Tato bakalářská práce se podrobně věnuje tématu komunikace na sociální síti Facebook. Celá práce se zaměřuje na Facebook jako jeden z hlavních komunikačních prostředků mezi občany a politickými stranami České republiky nebo samotnými politiky. V teoretické části seznamuje s historií sociálních sítí, Facebookem a také s uživateli Facebooku a komunikačními funkcemi. V české odborné literatuře bývá zvolené téma zmiňováno pouze okrajově a v ucelené formě ho nenajdeme. Práce se proto snaží o analýzu současného stavu, která proběhla v období od 1. 3. 2021 do 24. 5. 2021. Dále se věnuje analýze jednotlivých příspěvků vládních politických stran, které mají momentálně silné postavení ve vládě České republiky. Těmito stranami jsou hnutí ANO a ČSSD. Práce se rovněž zaměřuje na přední vládní činitele, kterými jsou předseda vlády ČR Andrej Babiš, ministryně financí a místopředsedkyně vlády Alena Schillerová a ministryně práce a sociálních věcí Jana Maláčová. Praktická část je zpracována pomocí dotazníkového šetření, které proběhlo v online elektronické podobě. Cílem práce je zjistit do jaké míry jsou sociálně sítě vládními stranami a politiky využívány, a zda jsou zacíleny na správnou skupinu uživatelů. Na základě těchto zjištění jsou koncipována doporučení pro zefektivnění této komunikace.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis deals in detail with the topic of communication on the social network Facebook. The whole thesis focuses on Facebook as one of the primary communication means between citizens and political parties of the Czech Republic or politicians themselves. The theoretical part introduces the history of social networks, Facebook, Facebook users, and communication functions. The chosen topic is mentioned only marginally in the Czech professional literature, and we cannot find it in a complete form. Therefore, the thesis seeks to analyze the current state, which took place in the period from 1. 3. 2021 to 24. 5. 2021. Furthermore, the thesis deals with the analysis of individual contributions of government political parties, which have a strong position in the government of the Czech Republic. These parties are ANO and ČSSD. The thesis also focuses on leading ministers, which are Prime minister Andrej Babiš, Minister of Finance and Deputy Prime Minister Alena Schillerová and Minister of Labor and Social Affairs Jana Maláčová. The practical part is processed by a questionnaire survey, which took place in online electronic form. The thesis aims to determine to what extent government parties and politicians use social networks and whether they are targeted at the right group of users. Based on these findings are suggest recommendations for streamlining communication.
Klíčová slova
sociální sítě, Facebook, politická strana, politik, komunikace
Klíčová slova v angličtině
social network, Facebook, political party, politician, communication
Rozsah průvodní práce
71 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se podrobně věnuje tématu komunikace na sociální síti Facebook. Celá práce se zaměřuje na Facebook jako jeden z hlavních komunikačních prostředků mezi občany a politickými stranami České republiky nebo samotnými politiky. V teoretické části seznamuje s historií sociálních sítí, Facebookem a také s uživateli Facebooku a komunikačními funkcemi. V české odborné literatuře bývá zvolené téma zmiňováno pouze okrajově a v ucelené formě ho nenajdeme. Práce se proto snaží o analýzu současného stavu, která proběhla v období od 1. 3. 2021 do 24. 5. 2021. Dále se věnuje analýze jednotlivých příspěvků vládních politických stran, které mají momentálně silné postavení ve vládě České republiky. Těmito stranami jsou hnutí ANO a ČSSD. Práce se rovněž zaměřuje na přední vládní činitele, kterými jsou předseda vlády ČR Andrej Babiš, ministryně financí a místopředsedkyně vlády Alena Schillerová a ministryně práce a sociálních věcí Jana Maláčová. Praktická část je zpracována pomocí dotazníkového šetření, které proběhlo v online elektronické podobě. Cílem práce je zjistit do jaké míry jsou sociálně sítě vládními stranami a politiky využívány, a zda jsou zacíleny na správnou skupinu uživatelů. Na základě těchto zjištění jsou koncipována doporučení pro zefektivnění této komunikace.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis deals in detail with the topic of communication on the social network Facebook. The whole thesis focuses on Facebook as one of the primary communication means between citizens and political parties of the Czech Republic or politicians themselves. The theoretical part introduces the history of social networks, Facebook, Facebook users, and communication functions. The chosen topic is mentioned only marginally in the Czech professional literature, and we cannot find it in a complete form. Therefore, the thesis seeks to analyze the current state, which took place in the period from 1. 3. 2021 to 24. 5. 2021. Furthermore, the thesis deals with the analysis of individual contributions of government political parties, which have a strong position in the government of the Czech Republic. These parties are ANO and ČSSD. The thesis also focuses on leading ministers, which are Prime minister Andrej Babiš, Minister of Finance and Deputy Prime Minister Alena Schillerová and Minister of Labor and Social Affairs Jana Maláčová. The practical part is processed by a questionnaire survey, which took place in online electronic form. The thesis aims to determine to what extent government parties and politicians use social networks and whether they are targeted at the right group of users. Based on these findings are suggest recommendations for streamlining communication.
Klíčová slova
sociální sítě, Facebook, politická strana, politik, komunikace
Klíčová slova v angličtině
social network, Facebook, political party, politician, communication
Zásady pro vypracování
Úvod Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce. I. Teoretická část
Zpracujte literální rešerši zdrojů k problematice vládního využití vybraných sociálních sítí.
II. Praktická část
Analyzujte vybrané sociální sítě a jejich vládní využití.
Navrhněte strukturu doporučení pro zlepšení využití těchto vybraných sociálních sítí a doporučení pro vládu, jak jich využít.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce. I. Teoretická část
Zpracujte literální rešerši zdrojů k problematice vládního využití vybraných sociálních sítí.
II. Praktická část
Analyzujte vybrané sociální sítě a jejich vládní využití.
Navrhněte strukturu doporučení pro zlepšení využití těchto vybraných sociálních sítí a doporučení pro vládu, jak jich využít.
Závěr
Seznam doporučené literatury
AHERN, Terence C. Social Media: Practices, Uses and Global Impact. New York: Nova Science Publishers, 2017. 232 s. ISBN 9781536127355.
BENNET, Annmarie. Social Media: Global Perspectives, Applications and Benefits and Dangers. New York: Nova Science Publishers, 2014. 124 s. ISBN 9781634632058.
CHYTILEK, Roman a kol. Teorie a metody politického marketingu. 1. vyd. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2012. 341 s. ISBN 978-80-7325-281-6.
KUBÁČEK, Jan. Slovník politického managementu a volebního marketingu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2012. 103 s. ISBN 978-80-247-4013-3.
MACKOVÁ, Alena. Nová media v politické komunikaci: Politici, občané a online sociální sítě. Brno: Masarykova Univerzita, 2017. 242 s. ISBN 978-80-210-8745-3.
Seznam doporučené literatury
AHERN, Terence C. Social Media: Practices, Uses and Global Impact. New York: Nova Science Publishers, 2017. 232 s. ISBN 9781536127355.
BENNET, Annmarie. Social Media: Global Perspectives, Applications and Benefits and Dangers. New York: Nova Science Publishers, 2014. 124 s. ISBN 9781634632058.
CHYTILEK, Roman a kol. Teorie a metody politického marketingu. 1. vyd. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2012. 341 s. ISBN 978-80-7325-281-6.
KUBÁČEK, Jan. Slovník politického managementu a volebního marketingu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2012. 103 s. ISBN 978-80-247-4013-3.
MACKOVÁ, Alena. Nová media v politické komunikaci: Politici, občané a online sociální sítě. Brno: Masarykova Univerzita, 2017. 242 s. ISBN 978-80-210-8745-3.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Nikola Vykydalová, 22 bodů
Oponent práce: Mgr. Ing. Petr Gregor, 23 bodů
Otázky vedoucí: nepoloženy
Otázky oponent:
Jak pracuje mediální tým premiéra ČR Andreje Babiše?
Proč na Facebooku dominují aktivity předsedy Hnutí ANO a premiéra ČR Andreje Babiše nad vlastním Hnutím ANO? Zodpovězeno částečně
dr. Mikeska - Četl jste někdy komentáře? Jak jste to zohlednil ve své práci. Myslíte si, že by se komentáře zlepšily, kdyby byly komentáře pod pravou identitou? Jaký je ekonomický rozměr Vaší práce? Zodpovězeno částečně
Prof. Popesko - Připomínky k teoretické části. Proč v ní není marketing, komunikace? Zodpovězeno