Bakalářská práce zkoumá povědomí o sociální reklamě u současné dospívající generace. Cílem práce je zjistit, jestli současná dospívající generace sleduje sociální reklamu a uvědomuje si její poslání a jestli je tato reklama schopna ovlivnit její chování. Teoretická část vymezuje pojmy sociální marketing a sociální reklama z pohledu historie i současnosti, dále přibližuje teorii vnímání reklamy dospívající generací. Praktická část analyzuje provedené dotazníkové šetření a odpovídá na nastavené výzkumné otázky.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis examines the awareness of social advertising among the current generation of adolescents.The aim of the thesis is to find out whether the current adolescent generation monitors social advertising and is aware of its mission and whether this advertising is able to influence its behavior. The theoretical part defines the concepts of social marketing and social advertising from the perspective of history and the present, approaching the theory of perception of advertising for adolescents. The practical part analyzes the performed questionnaire survey and answers the set research questions.
Klíčová slova
sociální reklama, sociální marketing, vnímání, dospívání, emoce, dospívající generace
Klíčová slova v angličtině
social advertising, social marketing, perception, adolescence, emotions, adolescent generation
Rozsah průvodní práce
59 s. (65 326 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce zkoumá povědomí o sociální reklamě u současné dospívající generace. Cílem práce je zjistit, jestli současná dospívající generace sleduje sociální reklamu a uvědomuje si její poslání a jestli je tato reklama schopna ovlivnit její chování. Teoretická část vymezuje pojmy sociální marketing a sociální reklama z pohledu historie i současnosti, dále přibližuje teorii vnímání reklamy dospívající generací. Praktická část analyzuje provedené dotazníkové šetření a odpovídá na nastavené výzkumné otázky.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis examines the awareness of social advertising among the current generation of adolescents.The aim of the thesis is to find out whether the current adolescent generation monitors social advertising and is aware of its mission and whether this advertising is able to influence its behavior. The theoretical part defines the concepts of social marketing and social advertising from the perspective of history and the present, approaching the theory of perception of advertising for adolescents. The practical part analyzes the performed questionnaire survey and answers the set research questions.
Klíčová slova
sociální reklama, sociální marketing, vnímání, dospívání, emoce, dospívající generace
Klíčová slova v angličtině
social advertising, social marketing, perception, adolescence, emotions, adolescent generation
Zásady pro vypracování
Rešerše odborné literatury a odborných zdrojů směřujících k vymezení pojmů sociální marketing a sociální reklama z pohledu historie i současnosti, orientace na specifika sociální reklamy. Přiblížení teorie percepce reklamy dospívající generace v kontinuitě s jejími charakteristickými znaky.
Na základě teoretické báze vymezení cíle práce, výzkumných otázek a metody výzkumu.
Realizace kvantitativního výzkumu zaměřeného na sociální reklamu a dospívající generaci.
Vyhodnocení výzkumu, zodpovězení výzkumných otázek a stanovení závěrů s případnými doporučeními.
Zásady pro vypracování
Rešerše odborné literatury a odborných zdrojů směřujících k vymezení pojmů sociální marketing a sociální reklama z pohledu historie i současnosti, orientace na specifika sociální reklamy. Přiblížení teorie percepce reklamy dospívající generace v kontinuitě s jejími charakteristickými znaky.
Na základě teoretické báze vymezení cíle práce, výzkumných otázek a metody výzkumu.
Realizace kvantitativního výzkumu zaměřeného na sociální reklamu a dospívající generaci.
Vyhodnocení výzkumu, zodpovězení výzkumných otázek a stanovení závěrů s případnými doporučeními.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2016, 254 s. ISBN 9788087500804.
HARANTOVÁ, Lenka. Vnímání sociální reklamy vysokoškolskými studenty. Zlín: VeRBuM, 2014, 154 s. ISBN 9788087500521.
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teroreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín: VeRBuM, 2010, 318 s., 14 s. fot. příl. ISBN 9788090427334.
LEE, Nancy a Philip KOTLER. Social marketing: behavior change for social good. Sixth Edition. Los Angeles: SAGE, [2020], xxiii, 486 s. International Student Edition. ISBN 978-1-5443-718633.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. Expert. ISBN 9788024740058.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2016, 254 s. ISBN 9788087500804.
HARANTOVÁ, Lenka. Vnímání sociální reklamy vysokoškolskými studenty. Zlín: VeRBuM, 2014, 154 s. ISBN 9788087500521.
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teroreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín: VeRBuM, 2010, 318 s., 14 s. fot. příl. ISBN 9788090427334.
LEE, Nancy a Philip KOTLER. Social marketing: behavior change for social good. Sixth Edition. Los Angeles: SAGE, [2020], xxiii, 486 s. International Student Edition. ISBN 978-1-5443-718633.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. Expert. ISBN 9788024740058.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku u Státních závěrečných zkoušek.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent
Otázky k obhajobě:
Ve své práci uvádíte, že když byli studenti vyzváni, aby napsali, do jakého sociálního projektu by se škola mohla v budoucnosti zapojit, 58,5 % respondentů žádný nápad neuvedlo. Jak by bylo možné studenty motivovat, aby se více zamýšleli nad tím, jak by mohli prospět společnosti a zapojit sebe potažmo svou školu do sociálních projektů?
Uvádíte, že sociální problémy v celé své šíři nejsou na zvolené střední škole diskutovány u všech studijních oborů. Proč? Dalo by se to změnit?
Jak by se dal zlepšit výrazný nepoměr znalosti pojmu sociální reklama u maturitních a učebních oborů?
Studentka připraveně reagovala na položené dotazy.