Cieľom tejto bakalárskej práce je vytvoriť vizuálny štýl multižánrového hudobného festivalu Končiny. V teoretickej časti sa venujem vzniku hudobných festivalov a ich rozdeleniu do rôznych kategórií, popisujem tu dôvody a podnety návštevy festivalu. Následne opisujem najvýznamnejšie svetové hudobné festivaly z historického hľadiska a poukazujem ich dopad na dnešnú dobu. V druhej časti budem opisovať vizuálne identity hudobných festivalov u nás a v zahraničí. Popíšem vizuály konkrétnych ročníkov. V poslednej časti rozoberiem všetky komunikačné možnosti a aktivity v rámci nových a starých médií, ktoré hudobné festivaly využívajú na propagáciu. Praktická časť podrobne analyzuje predchádzajúce vizuály festivalu Končiny a hľadá vhodné grafické riešenie.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to create a visual style of the multi-genre music festival Končiny. The theoretical part first deals with the origin of music festivals and their division into different groups, descriptions in various cases and visits to the festival. The following describes the world's most important music festivals from a historical perspective and how to impact them today. In the second part I will describe the visual identity of music festivals at home and abroad. I will describe the visuals of specific years. In the last part I will analyze all communication possibilities and activities within the new and old media, which music festivities work on the basis of. The practical part analyzes the Končiny festival in detail and looks for the most suitable graphic solution.
Klíčová slova
hudobný festival, hudba, plagát, vizuál, vizuálny štýl, Končiny, propagácia
Klíčová slova v angličtině
music festival, music, posters, visual, visual style, Končiny
Rozsah průvodní práce
61 s. (66 446 znakov)
Jazyk
SK
Anotace
Cieľom tejto bakalárskej práce je vytvoriť vizuálny štýl multižánrového hudobného festivalu Končiny. V teoretickej časti sa venujem vzniku hudobných festivalov a ich rozdeleniu do rôznych kategórií, popisujem tu dôvody a podnety návštevy festivalu. Následne opisujem najvýznamnejšie svetové hudobné festivaly z historického hľadiska a poukazujem ich dopad na dnešnú dobu. V druhej časti budem opisovať vizuálne identity hudobných festivalov u nás a v zahraničí. Popíšem vizuály konkrétnych ročníkov. V poslednej časti rozoberiem všetky komunikačné možnosti a aktivity v rámci nových a starých médií, ktoré hudobné festivaly využívajú na propagáciu. Praktická časť podrobne analyzuje predchádzajúce vizuály festivalu Končiny a hľadá vhodné grafické riešenie.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to create a visual style of the multi-genre music festival Končiny. The theoretical part first deals with the origin of music festivals and their division into different groups, descriptions in various cases and visits to the festival. The following describes the world's most important music festivals from a historical perspective and how to impact them today. In the second part I will describe the visual identity of music festivals at home and abroad. I will describe the visuals of specific years. In the last part I will analyze all communication possibilities and activities within the new and old media, which music festivities work on the basis of. The practical part analyzes the Končiny festival in detail and looks for the most suitable graphic solution.
Klíčová slova
hudobný festival, hudba, plagát, vizuál, vizuálny štýl, Končiny, propagácia
Klíčová slova v angličtině
music festival, music, posters, visual, visual style, Končiny
Zásady pro vypracování
1. Rešerše zdrojů hudebních festivalů s inspirativním potenciálem
2. Analýza současných festivalů a jejich vizuálních identit
3. Stanovení cílů vlastního projektu
4. Varianty návrhu řešení nové vizuální identity
5. Zpracování vybrané varianty řešení
6. Prezentace projektu, závěr a hodnocení
a) teoretická část v rozsahu 25-30 normostran textu b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m2
Zásady pro vypracování
1. Rešerše zdrojů hudebních festivalů s inspirativním potenciálem
2. Analýza současných festivalů a jejich vizuálních identit
3. Stanovení cílů vlastního projektu
4. Varianty návrhu řešení nové vizuální identity
5. Zpracování vybrané varianty řešení
6. Prezentace projektu, závěr a hodnocení
a) teoretická část v rozsahu 25-30 normostran textu b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m2
Seznam doporučené literatury
LIMA, Manuel, Visual complexity: mapping patterns of information, Princeton Architectural Press, 2011, ISBN 9781568989365
MILLER, Donald. Building a storybrand: clarify your message so customers will listen. [New York]: HarperCollins Leadership, an imprint of HarperCollins, 2017. ISBN 9781400201839
TWEMLOW, Alice. K čemu je grafický design?. V Praze: Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-027-3
WEINSCHENK, Susan. 100 věcí, které by měl každý designér vědět o lidech. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3649-2
Seznam doporučené literatury
LIMA, Manuel, Visual complexity: mapping patterns of information, Princeton Architectural Press, 2011, ISBN 9781568989365
MILLER, Donald. Building a storybrand: clarify your message so customers will listen. [New York]: HarperCollins Leadership, an imprint of HarperCollins, 2017. ISBN 9781400201839
TWEMLOW, Alice. K čemu je grafický design?. V Praze: Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-027-3
WEINSCHENK, Susan. 100 věcí, které by měl každý designér vědět o lidech. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3649-2
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila vizuální identitu pro multižánrový festival Končiny. Součástí práce je i propagační materiál, propagace na sociálních sítích, webové stránky a logo.
Připomínky se týkaly jak teoretické části, obsahově ne zcela odpovídá požadavkům kladeným na bakalářskou práci, tak i k výstupům části praktické.