Tato bakalářská práce se zabývá metaforikou lásky a jejím využitím v moderních písních. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část popisuje metafory a jejich použití v rétorice, rétoriku, teorie metafor, rozdílné přístupy k metaforám a jejich druhy. Dále popisuje lásku z psychologického hlediska. Praktická část obsahuje analýzu samotných metafor a také popsání významu písně, ve které se metafory vyskytují.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis deals with the metaphor of love and its use in modern songs. The thesis consists of theoretical and practical part. The theoretical section describes metaphors and their use in rhetoric, rhetoric, metaphor theory and different approaches to metaphors and their kinds. It also discusses love from a psychological point of view. The practical part contains an analysis of the metaphors themselves and also a description of the meaning of the song in which the metaphors occur.
Klíčová slova
rétorika, metafory, moderní písně, láska, konceptuální metafora, psychologie lásky, teorie metafory
Klíčová slova v angličtině
metaphors, modern songs, love, conceptual metaphor, psychology of love, metaphor theory
Rozsah průvodní práce
48 s. (69 070 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá metaforikou lásky a jejím využitím v moderních písních. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část popisuje metafory a jejich použití v rétorice, rétoriku, teorie metafor, rozdílné přístupy k metaforám a jejich druhy. Dále popisuje lásku z psychologického hlediska. Praktická část obsahuje analýzu samotných metafor a také popsání významu písně, ve které se metafory vyskytují.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis deals with the metaphor of love and its use in modern songs. The thesis consists of theoretical and practical part. The theoretical section describes metaphors and their use in rhetoric, rhetoric, metaphor theory and different approaches to metaphors and their kinds. It also discusses love from a psychological point of view. The practical part contains an analysis of the metaphors themselves and also a description of the meaning of the song in which the metaphors occur.
Klíčová slova
rétorika, metafory, moderní písně, láska, konceptuální metafora, psychologie lásky, teorie metafory
Klíčová slova v angličtině
metaphors, modern songs, love, conceptual metaphor, psychology of love, metaphor theory
Zásady pro vypracování
Shromáždění a studium odborné literatury k tématu práce
Shromáždění materiálů k analýze
Formulace cílů práce
Analýza shromážděných písní podle specifikovaných kritérií
Shrnutí výsledků analýzy, formulace závěrů
Zásady pro vypracování
Shromáždění a studium odborné literatury k tématu práce
Shromáždění materiálů k analýze
Formulace cílů práce
Analýza shromážděných písní podle specifikovaných kritérií
Shrnutí výsledků analýzy, formulace závěrů
Seznam doporučené literatury
Kovecses, Zoltan. 2004. Metaphor and Emotion: Language, Culture, and Body in Human Feeling. Cambridge: Cambridge University Press.
Kovecses, Zoltan. 2010. Metaphor: A Practical Introduction. New York: Oxford University Press.
Lakoff, George, and Mark Johnsen. 2003. Metaphors We Live By. Chicago: University of Chicago Press.
Leezenberg, Michiel. 2001. Contexts of Metaphor. Oxford: Elsevier.
MacCormac, Earl R. 1990. A Cognitive Theory of Metaphor. Cambridge: MIT Press.
Seznam doporučené literatury
Kovecses, Zoltan. 2004. Metaphor and Emotion: Language, Culture, and Body in Human Feeling. Cambridge: Cambridge University Press.
Kovecses, Zoltan. 2010. Metaphor: A Practical Introduction. New York: Oxford University Press.
Lakoff, George, and Mark Johnsen. 2003. Metaphors We Live By. Chicago: University of Chicago Press.
Leezenberg, Michiel. 2001. Contexts of Metaphor. Oxford: Elsevier.
MacCormac, Earl R. 1990. A Cognitive Theory of Metaphor. Cambridge: MIT Press.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka komisi oznámila, že práci obhajovat nebude, souhlasí s posudky a přijímá hodnocení F. Přítomno 6 členů komise. Komise hlasovala pro F: 6:0. Komise rozhodla, že studentka předloženou práci přepracuje; zejména na základě podnětů z posudků dopracuje analytickou část.