Tato bakalářská práce se zabývá stolní hrou z mnoha úhlů pohledu. Historií stolních her, dále pak řeší sociální a pedagogický význam stolních her a její ztvárnění pro určitou cílovou skupinu. Ve výzkumné části vychází práce z kategorizace nejvýznamnějšího českého teoretika stolních her Miloše Zapletala, který deskové hry řadí do kategorií, jež jsou pro vývoj hry velice důležité.
Informace zjištěné v teoretické práci pomohly k úspěšnému vytvoření stolní hry, se všemi nutnými faktory, které je nutno řešit u designování.
Anotace v angličtině
This thesis deals with tabletop games from various angles, including history, social and pedagogical impact. In research part the thesis draws from the finding of the most important czech board games theoretic Miloš Zapletal, who ranks tabletop games into categories which are for development of the game very important.
Infromation found in theoretical part helped with creation of the game with every needed factors which are necessary while designing.
Tato bakalářská práce se zabývá stolní hrou z mnoha úhlů pohledu. Historií stolních her, dále pak řeší sociální a pedagogický význam stolních her a její ztvárnění pro určitou cílovou skupinu. Ve výzkumné části vychází práce z kategorizace nejvýznamnějšího českého teoretika stolních her Miloše Zapletala, který deskové hry řadí do kategorií, jež jsou pro vývoj hry velice důležité.
Informace zjištěné v teoretické práci pomohly k úspěšnému vytvoření stolní hry, se všemi nutnými faktory, které je nutno řešit u designování.
Anotace v angličtině
This thesis deals with tabletop games from various angles, including history, social and pedagogical impact. In research part the thesis draws from the finding of the most important czech board games theoretic Miloš Zapletal, who ranks tabletop games into categories which are for development of the game very important.
Infromation found in theoretical part helped with creation of the game with every needed factors which are necessary while designing.
Rozsah teoretické práce minimálně 25 stran + obrazové přílohy (dokumentace praktické části). Práci odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané celouniverzitní šablony viz Směrnice rektora č. 33/2019) ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků práce v pevné vazbě (v jedné z nich bude vlepeno CD) a 1 výtisk graficky zpracované bakalářské práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická část: charakteristika a historie stolních her, vývoj stolních her, tvorba jejich identity a celkové zpracování
2. Praktická část: tvorba stolní hry
Zásady pro vypracování
Rozsah teoretické práce minimálně 25 stran + obrazové přílohy (dokumentace praktické části). Práci odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané celouniverzitní šablony viz Směrnice rektora č. 33/2019) ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků práce v pevné vazbě (v jedné z nich bude vlepeno CD) a 1 výtisk graficky zpracované bakalářské práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická část: charakteristika a historie stolních her, vývoj stolních her, tvorba jejich identity a celkové zpracování
2. Praktická část: tvorba stolní hry
Seznam doporučené literatury
SHELL, Jesse. The art of game design: A book of lenses. [London]: CRC Press, 2019. ISBN 978-11-386320-5-9
JIRKOVSKÝ, Jan. Game industry 2. [Praha]: D.A.M.O., 2012. ISBN 978-80-904387-3-6
SEVILLE, Adrian. Historie deskových her: pohled do světa domácí zábavy od pozdního 18. a do počátků 19. století. Přeložil Hana VAŠKOVÁ. V Brně: CPress, 2020. ISBN 978-80-264-3183-1
KVĚTON, Petr. Hraní videoher v dětství a dospívání: dopady a souvislosti v sociálně-psychologické perspektivě. Praha: Grada, 2020. Psyché (Grada). ISBN 978-80-271-2887-7
POULIN, Richard. Jazyk grafického designu: ilustrovaná příručka vysvětlující hlavní principy designu. V Praze: Slovart, 2012. ISBN 978-80-7391-552-0
Seznam doporučené literatury
SHELL, Jesse. The art of game design: A book of lenses. [London]: CRC Press, 2019. ISBN 978-11-386320-5-9
JIRKOVSKÝ, Jan. Game industry 2. [Praha]: D.A.M.O., 2012. ISBN 978-80-904387-3-6
SEVILLE, Adrian. Historie deskových her: pohled do světa domácí zábavy od pozdního 18. a do počátků 19. století. Přeložil Hana VAŠKOVÁ. V Brně: CPress, 2020. ISBN 978-80-264-3183-1
KVĚTON, Petr. Hraní videoher v dětství a dospívání: dopady a souvislosti v sociálně-psychologické perspektivě. Praha: Grada, 2020. Psyché (Grada). ISBN 978-80-271-2887-7
POULIN, Richard. Jazyk grafického designu: ilustrovaná příručka vysvětlující hlavní principy designu. V Praze: Slovart, 2012. ISBN 978-80-7391-552-0
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Autorská stolní hra - výborný nápad, atraktivní obal, ale nevhodně zvolené písmo.