Tato bakalářská práce se zabývá analýzou připravovaných reklamních materiálů pomocí oční kamery, konkrétně reklamního letáku značky DATART. První část práce objasňuje přímý marketing a jeho nástroje, představuje metodu eye trackingového šetření a popisuje nejčastější možnosti jeho využítí v marketingové sféře, ale i mimo ni. Práce dále představuje možnosti výstupů, typy očních kamer a metody měření.
Cílém práce je zjistit, zda je nová podoba reklamního letáku pro participanty oproti staré poutavější, zda se jim více líbí a hlavně, zda jsou stěžejní prvky letáku funčkní.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the analysis of DATART's forthcoming advertising materials, specifically - advertising leaflet. Data used for the analysis were collected using eye-tracking technology. The first part of the bachelor thesis introduces the terms direct marketing and its tools; it also defines the method of eye-tracking and describes the most common methods of its use within and outside of the marketing sphere. This thesis further defines various types of measurements methods, eye-tracking cameras and the actual outputs. The main objective of this thesis is to examine whether the new form of marketing leaflet is more engaging to the participants compared to the old one, whether it is more appealing compared to the old one, and mainly - whether the crucial elements of the new leaflet are functional.
advertising leaflet, eye-tracking, printed material analysis, marketing
Rozsah průvodní práce
64 s. (90 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou připravovaných reklamních materiálů pomocí oční kamery, konkrétně reklamního letáku značky DATART. První část práce objasňuje přímý marketing a jeho nástroje, představuje metodu eye trackingového šetření a popisuje nejčastější možnosti jeho využítí v marketingové sféře, ale i mimo ni. Práce dále představuje možnosti výstupů, typy očních kamer a metody měření.
Cílém práce je zjistit, zda je nová podoba reklamního letáku pro participanty oproti staré poutavější, zda se jim více líbí a hlavně, zda jsou stěžejní prvky letáku funčkní.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the analysis of DATART's forthcoming advertising materials, specifically - advertising leaflet. Data used for the analysis were collected using eye-tracking technology. The first part of the bachelor thesis introduces the terms direct marketing and its tools; it also defines the method of eye-tracking and describes the most common methods of its use within and outside of the marketing sphere. This thesis further defines various types of measurements methods, eye-tracking cameras and the actual outputs. The main objective of this thesis is to examine whether the new form of marketing leaflet is more engaging to the participants compared to the old one, whether it is more appealing compared to the old one, and mainly - whether the crucial elements of the new leaflet are functional.
advertising leaflet, eye-tracking, printed material analysis, marketing
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o přímem marketingu a eye trackingové metodě a jejím využití.
2. Zpracujte teoretická východiska práce a definujte základní pojmy.
3. Na základě teoretického vymezení zkoumaného problému formulujte metodiku, cíle a výzkumné otázky.
4. Proveďte kvalitativní šetření pomocí eye trackingové metody.
5. Zhodnoťte naplnění cílů bakalářské práce a definovaných výzkumných otázek.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o přímem marketingu a eye trackingové metodě a jejím využití.
2. Zpracujte teoretická východiska práce a definujte základní pojmy.
3. Na základě teoretického vymezení zkoumaného problému formulujte metodiku, cíle a výzkumné otázky.
4. Proveďte kvalitativní šetření pomocí eye trackingové metody.
5. Zhodnoťte naplnění cílů bakalářské práce a definovaných výzkumných otázek.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER, 2013. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4150-5.
KARLÍČEK, Miroslav, 2016. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5769-8.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK, 2012. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4354-7.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ, 2010. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
SYNEK, Svatopluk a Šárka SKORKOVSKÁ, 2014. Fyziologie oka a vidění. 2., dopl. a přeprac. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3992-2.
The history of direct mail, 2020. In: CMS Direct Mail [online]. Manchester [cit. 2021-04-02]. Dostupné z: https://www.cmsdirectmail.co.uk/the-history-of-direct-mail/ Marketing Through the Ages Part III - The Birth of Direct Marketing, 2021. In:
The Telemarketing Company [online]. Brighton [cit. 2021-04-02]. Dostupné z: https://ttmc.co.uk/knowledge/articles/marketing-through-the-ages-part-iii-the-birth-of-direct-marketing
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER, 2013. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4150-5.
KARLÍČEK, Miroslav, 2016. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5769-8.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK, 2012. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4354-7.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ, 2010. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
SYNEK, Svatopluk a Šárka SKORKOVSKÁ, 2014. Fyziologie oka a vidění. 2., dopl. a přeprac. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3992-2.
The history of direct mail, 2020. In: CMS Direct Mail [online]. Manchester [cit. 2021-04-02]. Dostupné z: https://www.cmsdirectmail.co.uk/the-history-of-direct-mail/ Marketing Through the Ages Part III - The Birth of Direct Marketing, 2021. In:
The Telemarketing Company [online]. Brighton [cit. 2021-04-02]. Dostupné z: https://ttmc.co.uk/knowledge/articles/marketing-through-the-ages-part-iii-the-birth-of-direct-marketing
Přílohy volně vložené
Scénář výzkumu
Záznam eye trackingového šetření
Záznam polostrukturovaných rozhovorů
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Bylo by možné místo testování oční kamerou využít ke stejným účelům umělou inteligenci?
Má z hlediska času a nákladů smysl testovat více verzí každého letáku?
Zvýšil leták s lepším výsledkem testu tržby?
Student plně odpověděl na položené otázky.