Tato bakalářská práce je zaměřena na umění v reklamě, a to konkrétně na odraz tvorby Andyho Warhola ve spojení s reklamním sdělením. Zároveň je důraz kladen i na proble-matiku estetiky. Kromě toho se práce zabývá otázkou, jsou-li běžní pozorovatelé schopni rozlišit mezi reklamou a samotným uměleckým dílem nebo alespoň rozpoznat, zda je reklama uměleckým dílem inspirovaná.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the art of advertising, specifically on the reflection of Andy Warhol´s work in connection with the advertising. At the same time, emphasis is placed on the issue of aesthetics. In addition, the work deals with the question of whether ordinary observers are able to distinguish between advertising and the work of art, or at least recognize whether advertising is inspired by the work of art.
Klíčová slova
reklama, umění, estetika, umění v reklamě, umělecké dílo, reklamní tvorba, Andy Warhol
Klíčová slova v angličtině
advertising, art, aesthetics, art in advertising, work of art, advertising creation, Andy Warhol
Rozsah průvodní práce
64 s. (84 165 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na umění v reklamě, a to konkrétně na odraz tvorby Andyho Warhola ve spojení s reklamním sdělením. Zároveň je důraz kladen i na proble-matiku estetiky. Kromě toho se práce zabývá otázkou, jsou-li běžní pozorovatelé schopni rozlišit mezi reklamou a samotným uměleckým dílem nebo alespoň rozpoznat, zda je reklama uměleckým dílem inspirovaná.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the art of advertising, specifically on the reflection of Andy Warhol´s work in connection with the advertising. At the same time, emphasis is placed on the issue of aesthetics. In addition, the work deals with the question of whether ordinary observers are able to distinguish between advertising and the work of art, or at least recognize whether advertising is inspired by the work of art.
Klíčová slova
reklama, umění, estetika, umění v reklamě, umělecké dílo, reklamní tvorba, Andy Warhol
Klíčová slova v angličtině
advertising, art, aesthetics, art in advertising, work of art, advertising creation, Andy Warhol
Zásady pro vypracování
1. Zpracování dostupných zdrojů z oblasti umění a reklamy, současně rovněž v propojení s aspekty psychologie, na jejich základě vytvoření teoretické báze.
2. Stanovení cíle, výzkumných otázek a metodologie práce.
3. Interpretace tvorby Andyho Warhola a na základě vybraných děl realizace kvalitativního výzkumu u zvolené cílové skupiny.
4. Na základě výsledných hodnot kvalitativního výzkumu zodpovězení výzkumných otázek.
Zásady pro vypracování
1. Zpracování dostupných zdrojů z oblasti umění a reklamy, současně rovněž v propojení s aspekty psychologie, na jejich základě vytvoření teoretické báze.
2. Stanovení cíle, výzkumných otázek a metodologie práce.
3. Interpretace tvorby Andyho Warhola a na základě vybraných děl realizace kvalitativního výzkumu u zvolené cílové skupiny.
4. Na základě výsledných hodnot kvalitativního výzkumu zodpovězení výzkumných otázek.
Seznam doporučené literatury
FREELAND, Cynthia A., 2011. Teorie umění. Praha: Dokořán. Bod (Dokořán). ISBN 978-80-7363-164-2.
HONNEF, Klaus. 2000. Andy Warhol 1928-1987: Umění jako byznys. Praha: Slovart. ISBN 3-8228-6696-2.
KULKA, Jiří. 2008. Psychologie umění. Vyd. 2. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2329-7.
PACKARD, Vance. 2007. The Hidden Persuaders. NY: IgPublishing. ISBN 978-0-9788431-0-6.
PINCAS, Stéphane a Marc LOISEAU, 2009. Dějiny reklamy. Slovart. ISBN 978-80-7391-266-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka, et. al., 2012. Psychologie reklamy. Vyd. 4. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4005-8.
Seznam doporučené literatury
FREELAND, Cynthia A., 2011. Teorie umění. Praha: Dokořán. Bod (Dokořán). ISBN 978-80-7363-164-2.
HONNEF, Klaus. 2000. Andy Warhol 1928-1987: Umění jako byznys. Praha: Slovart. ISBN 3-8228-6696-2.
KULKA, Jiří. 2008. Psychologie umění. Vyd. 2. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2329-7.
PACKARD, Vance. 2007. The Hidden Persuaders. NY: IgPublishing. ISBN 978-0-9788431-0-6.
PINCAS, Stéphane a Marc LOISEAU, 2009. Dějiny reklamy. Slovart. ISBN 978-80-7391-266-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka, et. al., 2012. Psychologie reklamy. Vyd. 4. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4005-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku u Státních závěrečných zkoušek
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
Jaká by mohla být konkrétní využitelnost výsledků Vašeho výzkumu v praxi (jakékoli)? Jaká doporučení plynou z Vašich zjištění?
Jsou pro Vás výsledky výzkumu překvapující? Která z výpovědí Vašich respondentů Vás zaujala a byla pro Vás nová či přínosná?
dr. Káčerková - V čem nalezneme přínos, když se současníků ptáme na kampaň v 80. letech?