Bakalářská práce je zaměřena na analýzu konkurenceschopnosti Hotelu Kempa v obci Bukovec. Rozdělena je na dvě části, část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je zaměřena na zkoumání teoretických poznatků z oblasti marketingu a konkurenceschopnosti, obsahuje popis analýz, Porterovu analýzu, Benchmarking a SWOT analýzy. Dále tato část obsahuje charakteristiky služeb cestovního ruchu a hotelnictví. V praktické části jsou poznatky z teoretické části aplikovány na prostředí hotelu Kempa. Nejprve je hotel a jeho okolí představen, jsou aplikovány jednotlivé prvky marketingového mixu, popsány konkurenční zařízení a následně sestaveny analýzy, které byly popsány v teoretické části práce. Na základě těchto analýz jsou doporučeny návrhy na zlepšení konkurenceschopnosti hotelu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on analyzing the competitiveness of the hotel Kempa in the village Bukovec. Is divided into two parts, theoretical part, and practical part. The theoretical part is about research in the field of marketing and competitiveness, contains description of analyzes, Porter analysis, Benchmarking and SWOT analysis. Next this part contains characteristics of services in tourism and hotel industry. In the practical part is first the hotel and its surroundings introduced, then are applied elements of marketing mix, introduced competing accommodation facilities, and furthermore assembled analyzes early described in the theoretical part. Based on those analyzes are recommended suggestions for improvement of competitiveness of the hotel.
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu konkurenceschopnosti Hotelu Kempa v obci Bukovec. Rozdělena je na dvě části, část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je zaměřena na zkoumání teoretických poznatků z oblasti marketingu a konkurenceschopnosti, obsahuje popis analýz, Porterovu analýzu, Benchmarking a SWOT analýzy. Dále tato část obsahuje charakteristiky služeb cestovního ruchu a hotelnictví. V praktické části jsou poznatky z teoretické části aplikovány na prostředí hotelu Kempa. Nejprve je hotel a jeho okolí představen, jsou aplikovány jednotlivé prvky marketingového mixu, popsány konkurenční zařízení a následně sestaveny analýzy, které byly popsány v teoretické části práce. Na základě těchto analýz jsou doporučeny návrhy na zlepšení konkurenceschopnosti hotelu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on analyzing the competitiveness of the hotel Kempa in the village Bukovec. Is divided into two parts, theoretical part, and practical part. The theoretical part is about research in the field of marketing and competitiveness, contains description of analyzes, Porter analysis, Benchmarking and SWOT analysis. Next this part contains characteristics of services in tourism and hotel industry. In the practical part is first the hotel and its surroundings introduced, then are applied elements of marketing mix, introduced competing accommodation facilities, and furthermore assembled analyzes early described in the theoretical part. Based on those analyzes are recommended suggestions for improvement of competitiveness of the hotel.
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky týkající se konkurenční schopnosti ve službách cestovního ruchu.
II. Praktická část
Analyzujte současnou situaci a konkurenční schopnost hotelu Kempa.
Vypracujte návrhy pro zlepšení konkurenceschopnosti hotelu na základě zjištěných poznatků.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky týkající se konkurenční schopnosti ve službách cestovního ruchu.
II. Praktická část
Analyzujte současnou situaci a konkurenční schopnost hotelu Kempa.
Vypracujte návrhy pro zlepšení konkurenceschopnosti hotelu na základě zjištěných poznatků.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BERÁNEK, Jaromír. Moderní řízení hotelového provozu. 5., zcela přeprac. vyd. Praha: MAG Consulting, 2013, 335 s. ISBN 9788086724454.
KOTLER, Philip, John T. BOWEN, James C. MAKENS a Seyhmus BALOGLU. Marketing for hospitality and tourism. Seventh edition. Harlow: Pearson Education Limited, 2017, 680 s. ISBN 9781292156156.
MAGRETTA, Joan. Michael Porter jasně a srozumitelně: o konkurenci a strategii. Praha: Management Press, 2012, 231 s. ISBN 9788072612512.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada, 2019, 344 s. ISBN 9788027107872.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 268 s. ISBN 9788024750378.
Seznam doporučené literatury
BERÁNEK, Jaromír. Moderní řízení hotelového provozu. 5., zcela přeprac. vyd. Praha: MAG Consulting, 2013, 335 s. ISBN 9788086724454.
KOTLER, Philip, John T. BOWEN, James C. MAKENS a Seyhmus BALOGLU. Marketing for hospitality and tourism. Seventh edition. Harlow: Pearson Education Limited, 2017, 680 s. ISBN 9781292156156.
MAGRETTA, Joan. Michael Porter jasně a srozumitelně: o konkurenci a strategii. Praha: Management Press, 2012, 231 s. ISBN 9788072612512.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada, 2019, 344 s. ISBN 9788027107872.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 268 s. ISBN 9788024750378.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Kubík, 23 b
Oponent práce: Dr. Bejtkovský, 12 b
Otázky vedoucího:
1. Proč jste si zvolila právě hotel Kempa jako objekt řešení vaší bakalářské práce? Zodpovězeno zcela
2. Jak se bude vámi hodnocený hotel v nejbližším období vyrovnávat s následky pandemie Covid-19? Otázka nepoložena
Otázky oponenta:
1. Jakým způsobem lze charakterizovat hotel Kempa na základě růstové strategie podle Ansoffa, dle Porterovy generické strategie a podle Kotlerovy strategie prostřednictvím velikosti tržního podílu? Jakým způsobem lze prezentovat vybraný hotel dle STP procesu? Otazka nepoložena
2. Proč nejsou prezentované návrhy a doporučení propojeny s praktickou částí BP, analýzou? Jakým způsobem lze konkrétně odstranit či minimalizovat slabé stránky hotelu Kempa uvedené v rámci SWOT analýzy? Jaká by byla finanční náročnost související s jejich odstraněním či minimalizováním? Zodpovězeno zcela
Další otázky:
Doc. Gregar - z jakých zdrojů jste sestavovala SWOT analýzu. Zodpovězeno zcela.
Dr. Kolář - jak se hotel vyspořadá s aktuální situací (Covid-19)? Zodpovězeno zcela.