Tato bakalářská práce se zabývá lexikálně-syntaktickými vlastnostmi textů cestovatelských blogů. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část obsahuje popis blogů a jejich specifické vlastnosti. Pokračuje přehledem vybraných lexikálních a syntaktických vlastností počítačem zprostředkované komunikace. Praktická část obsahuje analýzu 88 vybraných cestovatelských textů napsaných osmi blogery. Analýza ukazuje použití vybraných lexikálně-syntaktických vlastností v textech cestovatelských blogů. Závěr práce hodnotí a komentuje výsledky provedené analýzy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the lexico-syntactic features of the texts of travel blogs. The thesis consists of theoretical and analytical parts. The theoretical part includes the description of blogs and their specific features. It proceeds with the outline of selected lexical features and syntactic features of computer-mediated communication. The analytical part involves an analysis of 88 selected travel texts written by eight bloggers. The analysis shows the use of selected lexico-syntactic features in travel blog texts. The conclusion of the thesis evaluates and comments on the results of the analysis.
Klíčová slova
Lexikální vlastnosti, syntaktické vlastnosti, počítačem zprostředkovaná komunikace, blog, cestovatelský blog
Klíčová slova v angličtině
Lexical features, syntactical features, computer-mediated communication, blog, travel blog
Rozsah průvodní práce
50 s. (72 213 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá lexikálně-syntaktickými vlastnostmi textů cestovatelských blogů. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část obsahuje popis blogů a jejich specifické vlastnosti. Pokračuje přehledem vybraných lexikálních a syntaktických vlastností počítačem zprostředkované komunikace. Praktická část obsahuje analýzu 88 vybraných cestovatelských textů napsaných osmi blogery. Analýza ukazuje použití vybraných lexikálně-syntaktických vlastností v textech cestovatelských blogů. Závěr práce hodnotí a komentuje výsledky provedené analýzy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the lexico-syntactic features of the texts of travel blogs. The thesis consists of theoretical and analytical parts. The theoretical part includes the description of blogs and their specific features. It proceeds with the outline of selected lexical features and syntactic features of computer-mediated communication. The analytical part involves an analysis of 88 selected travel texts written by eight bloggers. The analysis shows the use of selected lexico-syntactic features in travel blog texts. The conclusion of the thesis evaluates and comments on the results of the analysis.
Klíčová slova
Lexikální vlastnosti, syntaktické vlastnosti, počítačem zprostředkovaná komunikace, blog, cestovatelský blog
Klíčová slova v angličtině
Lexical features, syntactical features, computer-mediated communication, blog, travel blog
Zásady pro vypracování
Shromáždění materiálů k tématu
Studium odborné literatury
Formulace cílů práce
Analýza vybraných cestovatelských blogů
Vyvození a formulace závěrů práce
Zásady pro vypracování
Shromáždění materiálů k tématu
Studium odborné literatury
Formulace cílů práce
Analýza vybraných cestovatelských blogů
Vyvození a formulace závěrů práce
Seznam doporučené literatury
Azariah, Deepti Ruth. 2017. Turism, Travel, and Blogging: A Discursive Analysis of Online Travel Narratives. New York: Routledge.
Cruse, Alan. 2000. Meaning in Language: An Introduction to Semantics and Pragmatics. Oxford: Oxford University Press.
Fahnestock, Jeanne. 2011. Rhetorical Style: The Uses of Language in Persuasion. New York: Oxford University Press.
Hoffmann, Christian R., and Wolfram Bublitz, eds. 2017. Pragmatics of Social Media. Berlin: Walter de Gruyter.
Huang, Yan. 2015. Pragmatics. 2nd ed. Oxford: Oxford University Press.
Seznam doporučené literatury
Azariah, Deepti Ruth. 2017. Turism, Travel, and Blogging: A Discursive Analysis of Online Travel Narratives. New York: Routledge.
Cruse, Alan. 2000. Meaning in Language: An Introduction to Semantics and Pragmatics. Oxford: Oxford University Press.
Fahnestock, Jeanne. 2011. Rhetorical Style: The Uses of Language in Persuasion. New York: Oxford University Press.
Hoffmann, Christian R., and Wolfram Bublitz, eds. 2017. Pragmatics of Social Media. Berlin: Walter de Gruyter.
Huang, Yan. 2015. Pragmatics. 2nd ed. Oxford: Oxford University Press.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou práci. Po přečtení posudků komise položila následující otázky:
If you were to give advice about how to write a successful travel blog, what recommendations would you offer?
With the changing trends in social media, are travel blogs still effective? Why (not)? What attracts the readers besides nice pictures?
If you were to conduct this research again what would you do differently and why?
Did you have enough material for the analysis, or do you think it should have been extended?