Tato diplomová práce se zabývá konceptem společenské odpovědnosti firem (CSR) a jeho vlivem na firemní image. Téma je zasazeno do firemního prostředí firmy TDK Electronics s.r.o., Šumperk. Teoretická část vymezuje základní pojmy vztahující se ke společenské odpovědnosti firem, firemní image a marketingového výzkumu. Osvojené poznatky z literární rešerše slouží jako základ pro vypracování praktické a projektové části. Praktická část poskytuje představení firmy TDK Electronics Šumperk a analýzu současných aktivit CSR v této firmě. Součástí této části je i marketingový výzkum. Primárně se jedná o kvantitativní dotazníkové šetření, které je doplněno individuálními hloubkovými rozhovory. Výzkumným vzorkem jsou zaměstnanci firmy TDK Electronics Šumperk. Na základě analýz jsou v projektové části navrhnuty aktivity CSR a formy komunikace, které by firma mohla implementovat s cílem efektivnějšího uchopení konceptu CSR ve firmě a budování pozitivní firemní image.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with corporate social responsibility (CSR) and its influence on corporate image. This topic is set in the corporate environment of TDK Electronics s.r.o., Šumperk. The theoretical part defines key concepts related to corporate social responsibility, corporate image and marketing research. Knowledge acquired during literature review is used as a starting point for practical and project parts. Besides introduction of TDK Electronics Šumperk, the practical part discusses the analysis of current CSR activities in the company. The marketing research is integral to this chapter. The principal research method used in the thesis is the quantitative questionnaire complemented by individual interviews. Employees of TDK Electronics Šumperk are the sample of both research methods. Based on previous data, possible activities and communication regarding CSR are suggested in the project part. These findings can be implemented by the company in order to adopt more effective attitude of CSR and build positive corporate image.
Klíčová slova
CSR, společenská odpovědnost firmy, firemní image, komunikace, životní prostředí, společnost, stakeholders, zaměstnanci, region, firemní benefity
Tato diplomová práce se zabývá konceptem společenské odpovědnosti firem (CSR) a jeho vlivem na firemní image. Téma je zasazeno do firemního prostředí firmy TDK Electronics s.r.o., Šumperk. Teoretická část vymezuje základní pojmy vztahující se ke společenské odpovědnosti firem, firemní image a marketingového výzkumu. Osvojené poznatky z literární rešerše slouží jako základ pro vypracování praktické a projektové části. Praktická část poskytuje představení firmy TDK Electronics Šumperk a analýzu současných aktivit CSR v této firmě. Součástí této části je i marketingový výzkum. Primárně se jedná o kvantitativní dotazníkové šetření, které je doplněno individuálními hloubkovými rozhovory. Výzkumným vzorkem jsou zaměstnanci firmy TDK Electronics Šumperk. Na základě analýz jsou v projektové části navrhnuty aktivity CSR a formy komunikace, které by firma mohla implementovat s cílem efektivnějšího uchopení konceptu CSR ve firmě a budování pozitivní firemní image.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with corporate social responsibility (CSR) and its influence on corporate image. This topic is set in the corporate environment of TDK Electronics s.r.o., Šumperk. The theoretical part defines key concepts related to corporate social responsibility, corporate image and marketing research. Knowledge acquired during literature review is used as a starting point for practical and project parts. Besides introduction of TDK Electronics Šumperk, the practical part discusses the analysis of current CSR activities in the company. The marketing research is integral to this chapter. The principal research method used in the thesis is the quantitative questionnaire complemented by individual interviews. Employees of TDK Electronics Šumperk are the sample of both research methods. Based on previous data, possible activities and communication regarding CSR are suggested in the project part. These findings can be implemented by the company in order to adopt more effective attitude of CSR and build positive corporate image.
Klíčová slova
CSR, společenská odpovědnost firmy, firemní image, komunikace, životní prostředí, společnost, stakeholders, zaměstnanci, region, firemní benefity
Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy, definujte cíl práce a výzkumné otázky.
Analyzujte současnou situaci řešené problematiky a navrhněte vhodné metody marketingového výzkumu.
Realizujte marketingový výzkum u předem zvolené cílové skupiny a zodpovězte výzkumné otázky.
Na základě zjištěných dat z výzkumu navrhněte v projektové části efektivnější využití konceptu CSR ve zvolené firmě včetně CSR aktivit, které by firma mohla implementovat.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy, definujte cíl práce a výzkumné otázky.
Analyzujte současnou situaci řešené problematiky a navrhněte vhodné metody marketingového výzkumu.
Realizujte marketingový výzkum u předem zvolené cílové skupiny a zodpovězte výzkumné otázky.
Na základě zjištěných dat z výzkumu navrhněte v projektové části efektivnější využití konceptu CSR ve zvolené firmě včetně CSR aktivit, které by firma mohla implementovat.
Seznam doporučené literatury
KAŠPAROVÁ, Klára, KUNZ, Vilém, 2013. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4480-3.
MÁDLOVÁ, Lucie, 2010. Společenská odpovědnost firem: [etické podnikání a sociální odpovědnost v praxi]. Kanina: OPS. ISBN 9788087269121.
PAVLÍK, Marek, BĚLČÍK, Martin, 2010. Společenská odpovědnost organizace: CSR v praxi a jak s ním dál. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3157-5.
TETŘEVOVÁ, Liběna, 2017. Společenská odpovědnost firem společensky citlivých odvětví. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0285-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Co je to matchongový font?
Co znamená pojem benchmarking?
Která aktivita poskytuje firmě TDK nejlepší výsledky z hlediska získávání nových zákazníků?
Studentka plně zodpověděla otázky.