Tato bakalářská práce se zabývá lingvistickou analýzou komentářů obsahujících kyberšikanu proti ženám na sociální síti Instagram. Práce se skládá ze dvou částí, teoretické a analytické.
Teoretická část popisuje kyberšikanu a její typy. Dále se zabývá genderem v lingvistických studiích, sociologii a ideologii. Zaměřuje se také na metodologii analýzy. Praktická část spočívá v analýze komentářů obsahujících kyberšikanu, napsaných na instagramových účtech amerických žen, z jazykového hlediska.
Anotace v angličtině
This Bachelor's thesis deals with the linguistic analysis of cyberbullying comments against women on the social network Instagram. The thesis consists of two parts, theoretical and analytical.
The theoretical part describes cyberbullying and its types. Then it also deals with gender in linguistic studies, sociology and ideology. It also focuses on the methodology of the analysis. The analytical part consists of analysing cyberbullying comments written on Instagram accounts of American women from a linguistic point of view.
Tato bakalářská práce se zabývá lingvistickou analýzou komentářů obsahujících kyberšikanu proti ženám na sociální síti Instagram. Práce se skládá ze dvou částí, teoretické a analytické.
Teoretická část popisuje kyberšikanu a její typy. Dále se zabývá genderem v lingvistických studiích, sociologii a ideologii. Zaměřuje se také na metodologii analýzy. Praktická část spočívá v analýze komentářů obsahujících kyberšikanu, napsaných na instagramových účtech amerických žen, z jazykového hlediska.
Anotace v angličtině
This Bachelor's thesis deals with the linguistic analysis of cyberbullying comments against women on the social network Instagram. The thesis consists of two parts, theoretical and analytical.
The theoretical part describes cyberbullying and its types. Then it also deals with gender in linguistic studies, sociology and ideology. It also focuses on the methodology of the analysis. The analytical part consists of analysing cyberbullying comments written on Instagram accounts of American women from a linguistic point of view.
Černá, Alena. 2013. Kyberšikana: průvodce novým fenoménem. Prague: Grada.
Eckert, Penelope, and Sally McConnell-Ginet. 2013. Language and Gender. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press.
Horn, Laurence R., and Gregory L. Ward, eds. 2006. The Handbook of Pragmatics. Malden, MA: Blackwell.
Moncrieffe, Joy, and Rosalind Eyben, eds. 2007.The Power of Labelling: How People Are Categorized and Why It Matters. London: Earthscan.
Verdonk, Peter, and H. G. Widdowson. 2002. Stylistics. Oxford: Oxford University Press.
Seznam doporučené literatury
Černá, Alena. 2013. Kyberšikana: průvodce novým fenoménem. Prague: Grada.
Eckert, Penelope, and Sally McConnell-Ginet. 2013. Language and Gender. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press.
Horn, Laurence R., and Gregory L. Ward, eds. 2006. The Handbook of Pragmatics. Malden, MA: Blackwell.
Moncrieffe, Joy, and Rosalind Eyben, eds. 2007.The Power of Labelling: How People Are Categorized and Why It Matters. London: Earthscan.
Verdonk, Peter, and H. G. Widdowson. 2002. Stylistics. Oxford: Oxford University Press.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou práci. Po přečtení posudku komise položila následující otázky:
What was your personal take on cyberbullying comments you had to analyze? Is Instagram policy sufficient to deal with the problem?
Quite a lot of comments that you analyzed had a body-shaming character. Why so?
Does cyberbullying only apply to comments about photos as indicated on p. 11?
Can you give us a definition of cyberbullying? Who decides if someone's feelings are hurt?
How does the Instagram language policy affect the cyberbullying comments?