Tato bakalářská práce se zabývá fabulací v postmoderních amerických povídkách po druhé světové válce. Jedná se o období, kdy se většina autorů ve svých dílech zabývala právě událostmi spojenými s válkou. Následně pak vznikla nová generace autorů s jiným pohledem na svět a jinými hodnotami. Tato skupina autorů byla unavená příšernostmi, které válka přinesla. Mnoho z nich se nebylo schopno vypořádat s realitou, která nastala po válce a uchýlili se proto ke skepticismu či černému humoru, do světa fikce. Práce je rozdělena do dvou částí. První teoretická část pojednává o vzniku a vývoji postmodernismu, fabulace a povídky a jejich dopadu na literaturu. Druhá část se zaměřuje na analýzu amerických postmoderních povídek od vybraných autorů. Cílem této práce je popsat prvky fabulace a postmodernismu, které můžeme najít v těchto amerických povídkách.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis focuses on fabulation in Postmodern American short stories after World War II. It is a period when most of the authors dealt with events related to the war in their works. Subsequently, a new generation of authors with different views of the world and values was created. This group of authors was tired of the horrendous events the war had brought. Many of them were unable to deal with the reality that came after the war and therefore resorted to scepticism or black humor, to the world of fiction. The thesis is divided into two parts. The first theoretical part focuses on the origin and development of Postmodernism, fabulation, and short story and their impact on literature. The second part focuses on the analysis of American short stories of selected authors. The aim of the thesis is to describe specific aspects of fabulation and postmodernism present in these American short stories.
Klíčová slova
postmodernismus, postmoderní literatura, 2. světová válka, ontologie,
postmoderní techniky, fragmentace, fabulace, povídka, Američtí spisovatelé, John Barth, Robert Coover, fikce.
Klíčová slova v angličtině
Postmodernism, Postmodern literature, World War II, ontology, Postmodern
techniques, fragmentation, fabulation, short story, American writers, John Barth, Robert Coover, fiction.
Rozsah průvodní práce
49 s. (89994)
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá fabulací v postmoderních amerických povídkách po druhé světové válce. Jedná se o období, kdy se většina autorů ve svých dílech zabývala právě událostmi spojenými s válkou. Následně pak vznikla nová generace autorů s jiným pohledem na svět a jinými hodnotami. Tato skupina autorů byla unavená příšernostmi, které válka přinesla. Mnoho z nich se nebylo schopno vypořádat s realitou, která nastala po válce a uchýlili se proto ke skepticismu či černému humoru, do světa fikce. Práce je rozdělena do dvou částí. První teoretická část pojednává o vzniku a vývoji postmodernismu, fabulace a povídky a jejich dopadu na literaturu. Druhá část se zaměřuje na analýzu amerických postmoderních povídek od vybraných autorů. Cílem této práce je popsat prvky fabulace a postmodernismu, které můžeme najít v těchto amerických povídkách.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis focuses on fabulation in Postmodern American short stories after World War II. It is a period when most of the authors dealt with events related to the war in their works. Subsequently, a new generation of authors with different views of the world and values was created. This group of authors was tired of the horrendous events the war had brought. Many of them were unable to deal with the reality that came after the war and therefore resorted to scepticism or black humor, to the world of fiction. The thesis is divided into two parts. The first theoretical part focuses on the origin and development of Postmodernism, fabulation, and short story and their impact on literature. The second part focuses on the analysis of American short stories of selected authors. The aim of the thesis is to describe specific aspects of fabulation and postmodernism present in these American short stories.
Klíčová slova
postmodernismus, postmoderní literatura, 2. světová válka, ontologie,
postmoderní techniky, fragmentace, fabulace, povídka, Američtí spisovatelé, John Barth, Robert Coover, fikce.
Klíčová slova v angličtině
Postmodernism, Postmodern literature, World War II, ontology, Postmodern
techniques, fragmentation, fabulation, short story, American writers, John Barth, Robert Coover, fiction.
Zásady pro vypracování
Shromáždění materiálů k tématu
Studium odborné literatury
Formulace cílů práce
Analýza fabulace v postmoderních amerických povídkách
Vyvození a formulace závěrů práce
Zásady pro vypracování
Shromáždění materiálů k tématu
Studium odborné literatury
Formulace cílů práce
Analýza fabulace v postmoderních amerických povídkách
Vyvození a formulace závěrů práce
Seznam doporučené literatury
Attebery, Brian. Strategies of Fantasy. Bloomington: Indiana University Press, 1992.
Călinescu, Matei. Five Faces of Modernity: Modernism, Avant-Garde, Decadence, Kitsch, Postmodernism. Durham: Duke University Press, 1987.
Scholes, Robert. Fabulation and Metafiction. Urbana: University of Illinois Press, 1979.
Scholes, Robert. The Fabulators. New York: Oxford University Press, 1967.
Scholes, Robert, James Phelan, and Robert L. Kellogg. The Nature of Narrative. Rev. ed. Oxford: Oxford University Press, 2006.
Seznam doporučené literatury
Attebery, Brian. Strategies of Fantasy. Bloomington: Indiana University Press, 1992.
Călinescu, Matei. Five Faces of Modernity: Modernism, Avant-Garde, Decadence, Kitsch, Postmodernism. Durham: Duke University Press, 1987.
Scholes, Robert. Fabulation and Metafiction. Urbana: University of Illinois Press, 1979.
Scholes, Robert. The Fabulators. New York: Oxford University Press, 1967.
Scholes, Robert, James Phelan, and Robert L. Kellogg. The Nature of Narrative. Rev. ed. Oxford: Oxford University Press, 2006.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka sdělila komisi, že souhlasí s hodnocením posudků a práci obhajovat nebude.
Hlasování přítomno 6 členů komise. Komise hlasovala pro F 6:0. Komise rozhodla, že studentka vypracuje novou práci na nové téma.