to enhance the progress of the company. Based on the objective of this thesis, the researcher generated hypotheses to be tested via primary data sourced from (n-175) respondents through survey-based questionnaires. Consequently, the project embarked on a thorough analysis towards customer satisfaction for Hossack Company with the help of SPSS statistical tool. The data was analyzed using linear regression, chi-square independent test etc. The findings revealed the repercussions of the following variables (1) Reliability, (2) Timeliness, (3) Price, (4) Operational Performance, (5) Information Quality on Hossack Company limited regarding customer satisfaction. Finally, the entire project was subjected to cost; risk and time analyses. The value of this thesis is that Hossack Company can tap into the findings and the results attained from the thesis to reposition their company from the shorter to longer run.
Logistics Service, Customer Satisfaction, Service Quality, Hossack Co., Ltd.
Research Plan
Introduction
Describe the objectives and the methodology used in the Master thesis.
I. Theoretical part
Prepare literature review focusing on customer satisfaction.
II. Practical part
Describe the structure of Hossack Vietnam Company Limited.
Analyze and evaluate the current situation and factors affecting the quality delivery of Hossack Vietnam Company Limited.
Develop a project to improve customer satisfaction.
Submit the project to cost, time and risk analysis.
Conclusion
Research Plan
Introduction
Describe the objectives and the methodology used in the Master thesis.
I. Theoretical part
Prepare literature review focusing on customer satisfaction.
II. Practical part
Describe the structure of Hossack Vietnam Company Limited.
Analyze and evaluate the current situation and factors affecting the quality delivery of Hossack Vietnam Company Limited.
Develop a project to improve customer satisfaction.
Submit the project to cost, time and risk analysis.
Conclusion
Recommended resources
WRIGHT, James. International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences. 2.Edition Amsterdam: Elsevier, 2015. ISBN 9780080970868.
SARTOR, Marco. Quality Management: Tools, Methods and Standards. 1.Edition Bingley, UK: Emerald Group Publishing, 2019. ISBN 9781787698017.
KOTLER, Philip a Kevin KELLER. Marketing management. 14.Edition London, UK: Pearson, 2012. ISBN 9780273755029.
CONSIGLI, Giorgio, Daniel KUHN a Paolo BRANDIMARTE, ed. International Series in Operations Research and Management Science. 245.Edition Switzerland: Springer, 2017. ISBN 9783319416113.
JOHN, Dawson, Findlay ANNE a Sparks LEIGH, ed. The Retailing Reader 1.Edition UK: Routledge, 2008. ISBN 9780415356398.
Recommended resources
WRIGHT, James. International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences. 2.Edition Amsterdam: Elsevier, 2015. ISBN 9780080970868.
SARTOR, Marco. Quality Management: Tools, Methods and Standards. 1.Edition Bingley, UK: Emerald Group Publishing, 2019. ISBN 9781787698017.
KOTLER, Philip a Kevin KELLER. Marketing management. 14.Edition London, UK: Pearson, 2012. ISBN 9780273755029.
CONSIGLI, Giorgio, Daniel KUHN a Paolo BRANDIMARTE, ed. International Series in Operations Research and Management Science. 245.Edition Switzerland: Springer, 2017. ISBN 9783319416113.
JOHN, Dawson, Findlay ANNE a Sparks LEIGH, ed. The Retailing Reader 1.Edition UK: Routledge, 2008. ISBN 9780415356398.
Enclosed appendices
36 tables
Appendices bound in thesis
illustrations, graphs, plans, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Supervisor: Ing. Kwarteng, Ph.D. , 20b.
Did you consider the impact of Covid -19? ANSWERED PARTLY.
Reviewer: doc. Pilík, Ph.D., 13b.
Why did you decide to combine practical and research work? ANSWERED PARTLY.
How has the pandemic situaction affected this business? ANSWERED PARTLY.