Tato bakalářská práce se zabývá krizovou komunikací vlády ČR během pandemie Covid - 19 a postoji veřejnosti k jejímu zvládnutí. Teoretická část se opírá o odbornou literaturu a definuje pojmy krize, krizová komunikace, pandemie. Dále obsahuje základní informace o Public relations a s ním spojenou krizovou komunikaci, komunikaci s médii a metodu výzkumu obsahovou analýzu. Praktická část analyzuje konkrétní prohlášení v krizové komunikaci představitelů vlády ČR a postoje obyvatel během pandemie Covid - 19.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the crisis communication of the Czech government during the Covid - 19 pandemic and the public 's attitude to managing it. The theoretical part is based on professional literature and defines the concepts of crisis, crisis communication, pandemic. It also contains basic information about public relations and related crisis communication, communication with the media and a research method of content analysis. The practical part analyzes a specific statement in the crisis communication of the represen-tatives of the Czech government and the attitudes of the population during the Covid - 19 pandemic.
Klíčová slova
Klíčová slova: Komunikace, krize, Public relations, krizová komunikace, mediální komunikace, pandemie, Covid - 19, vláda ČR, obsahová analýza
Klíčová slova v angličtině
Keywords: Communication, crisis, Public relations, crisis communication, media communication, pandemic, Covid - 19, government of the Czech Republic, content analysis
Rozsah průvodní práce
81 s. (105 539 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá krizovou komunikací vlády ČR během pandemie Covid - 19 a postoji veřejnosti k jejímu zvládnutí. Teoretická část se opírá o odbornou literaturu a definuje pojmy krize, krizová komunikace, pandemie. Dále obsahuje základní informace o Public relations a s ním spojenou krizovou komunikaci, komunikaci s médii a metodu výzkumu obsahovou analýzu. Praktická část analyzuje konkrétní prohlášení v krizové komunikaci představitelů vlády ČR a postoje obyvatel během pandemie Covid - 19.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the crisis communication of the Czech government during the Covid - 19 pandemic and the public 's attitude to managing it. The theoretical part is based on professional literature and defines the concepts of crisis, crisis communication, pandemic. It also contains basic information about public relations and related crisis communication, communication with the media and a research method of content analysis. The practical part analyzes a specific statement in the crisis communication of the represen-tatives of the Czech government and the attitudes of the population during the Covid - 19 pandemic.
Klíčová slova
Klíčová slova: Komunikace, krize, Public relations, krizová komunikace, mediální komunikace, pandemie, Covid - 19, vláda ČR, obsahová analýza
Klíčová slova v angličtině
Keywords: Communication, crisis, Public relations, crisis communication, media communication, pandemic, Covid - 19, government of the Czech Republic, content analysis
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části proveďte rešerši relevantní literatury k téme bakalářské práce.
2. Stanovte cíl bakalářské práce, formulujte výzkumné otázky, výzkumnou metodu, výzkumný soubor.
5. Na základě zjištěných výsledků zodpovězte výzkumné otázky, stanovte doporučení a zhodnoťte přínosy práce.
Seznam doporučené literatury
TOMANDL, Jan, Jaroslav ČUŘÍK, Kristýna MARŠOVSKÁ a Tereza FOJTOVÁ. Krizová komunikace: principy, zkušenosti, postupy. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 221 s. Promedia. ISBN 978-80-210-9636-3.
BEDNÁŘ, Vojtěch. Krizová komunikace s médii. Praha: Grada, 2012, 183 s. Žurnalistika a komunikace. ISBN 9788024737805.
VYMĚTAL, Štěpán. Krizová komunikace a komunikace rizika. Praha: Grada, 2009, 176 s. Psyché. ISBN 9788024725109.
JURÁŠKOVÁ, Olga. Budování značky prostřednictvím Public relations. Zlín: VeRBuM, 2015, 68 s. ISBN 9788087500637.
ALVAROVÁ, Alexandra. Průmysl lži: propaganda, konspirace a dezinformační válka. Praha: Stanislav Juhaňák - Triton, 2017, 247 s. ISBN 9788075534927.
Seznam doporučené literatury
TOMANDL, Jan, Jaroslav ČUŘÍK, Kristýna MARŠOVSKÁ a Tereza FOJTOVÁ. Krizová komunikace: principy, zkušenosti, postupy. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 221 s. Promedia. ISBN 978-80-210-9636-3.
BEDNÁŘ, Vojtěch. Krizová komunikace s médii. Praha: Grada, 2012, 183 s. Žurnalistika a komunikace. ISBN 9788024737805.
VYMĚTAL, Štěpán. Krizová komunikace a komunikace rizika. Praha: Grada, 2009, 176 s. Psyché. ISBN 9788024725109.
JURÁŠKOVÁ, Olga. Budování značky prostřednictvím Public relations. Zlín: VeRBuM, 2015, 68 s. ISBN 9788087500637.
ALVAROVÁ, Alexandra. Průmysl lži: propaganda, konspirace a dezinformační válka. Praha: Stanislav Juhaňák - Triton, 2017, 247 s. ISBN 9788075534927.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně přivítala studentku u Státních závěrečných zkoušek.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
Je při současné krizové komunikaci využíván tzv. scarcity effect? Pokud ano, uveďte na konkrétním příkladu komunikace současných opatření.
Ve které fázi krizové komunikace je nejúčinnější se zaměřit na vyvracení tzv. fake news?
Během krizové komunikace zmiňujete práci s psychologií lidí, jakou úlohu tedy hrají psychické procesy během krizové komunikace?
Studentka připraveně reagovala na položené dotazy.