Tato bakalářská práce se zaobírá tvorbou podnikatelského plánu pro začínající podnik. Cílem práce bylo vytvořit podnikatelský plán pro silově-kondiční centrum jménem Styrkur gym. Práce je rozdělena do dvou částí. Před samotným podnikatelským plánem bylo nutné definovat pojmy jako podnikání, podnik, typy podniků a informace potřebné k vytvoření podnikatelského plánu. Druhá část je zaměřena na tvorbu samotného podnikatelského plánu pro silově kondiční centrum Styrkur gym.
Autor by měl být po vypracování plánu schopen učinit rozhodnutí, zda je možné projekt spustit, nebo je myšlenka nerealistická.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the creation of a business plan for a start-up organization. The aim was to create a business plan for fictional strength and conditioning centre called Styrkur gym. The thesis is divided into two parts. First part sets theoretical background and defines what is entrepreneurship, business, types of business, and all the necessary information required when writing a business plan. The second section deals with the business plan of Styrkur gym.
After completion of the business plan, author should be able to decide, whether it will be feasible to launch the project or this idea unrealistic.
Business plan, entrepreneurship, sport, strength training, conditioning training, performance training
Rozsah průvodní práce
69 s. (78 838 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zaobírá tvorbou podnikatelského plánu pro začínající podnik. Cílem práce bylo vytvořit podnikatelský plán pro silově-kondiční centrum jménem Styrkur gym. Práce je rozdělena do dvou částí. Před samotným podnikatelským plánem bylo nutné definovat pojmy jako podnikání, podnik, typy podniků a informace potřebné k vytvoření podnikatelského plánu. Druhá část je zaměřena na tvorbu samotného podnikatelského plánu pro silově kondiční centrum Styrkur gym.
Autor by měl být po vypracování plánu schopen učinit rozhodnutí, zda je možné projekt spustit, nebo je myšlenka nerealistická.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the creation of a business plan for a start-up organization. The aim was to create a business plan for fictional strength and conditioning centre called Styrkur gym. The thesis is divided into two parts. First part sets theoretical background and defines what is entrepreneurship, business, types of business, and all the necessary information required when writing a business plan. The second section deals with the business plan of Styrkur gym.
After completion of the business plan, author should be able to decide, whether it will be feasible to launch the project or this idea unrealistic.
Business plan, entrepreneurship, sport, strength training, conditioning training, performance training
Zásady pro vypracování
Shromáždění odborných materiálů zaměřených na tvorbu podnikatelského plánu
Analýza trhu a zákazníků
Vyhodnocení konkurence
Vytvoření podnikatelského plánu pro založení společnosti
Shrnutí navrženého plánu
Zásady pro vypracování
Shromáždění odborných materiálů zaměřených na tvorbu podnikatelského plánu
Analýza trhu a zákazníků
Vyhodnocení konkurence
Vytvoření podnikatelského plánu pro založení společnosti
Shrnutí navrženého plánu
Seznam doporučené literatury
Abrams, Rhonda. Successful Business Plan: Secrets and Strategies. 7th ed. Palo Alto, CA: Planning shop, 2019.
Clow, Kenneth E., and Karen E. James. Essentials of Marketing Research: Putting Research Into Practice. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2014.
Finch, Brian. How to Write a Business Plan. 2nd ed. London: Kogan Page, 2010.
Martinovičová, Dana, Miloš Konečný and Jan Vavřina. Úvod do podnikové ekonomiky. 2nd ed. Praha: Grada Publishing, 2016.
Pinson, Linda. Anatomy of a Busines Plan. 7th ed. White Sand Drive Tustin, CA: Out Of Your Mind . . . And Into The Mark, 2008.
Seznam doporučené literatury
Abrams, Rhonda. Successful Business Plan: Secrets and Strategies. 7th ed. Palo Alto, CA: Planning shop, 2019.
Clow, Kenneth E., and Karen E. James. Essentials of Marketing Research: Putting Research Into Practice. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2014.
Finch, Brian. How to Write a Business Plan. 2nd ed. London: Kogan Page, 2010.
Martinovičová, Dana, Miloš Konečný and Jan Vavřina. Úvod do podnikové ekonomiky. 2nd ed. Praha: Grada Publishing, 2016.
Pinson, Linda. Anatomy of a Busines Plan. 7th ed. White Sand Drive Tustin, CA: Out Of Your Mind . . . And Into The Mark, 2008.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil svou práci. Po přečtení posudků komise položila následující otázky:
Describe the methodology of the questionnaire research.
What criteria do you choose when you evaluate the competitors?
Can you provide a specific and clear market analysis as well as a customer analysis, for example by using STP analysis?
Why do you believe you will have enough customers? What is your belief based on?
Can you assess the competition, for example by benchmarking?
Can you present the questionnaire survey you have implemented in more detail and define the marketing mix for the strength and conditioning centre afterwards?
How many respondents did you have?
What happens if someone gets injured in your gym? How do you protect yourself as a natural person?