Bakalářská práce je zaměřena na analýzu konkurenceschopnosti vybrané společnosti. Cílem této práce je navrhnout řešení, která přispějí ke zlepšení současného stavu zařízení a zvýšení pozice na konkurenčním trhu. Řešení budou zaměřena také na zvýšení spokojenosti zákazníků.
Zvolený problém byl řešen vybranými analytickými metodami jako SWOT analýza, PEST analýza nebo například pomocí Porterova modelu a benchmarkingu, dále kvantitativním marketingovým výzkumem v podobě dotazníkového šetření a kvalitativním výzkumem v podobě rozhovoru s majitelem zařízení. Na základě těchto poznatků bylo provedeno vyhodnocení jednotlivých aspektů, pomocí kterých byla vyhodnocena řešení.
V bakalářské práci bylo navrženo několik řešení umožňující využití příležitostí a nedostatků ke zlepšení současného stavu zařízení. Navržená řešení jsou zaměřena na hlavní nedostatky, součástí řešení je i návrh na vybudování propojeného komplexu, který by dle majitele zařízení razantně přispěl v boji s konkurencí a přilákáním nových zákazníků.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the analysis of the competitiveness of the selected company. The aim of this work is to propose solutions that will contribute to improving the current state of the equipment and increasing its position in a competitive market. Solutions will also focus on increasing customer satisfaction. The chosen problem was solved by selected analytical methods such as SWOT analysis, PEST analysis or, for example, using Porter's model and benchmarking, further quantitative marketing research in the form of a questionnaire investigation and qualitative survey in the form of an interview with the equipment owner. Based on these findings, an evaluation was carried out of the various aspects on which solutions were evaluated. Several solutions have been proposed in the bachelor thesis to exploit opportunities and shortcomings to improve the current state of the establishment. The solutions evaluated are focused on the main flaws, with a proposal to build a connected complex as well, which Mr. Owner said would make a strong contribution in fighting competition and attract new customers.
Klíčová slova
benchmarking, dotazovaní, konkurenceschopnost, PEST analýza, Porterův model, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
Benchmarking, Competitiveness, Interviewing, PEST Analysis, Porter Model, SWOT Analysis
Rozsah průvodní práce
105 s. (134 782 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu konkurenceschopnosti vybrané společnosti. Cílem této práce je navrhnout řešení, která přispějí ke zlepšení současného stavu zařízení a zvýšení pozice na konkurenčním trhu. Řešení budou zaměřena také na zvýšení spokojenosti zákazníků.
Zvolený problém byl řešen vybranými analytickými metodami jako SWOT analýza, PEST analýza nebo například pomocí Porterova modelu a benchmarkingu, dále kvantitativním marketingovým výzkumem v podobě dotazníkového šetření a kvalitativním výzkumem v podobě rozhovoru s majitelem zařízení. Na základě těchto poznatků bylo provedeno vyhodnocení jednotlivých aspektů, pomocí kterých byla vyhodnocena řešení.
V bakalářské práci bylo navrženo několik řešení umožňující využití příležitostí a nedostatků ke zlepšení současného stavu zařízení. Navržená řešení jsou zaměřena na hlavní nedostatky, součástí řešení je i návrh na vybudování propojeného komplexu, který by dle majitele zařízení razantně přispěl v boji s konkurencí a přilákáním nových zákazníků.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the analysis of the competitiveness of the selected company. The aim of this work is to propose solutions that will contribute to improving the current state of the equipment and increasing its position in a competitive market. Solutions will also focus on increasing customer satisfaction. The chosen problem was solved by selected analytical methods such as SWOT analysis, PEST analysis or, for example, using Porter's model and benchmarking, further quantitative marketing research in the form of a questionnaire investigation and qualitative survey in the form of an interview with the equipment owner. Based on these findings, an evaluation was carried out of the various aspects on which solutions were evaluated. Several solutions have been proposed in the bachelor thesis to exploit opportunities and shortcomings to improve the current state of the establishment. The solutions evaluated are focused on the main flaws, with a proposal to build a connected complex as well, which Mr. Owner said would make a strong contribution in fighting competition and attract new customers.
Klíčová slova
benchmarking, dotazovaní, konkurenceschopnost, PEST analýza, Porterův model, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
Benchmarking, Competitiveness, Interviewing, PEST Analysis, Porter Model, SWOT Analysis
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte odborné literární prameny na téma konkurence a ubytovácí zařízení.
II. Praktická část
Charakterizujte vybrané rekreační zařízení.
Pomocí vybraných analytických metod analyzujte konkurenceschopnost vybraného rekreačního zařízení.
Na základě výsledků analýz doporučte vybranému rekreačnímu zařízení návrhy na zvýšení konkurenceschopnosti podniku.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte odborné literární prameny na téma konkurence a ubytovácí zařízení.
II. Praktická část
Charakterizujte vybrané rekreační zařízení.
Pomocí vybraných analytických metod analyzujte konkurenceschopnost vybraného rekreačního zařízení.
Na základě výsledků analýz doporučte vybranému rekreačnímu zařízení návrhy na zvýšení konkurenceschopnosti podniku.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BERÁNEK, Jaromír a kol. Moderní řízení hotelového provozu. 5. vydání. Praha: MAG CONSULTING, 2013, 338 s. ISBN 978-80-86724-45-4.
HÁN, Jan a kol. Vybrané kapitoly z hotelnictví a gastronomie. Svazek druhý, Ubytovací služby. Praha: Wolters Kluwer, 2016, 351 s. ISBN 978-80-7552-253-5.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar a kol. Marketing v cestovním ruchu: Jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2. vydání. Praha: Grada, 2012, 320 s. ISBN 978-80-2474-209-0.
SETH, Ch. The SWOT Analysis: A key tool for developing your business strategy. Bruxelles: Lemaitre Publishing, 2015, 33 s. ISBN 978-2-8062-6932-4.
Seznam doporučené literatury
BERÁNEK, Jaromír a kol. Moderní řízení hotelového provozu. 5. vydání. Praha: MAG CONSULTING, 2013, 338 s. ISBN 978-80-86724-45-4.
HÁN, Jan a kol. Vybrané kapitoly z hotelnictví a gastronomie. Svazek druhý, Ubytovací služby. Praha: Wolters Kluwer, 2016, 351 s. ISBN 978-80-7552-253-5.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar a kol. Marketing v cestovním ruchu: Jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2. vydání. Praha: Grada, 2012, 320 s. ISBN 978-80-2474-209-0.
SETH, Ch. The SWOT Analysis: A key tool for developing your business strategy. Bruxelles: Lemaitre Publishing, 2015, 33 s. ISBN 978-2-8062-6932-4.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Dr. Vaculčíková, 22 b
Oponent práce: Doc. Tučková, 21 b
Otázky vedoucího:
1. Predložili ste Vaše návrhy majiteľovi chaty? Aké boli jeho reakcie napr. k propagácii? V práci uvádzate, že na reklamu nemá majiteľ chaty dostatok času a ľudí. Je majiteľ naozaj ochotný priplatiť si za takéto služby? Otázka nepoložena
2. Chata bola v dôsledku pandemických opatrení dlhšie mimo prevádzku. Je pre majiteľa chaty z finančného hľadiska reálne realizovať investície v rámci zlepšení, ktoré navrhujete? Zodpovězeno zcela
Otázky oponenta:
1. na str. 69 uvádíte předběžnou cenu cyklostezky jak přesně by došlo k jejímu financování? Město Olomouc to má již ve strategickém plánu? Zodpovězeno zcela
2. Jako hrozbu uvádíte Nepřízeň politického systému, prosím blíže vysvětlete. Zodpovězeno zcela