Bakalářská práce je zaměřená na marketingový mix vybrané společnosti a následné doporučení zlepšení propagace a marketingové strategie.
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části je
provedena literární rešerše o analýze marketingového prostředí a složky marketingového
mixu. V analytické části je představena firma, marketingový mix a analýzy zabývající se společností HPH-FINE a.s.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the marketing mix of a selected company and recommendations for improving promotion and marketing strategy.
The bachelor thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part is consisted of a literature research of the analysis of the marketing environment and the marketing mix. The analytical part presents the company, marketing mix and analyzes related to HPH-FINE a.s.
Klíčová slova
Marketingový mix, produkt, cena, distribuce, propagace, GE matice.
Klíčová slova v angličtině
Marketing mix, product, price, distribution, promotion, GE matrix.
Rozsah průvodní práce
70
Jazyk
AN
Anotace
Bakalářská práce je zaměřená na marketingový mix vybrané společnosti a následné doporučení zlepšení propagace a marketingové strategie.
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části je
provedena literární rešerše o analýze marketingového prostředí a složky marketingového
mixu. V analytické části je představena firma, marketingový mix a analýzy zabývající se společností HPH-FINE a.s.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the marketing mix of a selected company and recommendations for improving promotion and marketing strategy.
The bachelor thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part is consisted of a literature research of the analysis of the marketing environment and the marketing mix. The analytical part presents the company, marketing mix and analyzes related to HPH-FINE a.s.
Klíčová slova
Marketingový mix, produkt, cena, distribuce, propagace, GE matice.
Klíčová slova v angličtině
Marketing mix, product, price, distribution, promotion, GE matrix.
Zásady pro vypracování
Rešerše odborné literatury se zaměřením na marketing
Formulace cílů a metod práce
Analýza současného stavu
Vyhodnocení zjištění
Formulace doporučení a závěru práce
Zásady pro vypracování
Rešerše odborné literatury se zaměřením na marketing
Formulace cílů a metod práce
Analýza současného stavu
Vyhodnocení zjištění
Formulace doporučení a závěru práce
Seznam doporučené literatury
Armstrong, Gary, and Philip Kotler. 2017. Principles of Marketing. 17th ed. London: Pearson.
Armstrong, Gary, Philip Kotler, and Marc O. Opresnik. 2016. Marketing: An Introduction. 13th ed. London: Pearson.
Keller, Kevin, and Philip Kotler. 2015. Marketing Management. 15th ed. London: Perarson Education.
Pride, William M., and O. C. Ferrell. 2016. Marketing. 15th ed. Boston: Cengage Learning.
Přikrylová, Jana. 2019. Moderní marketingová komunikace. 2nd ed. Praha: Grada.
Seznam doporučené literatury
Armstrong, Gary, and Philip Kotler. 2017. Principles of Marketing. 17th ed. London: Pearson.
Armstrong, Gary, Philip Kotler, and Marc O. Opresnik. 2016. Marketing: An Introduction. 13th ed. London: Pearson.
Keller, Kevin, and Philip Kotler. 2015. Marketing Management. 15th ed. London: Perarson Education.
Pride, William M., and O. C. Ferrell. 2016. Marketing. 15th ed. Boston: Cengage Learning.
Přikrylová, Jana. 2019. Moderní marketingová komunikace. 2nd ed. Praha: Grada.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student přestavil svou práci. Po přečtení posudků komise položila následující otázky:
What do you think would be the advantages and drawbacks of the new brick-and-mortar store that you recommend to open?
How exactly could the company’s distribution system be improved?
Can you explain why the research questions focus only on the area of marketing communication or promotion and not on the whole marketing mix?
On which areas should the short educational videos mentioned in the proposed recommendations for the selected company be focused on?
Has the student already had the opportunity to discuss his proposed recommendations with the management of the selected company, and if so, what the reactions were like?
Who is the customer of these goods?
Do you really believe they need to be explained via these videos how these machines work?
How can a video help sell these machines?
Will there be some negotiations after?