Hlavním cílem této bakalářské práce bylo sestavení podnikatelského plánu na založení vinárny, která by se měla nacházet v Uherském Brodě. Práce je rozdělena na dvě části a to na teoretickou a praktickou. Primárním úkolem bylo zjistit, zda je projekt realizovatelný a také schopen se uchytit na trhu ovlivněném celosvětovou pandemií. V teoretické části se nachází vysvětlení základních pojmů jako je podnikání, podnikatel, či rozdělení podniků podle právní formy. V další části, tedy části praktické se nachází podnikatelský plán společně s analýzou trhu a konkurence. V závěru práce se objevuje posouzení finanční náročnosti založení podniku společně s definováním silných a slabých stran podniku na základě SWOT analýzy.
Anotace v angličtině
The major objective of this bachelor's thesis was to compile the business plan for a wine shop, which should be located in the area of Uherský Brod. The thesis is divided into two parts, that are theoretical and practical. The primary mission was to detect whether the project is feasible and has the ability to join the market, which is affected by the worldwide pandemic. In the theoretical part of the thesis, the terms entrepreneurship, entrepreneur, or possible business forms are explained. In the practical part, there is the business plan for a wine shop together with market and competition analyses. The end of the thesis assesses the financial complexity of starting a business connected with defining the strengths and weaknesses of the wine shop based on the SWOT analysis.
Klíčová slova
podnikatelský plán, podnikatel, podnikání, vinárna, realizovatelnost, analýza konkurenčního prostředí, analýza trhu
Hlavním cílem této bakalářské práce bylo sestavení podnikatelského plánu na založení vinárny, která by se měla nacházet v Uherském Brodě. Práce je rozdělena na dvě části a to na teoretickou a praktickou. Primárním úkolem bylo zjistit, zda je projekt realizovatelný a také schopen se uchytit na trhu ovlivněném celosvětovou pandemií. V teoretické části se nachází vysvětlení základních pojmů jako je podnikání, podnikatel, či rozdělení podniků podle právní formy. V další části, tedy části praktické se nachází podnikatelský plán společně s analýzou trhu a konkurence. V závěru práce se objevuje posouzení finanční náročnosti založení podniku společně s definováním silných a slabých stran podniku na základě SWOT analýzy.
Anotace v angličtině
The major objective of this bachelor's thesis was to compile the business plan for a wine shop, which should be located in the area of Uherský Brod. The thesis is divided into two parts, that are theoretical and practical. The primary mission was to detect whether the project is feasible and has the ability to join the market, which is affected by the worldwide pandemic. In the theoretical part of the thesis, the terms entrepreneurship, entrepreneur, or possible business forms are explained. In the practical part, there is the business plan for a wine shop together with market and competition analyses. The end of the thesis assesses the financial complexity of starting a business connected with defining the strengths and weaknesses of the wine shop based on the SWOT analysis.
Klíčová slova
podnikatelský plán, podnikatel, podnikání, vinárna, realizovatelnost, analýza konkurenčního prostředí, analýza trhu
Červený, Radim. 2014. Business plán: Krok za krokem. Prague: C.H. Beck.
Finch, Brian. 2010. How to Write a Business Plan. 3rd ed. London: Kogan Page.
McKeever, Mike. 2016. How to write a business plan. 13th ed. Berkeley: Nolo.
Synek, Miloslav, and Eva Kislingerová. 2015. Podniková ekonomika. Prague: C.H. Beck.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
mapy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil svou práci. Po přečtení posudků komise položila následující otázky:
Can you connect the promotional tools presented in the chapter ''Marketing plan'' with specific groups of customers (customer segments)?
How would your marketing plan be affected by the discussed law restriction concerning alcoholic beverages advertisement and sale in the Czech Republic?
Can you characterize the marketing mix of services for your intended wine shop in specific?
Can you define other possible risks that may affect the implementation of your business plan, including their elimination?
Are you going to realize the business plan for the wine shop? Please explain your answer.
What is your competitive advantage?
Is the delivery going to be for free?
Did you consider a specific place when calculating the renting costs?