Tématem této bakalářské práce je online marketingová komunikace města Ostravy. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části jsou popsány a vysvětleny pojmy spojené s komunikací města směrem k široké veřejnosti. Tou jsou myšleni občané, turisté, návštěvníci, investoři, ale i služby a podnikatelé. V neposlední řadě je zde ukotvena metodologie pro výzkumnou část a výzkumné otázky k ověření. Cílem je podat ucelený a srozumitelný výklad teorie.
Praktickou část otevírá analýza současného stavu, která hodnotí aktuální využívání online nástrojů při městské komunikaci. Zaměřuje se na využívání webových stránek. Prostřednictvím srovnávací analýzy je zjišťována obstojnost obsahové stránky webového portálu oproti jiným městům. Praktičnost a funkčnost zjištěných dat je ověřena v uživatelském testování. Tato zpětná vazba slouží jako podklad na základě, které jsou navrhnuty způsoby pro zlepšení komunikace města Ostravy i zodpovězeny výzkumné otázky.
Anotace v angličtině
The Essay deals with online communication of Ostrava city. The thesis consists of two parts. In the theoretical part are described and explained concepts, that are connected with city communication to broad public. It means citizens, visitors, turists, investors, but also services and businessmen. Last but not least there is described the methodology that sets application in practice and research questions for verification. The aim is to present complete and understanable explanation of the theory.
The practical part opens the analysis of current situation of the communication of Ostrava, that evaluates current using of online channels by the communication of cities. It is focused on website. Via comparative analysis is assessed content of Ostrava web page compared to other cities. Practical and functional qualities are varified in user testing. This feedback is the basis for further suggestion of better communication of Ostrava and verification of research questions.
Klíčová slova
marketing měst a obcí, komunikační mix ve veřejné správě, online marketing, komunikace s občany, nové trendy v komunikaci měst a obcí
Klíčová slova v angličtině
marketing of cities and towns, communication mix in public administration, online marketing, communication with citizens, new trends in city communication
Rozsah průvodní práce
67 s. (99 769 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem této bakalářské práce je online marketingová komunikace města Ostravy. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části jsou popsány a vysvětleny pojmy spojené s komunikací města směrem k široké veřejnosti. Tou jsou myšleni občané, turisté, návštěvníci, investoři, ale i služby a podnikatelé. V neposlední řadě je zde ukotvena metodologie pro výzkumnou část a výzkumné otázky k ověření. Cílem je podat ucelený a srozumitelný výklad teorie.
Praktickou část otevírá analýza současného stavu, která hodnotí aktuální využívání online nástrojů při městské komunikaci. Zaměřuje se na využívání webových stránek. Prostřednictvím srovnávací analýzy je zjišťována obstojnost obsahové stránky webového portálu oproti jiným městům. Praktičnost a funkčnost zjištěných dat je ověřena v uživatelském testování. Tato zpětná vazba slouží jako podklad na základě, které jsou navrhnuty způsoby pro zlepšení komunikace města Ostravy i zodpovězeny výzkumné otázky.
Anotace v angličtině
The Essay deals with online communication of Ostrava city. The thesis consists of two parts. In the theoretical part are described and explained concepts, that are connected with city communication to broad public. It means citizens, visitors, turists, investors, but also services and businessmen. Last but not least there is described the methodology that sets application in practice and research questions for verification. The aim is to present complete and understanable explanation of the theory.
The practical part opens the analysis of current situation of the communication of Ostrava, that evaluates current using of online channels by the communication of cities. It is focused on website. Via comparative analysis is assessed content of Ostrava web page compared to other cities. Practical and functional qualities are varified in user testing. This feedback is the basis for further suggestion of better communication of Ostrava and verification of research questions.
Klíčová slova
marketing měst a obcí, komunikační mix ve veřejné správě, online marketing, komunikace s občany, nové trendy v komunikaci měst a obcí
Klíčová slova v angličtině
marketing of cities and towns, communication mix in public administration, online marketing, communication with citizens, new trends in city communication
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tvorbě webu a online komunikaci města. Pozornost věnujte i možnostem analýzy jejich efektivity.
Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
Charakterizujte vybrané město a jeho online komunikaci s důrazem na web.
Na základě komparativní analýzy a uživatelského testování analyzujte silné a slabé stránky webové prezentace města.
Vyvoďte závěry a doporučení, zodpovězte výzkumné otázky.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tvorbě webu a online komunikaci města. Pozornost věnujte i možnostem analýzy jejich efektivity.
Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
Charakterizujte vybrané město a jeho online komunikaci s důrazem na web.
Na základě komparativní analýzy a uživatelského testování analyzujte silné a slabé stránky webové prezentace města.
Vyvoďte závěry a doporučení, zodpovězte výzkumné otázky.
Seznam doporučené literatury
BOKŠA, M. a kolektiv. 2019. Digitální Česko v digitální Evropě [online]. Mladá Boleslav: Škoda Auto Vysoká škola. 170 s. ISBN 978-80-87042-75-5
JEŽEK, J. 2010. Aplikace městského marketingu v praxi. In. Ekonomie a management [online]. Publikováno 2010-4 [cit. 2020-12-22]
KARLÍČEK, M. a kolektiv. 2016. Marketingová komunikace. Praha: Grada. 224 s. ISBN 978-80-247-5769-8
KOZEL, P., Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada. 199 s. ISBN 978-80-247-3527-6
KRUG, Steve. 2010. Nenuťte uživatele přemýšlet: praktický průvodce testováním a opravou chyb použitelnosti [sic] webu. Brno: Computer press. 168 s. ISBN 9788025129234
PŘIKRYLOVÁ, J. a kolektiv. 2019. Moderní marketingová komunikace 2. Praha: Grada. 344 s. ISBN 978-80-271-0787-2
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. 2014. Marketing služeb - efektivně a moderně 2. Praha: Grada. 272 s. ISBN 978-80-247-5037-8
Seznam doporučené literatury
BOKŠA, M. a kolektiv. 2019. Digitální Česko v digitální Evropě [online]. Mladá Boleslav: Škoda Auto Vysoká škola. 170 s. ISBN 978-80-87042-75-5
JEŽEK, J. 2010. Aplikace městského marketingu v praxi. In. Ekonomie a management [online]. Publikováno 2010-4 [cit. 2020-12-22]
KARLÍČEK, M. a kolektiv. 2016. Marketingová komunikace. Praha: Grada. 224 s. ISBN 978-80-247-5769-8
KOZEL, P., Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada. 199 s. ISBN 978-80-247-3527-6
KRUG, Steve. 2010. Nenuťte uživatele přemýšlet: praktický průvodce testováním a opravou chyb použitelnosti [sic] webu. Brno: Computer press. 168 s. ISBN 9788025129234
PŘIKRYLOVÁ, J. a kolektiv. 2019. Moderní marketingová komunikace 2. Praha: Grada. 344 s. ISBN 978-80-271-0787-2
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. 2014. Marketing služeb - efektivně a moderně 2. Praha: Grada. 272 s. ISBN 978-80-247-5037-8
Přílohy volně vložené
Příloha P I: Představení města Ostravy
Příloha P II: Scénář uživatelského testování
Příloha P III: Záznam uživatelského testování
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku ( Mgr. Eva Učňová) byly položeny tyto otázky:
1. V závěrečném hodnocení uvádíte, že webová prezentace města Ostravy je průměrná. Co byste konkrétně navrhovala pro její zlepšení?
2. Které konkrétní nástroje online marketingové komunikace doporučujete posílit a proč?
Na str. 45 uvádíte, že webová stránka města Ostrava neobsahuje ucelené informace pro média, co všechno by tato sekce měla obsahovat a proč?
Studentka odpověděla na položené otázky.