Tato bakalářská práce zkoumá postoj spotřebitelů ke kosmetice netestované na zvířatech a jeho vliv na nákupní chování. Blíže je zaměřená na kosmetickou značku Lush a působení jejích společensky odpovědných zásad na zákaznice. Teoretická část práce vymezuje pojmy související s netestovanou kosmetikou a se spotřebitelským chováním. Praktická část je složena ze dvou výzkumných šetření. Prvním je kvalitativní výzkum realizovaný prostřednictvím individuálních rozhovorů, který je zaměřený obecně na kosmetiku netestovanou na zvířatech. Druhá část představuje kvantitativní šetření formou online dotazníku, tato analýza je zaměřená přímo na značku Lush. V závěru práce jsou zodpovězeny výzkumné otázky a z výsledků výzkumného šetření vyvozena doporučení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the attitude of consumers to untested cosmetics and its impact on shopping behaviour in the field of cosmetic products. It focuses on the cosmetic brand Lush and impact of its socially responsible policies on customers. The theoretical part defines the concepts related to the untested cosmetics and consumer behaviour. The practical part consists of two research surveys. The first is qualitative research carried out through individual interviews, which is generally focused on cosmetics not tested on animals. The second part presents a quantitative survey in the form of online questionnaire, this analysis is focused directly on the Lush brand. At the end of the thesis, research questions are answered and recommendations are derived on the basis of a research survey.
Tato bakalářská práce zkoumá postoj spotřebitelů ke kosmetice netestované na zvířatech a jeho vliv na nákupní chování. Blíže je zaměřená na kosmetickou značku Lush a působení jejích společensky odpovědných zásad na zákaznice. Teoretická část práce vymezuje pojmy související s netestovanou kosmetikou a se spotřebitelským chováním. Praktická část je složena ze dvou výzkumných šetření. Prvním je kvalitativní výzkum realizovaný prostřednictvím individuálních rozhovorů, který je zaměřený obecně na kosmetiku netestovanou na zvířatech. Druhá část představuje kvantitativní šetření formou online dotazníku, tato analýza je zaměřená přímo na značku Lush. V závěru práce jsou zodpovězeny výzkumné otázky a z výsledků výzkumného šetření vyvozena doporučení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the attitude of consumers to untested cosmetics and its impact on shopping behaviour in the field of cosmetic products. It focuses on the cosmetic brand Lush and impact of its socially responsible policies on customers. The theoretical part defines the concepts related to the untested cosmetics and consumer behaviour. The practical part consists of two research surveys. The first is qualitative research carried out through individual interviews, which is generally focused on cosmetics not tested on animals. The second part presents a quantitative survey in the form of online questionnaire, this analysis is focused directly on the Lush brand. At the end of the thesis, research questions are answered and recommendations are derived on the basis of a research survey.
1. V teoretické části proveďte rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů především z oblasti spotřebitelského chování a kosmetického průmyslu.
2. Stanovte cíl bakalářské práce, formulujte výzkumné otázky, v rámci výzkumné metody formou kvalitativního a kvantitativního šetření zvolte vhodná kritéria k získání požadovaných dat.
3. Zpracujte výzkum ve formě individuálních polostrukturovaných rozhovorů a dotazníku. Vyhodnoťte získaná data a vyvoďte relevantní závěry.
4. Na základě zjištěných výsledků zodpovězte výzkumné otázky a zhodnoťte přínosy práce pro praktické využití (případně stanovte doporučení pro zkoumanou oblast).
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části proveďte rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů především z oblasti spotřebitelského chování a kosmetického průmyslu.
2. Stanovte cíl bakalářské práce, formulujte výzkumné otázky, v rámci výzkumné metody formou kvalitativního a kvantitativního šetření zvolte vhodná kritéria k získání požadovaných dat.
3. Zpracujte výzkum ve formě individuálních polostrukturovaných rozhovorů a dotazníku. Vyhodnoťte získaná data a vyvoďte relevantní závěry.
4. Na základě zjištěných výsledků zodpovězte výzkumné otázky a zhodnoťte přínosy práce pro praktické využití (případně stanovte doporučení pro zkoumanou oblast).
Seznam doporučené literatury
BELK, Russell W., Eileen FISCHER a Robert V. KOZINETS, 2013. Qualitative consumer & marketing research. Los Angeles: SAGE, 234 s. ISBN 9780857027665.
Cosmetics and personal care industry overview, 2019 In. Cosmetics Europe.eu [online]. Dostupné z: https://www.cosmeticseurope.eu/cosmetics-industry/
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER, 2013. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada, 814 s. ISBN 9788024741505.
KOUDELKA, Jan, 2018. Spotřebitelé a marketing. Praha: C.H.Beck, 354 s. ISBN ISBN 978-80-7400-693-7.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ, 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
MULAČOVÁ, Věra a Petr MULAČ, 2013. Obchodní podnikání ve 21. století. Praha: Grada, 520 s. ISBN 978-80-247-4780-4.
TAHAL, Radek, 2017. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada, 261 s. ISBN 9788027102068.
Seznam doporučené literatury
BELK, Russell W., Eileen FISCHER a Robert V. KOZINETS, 2013. Qualitative consumer & marketing research. Los Angeles: SAGE, 234 s. ISBN 9780857027665.
Cosmetics and personal care industry overview, 2019 In. Cosmetics Europe.eu [online]. Dostupné z: https://www.cosmeticseurope.eu/cosmetics-industry/
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER, 2013. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada, 814 s. ISBN 9788024741505.
KOUDELKA, Jan, 2018. Spotřebitelé a marketing. Praha: C.H.Beck, 354 s. ISBN ISBN 978-80-7400-693-7.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ, 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
MULAČOVÁ, Věra a Petr MULAČ, 2013. Obchodní podnikání ve 21. století. Praha: Grada, 520 s. ISBN 978-80-247-4780-4.
TAHAL, Radek, 2017. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada, 261 s. ISBN 9788027102068.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Byli všichni respondenti seznámeni s termíny, které mohou být hůře interpretovatelné (např.
etický nákup)?
Bylo provedení kvalitativního výzkumu součástí ročníkové práce nebo jste dělala pouze pro
potřeby práce předkládané?
Jaký vliv myslíte, že má odlišná barevnost loga na spotřebitele?
Studentka plně odpověděla na otázky.