Tato bakalářská práce se zabývá analýzou synchronní textové komunikace hráčů ve hře World of Warcraft. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
Teoretická část práce je zaměřena na popis vybraných aspektů diskurzu, charakteristik psaného a mluveného projevu, slovotvorných procesů a obsahuje také stručný popis hry World of Warcraft.
Praktická část je zaměřena především na analýzu vybraných komunikací z různých prostředí hry a zkoumá, jaký má kontext vliv na textovou komunikaci ve hře. Dále obsahuje krátký glosář slangových výrazů, používaných hráči této hry, rozdělených dle slovotvorných procesů, kterými byly jednotlivé pojmy vytvořeny.
Anotace v angličtině
This thesis is chiefly concerned with the analysis of synchronous text-based communication of the players of World of Warcraft. The thesis is divided into theoretical and practical part.
The theoretical part focuses on the introduction of selected aspects of discourse, characteristics of spoken and written language, word-formation processes, and a brief description of the game itself.
The main focus of the practical part is the analysis of selected communications between players in different areas of the game and the comparison of these in order to observe, how context affects the communication. This part also includes a glossary of slang words, used by the community, divided by the word-formation processes, used to form these words.
Klíčová slova
World of Warcraft, diskurz, diskurzivní analýza, online mluvený a psaný projev, slovotvorba
Klíčová slova v angličtině
World of Warcraft, discourse, discourse analysis, online discourse, spoken and written language, word-formation
Rozsah průvodní práce
53 s.
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou synchronní textové komunikace hráčů ve hře World of Warcraft. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
Teoretická část práce je zaměřena na popis vybraných aspektů diskurzu, charakteristik psaného a mluveného projevu, slovotvorných procesů a obsahuje také stručný popis hry World of Warcraft.
Praktická část je zaměřena především na analýzu vybraných komunikací z různých prostředí hry a zkoumá, jaký má kontext vliv na textovou komunikaci ve hře. Dále obsahuje krátký glosář slangových výrazů, používaných hráči této hry, rozdělených dle slovotvorných procesů, kterými byly jednotlivé pojmy vytvořeny.
Anotace v angličtině
This thesis is chiefly concerned with the analysis of synchronous text-based communication of the players of World of Warcraft. The thesis is divided into theoretical and practical part.
The theoretical part focuses on the introduction of selected aspects of discourse, characteristics of spoken and written language, word-formation processes, and a brief description of the game itself.
The main focus of the practical part is the analysis of selected communications between players in different areas of the game and the comparison of these in order to observe, how context affects the communication. This part also includes a glossary of slang words, used by the community, divided by the word-formation processes, used to form these words.
Klíčová slova
World of Warcraft, diskurz, diskurzivní analýza, online mluvený a psaný projev, slovotvorba
Klíčová slova v angličtině
World of Warcraft, discourse, discourse analysis, online discourse, spoken and written language, word-formation
Zásady pro vypracování
Shromáždění a studium odborné literatury k tématu práce
Vytvoření korpusu komunikací členů komunity
Stanovení cílů práce, specifikace analýzy
Analýza korpusu dle definovaných kritérií
Shrnutí výsledků analýzy, formulace závěrů
Zásady pro vypracování
Shromáždění a studium odborné literatury k tématu práce
Vytvoření korpusu komunikací členů komunity
Stanovení cílů práce, specifikace analýzy
Analýza korpusu dle definovaných kritérií
Shrnutí výsledků analýzy, formulace závěrů
Seznam doporučené literatury
Gee, James Paul. 2014. How to Do Discourse Analysis: A Toolkit. 2nd ed. London: Routledge.
Jeffries, Lesley. 2006. Discovering Language: The Structure of Modern English. New York: Palgrave Macmillan.
Meyer, Charles F. 2009. Introducing English Linguistics. Cambridge: Cambridge University Press.
Plag, Ingo. 2003. Word-Formation in English. Cambridge: Cambridge University Press.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil svou práci. Po přečtení posudků komise položila následující otázky:
Is the lexis of the game still extending? In which area connected with the game do possible new terms appear and what word formations are typical for them?
Are there any differences in the use of the language (slang) of the game among players of different nationalities?
How do you think online communication would / could influence English language in the future? Would those changes be for the better?
Do you have any empirical evidence?
How many terms are there in your glossary?
Are there any archaic examples and how many?