Tato bakalářská práce pojednává o kulturních symbolech jako základních pilířích marketingového sdělení v sociální reklamě jako produktu občanského aktivismu. Tuto problematiku zkoumá na příkladu světoznámého díla Napalm Girl, jehož autorem je
v současné době zřejmě nejvlivnější a marketingově nejúspěšnější streetartový tvůrce Banksy. Práce identifikuje místa, kde se prolínají kulturní ikony s marketingovou komunikací. Pomocí výzkumu a jeho interpretace odhaluje hlavní myšlenky díla a ukazuje, jak se kulturní symboly podílejí na konstrukci klíčových konceptů občanského aktivismu, zejména anti-konzumerismu, a jak tyto koncepty formují výsledné reklamní poselství.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with cultural symbols as a basic pillar of marketing communication in social advertising as a product of civic activism. Investigate this issue with the example of the world-famous work Napalm Girl, whose author Banksy is probably the most successful street art creator. The work identifies places where cultural icons intertwine with marketing communication. Create semiotic and narrative analyzes to reveal the structure of the work and demonstrate how cultural symbols contribute to the construction of key concepts of civic activism, especially anti-consumerism, and how these concepts shape the resulting advertising message.
Klíčová slova
Banksy, Napalm Girl, kulturní ikona, maskot, sociální reklama, konzumerismus, globalizace
Klíčová slova v angličtině
Banksy, Napalm Girl, cultural icon, mascot, social advertising, conumerism, globalization
Rozsah průvodní práce
85 s. (147 600 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce pojednává o kulturních symbolech jako základních pilířích marketingového sdělení v sociální reklamě jako produktu občanského aktivismu. Tuto problematiku zkoumá na příkladu světoznámého díla Napalm Girl, jehož autorem je
v současné době zřejmě nejvlivnější a marketingově nejúspěšnější streetartový tvůrce Banksy. Práce identifikuje místa, kde se prolínají kulturní ikony s marketingovou komunikací. Pomocí výzkumu a jeho interpretace odhaluje hlavní myšlenky díla a ukazuje, jak se kulturní symboly podílejí na konstrukci klíčových konceptů občanského aktivismu, zejména anti-konzumerismu, a jak tyto koncepty formují výsledné reklamní poselství.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with cultural symbols as a basic pillar of marketing communication in social advertising as a product of civic activism. Investigate this issue with the example of the world-famous work Napalm Girl, whose author Banksy is probably the most successful street art creator. The work identifies places where cultural icons intertwine with marketing communication. Create semiotic and narrative analyzes to reveal the structure of the work and demonstrate how cultural symbols contribute to the construction of key concepts of civic activism, especially anti-consumerism, and how these concepts shape the resulting advertising message.
Klíčová slova
Banksy, Napalm Girl, kulturní ikona, maskot, sociální reklama, konzumerismus, globalizace
Klíčová slova v angličtině
Banksy, Napalm Girl, cultural icon, mascot, social advertising, conumerism, globalization
Zásady pro vypracování
Tato bakalářská práce pojednává o kulturních symbolech jako základních pilířích marketingového sdělení v sociální reklamě jako produktu občanského aktivismu.
Tuto problematiku zkoumá na příkladu světoznámého díla Napalm Girl, jehož autorem je v současné době zřejmě nejvlivnější a marketingově nejúspěšnější streetartový tvůrce Banksy.
Práce identifikuje místa, kde se prolínají kulturní ikony s marketingovou komunikací.
Pomocí sémiotické a narativní analýzy odhaluje strukturu Banksyho díla a ukazuje, jak se kulturní symboly podílejí na konstrukci klíčových konceptů občanského aktivismu, zejména antikonzumerismu, a jak tyto koncepty formují výsledné reklamní poselství.
Zásady pro vypracování
Tato bakalářská práce pojednává o kulturních symbolech jako základních pilířích marketingového sdělení v sociální reklamě jako produktu občanského aktivismu.
Tuto problematiku zkoumá na příkladu světoznámého díla Napalm Girl, jehož autorem je v současné době zřejmě nejvlivnější a marketingově nejúspěšnější streetartový tvůrce Banksy.
Práce identifikuje místa, kde se prolínají kulturní ikony s marketingovou komunikací.
Pomocí sémiotické a narativní analýzy odhaluje strukturu Banksyho díla a ukazuje, jak se kulturní symboly podílejí na konstrukci klíčových konceptů občanského aktivismu, zejména antikonzumerismu, a jak tyto koncepty formují výsledné reklamní poselství.
Seznam doporučené literatury
OSTMAN, Neil, 2010. Ubavit se k smrti: veřejná komunikace ve věku zábavy. 2. opr. vydání. Praha : Mladá fronta. ISBN 9788020422064
THWAITES, Tony, Lloyd DAVIS a Warwick MULES, 2002. Introducing Cultural and Media Studies: A semiotic approach. 2. vydání. Houndmills, Basingstoke, U.K. : Palgrave. ISBN 0-333-97247-3
COTTRELL, Robert C., 2010. Icons of American Popular Culture: From P.T. Barnum to Jennifer Lopez. 1. vydání. New York : Routledge. ISBN 9780765622990
BROWN, Stephen, Sharon PONSONBY-MCCABE, 2014. Brand mascots: and other marketing animals. New York : Routledge, Taylor & Francis Group. ISBN 978-0-203-52775-7
BAČUVČÍK, Radim, Lenka HARANTOVÁ, 2016. Sociální marketing. Zlín : VeRBuM. ISBN 978-80-87500-80-4
Seznam doporučené literatury
OSTMAN, Neil, 2010. Ubavit se k smrti: veřejná komunikace ve věku zábavy. 2. opr. vydání. Praha : Mladá fronta. ISBN 9788020422064
THWAITES, Tony, Lloyd DAVIS a Warwick MULES, 2002. Introducing Cultural and Media Studies: A semiotic approach. 2. vydání. Houndmills, Basingstoke, U.K. : Palgrave. ISBN 0-333-97247-3
COTTRELL, Robert C., 2010. Icons of American Popular Culture: From P.T. Barnum to Jennifer Lopez. 1. vydání. New York : Routledge. ISBN 9780765622990
BROWN, Stephen, Sharon PONSONBY-MCCABE, 2014. Brand mascots: and other marketing animals. New York : Routledge, Taylor & Francis Group. ISBN 978-0-203-52775-7
BAČUVČÍK, Radim, Lenka HARANTOVÁ, 2016. Sociální marketing. Zlín : VeRBuM. ISBN 978-80-87500-80-4
Přílohy volně vložené
Příloha P I: Dotazník k bakalářské práci
Příloha P II: Tabulka odpovědí získaná dotazníkovým šetřením
- přílohy jsou součástí práce
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucího práce (Prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.) byly položeny následující otázky:
1. Proč příslušnost k národu či ke kultuře nepředstavovala v rámci Vašeho výzkumu faktor, který zásadně určoval interpretaci, a tedy komunikační presupozice respondentů.
2. Jakou metodou výzkumu by bylo možné zjistit, zdali a jaký v rámci globalizovaného světa a v rámci subkultury vysokoškolští studenti existuje společný anebo odlišný rezervoár kulturních symbolů?
3. Které Banksyho produkty představují nejostřejší útoky na národní kolektivní identitu?
V oponentském posudku ( PaedDr. Marcela Göttlichová) byly položeny tyto otázky:
1. Str. 29: "Banksy úspěšně avšak podvratně používá strategie z oblasti PR, marketingu a reklamy." Jedná se o převzatý výrok? (Blanché, 2016) Objasněte dané tvrzení.
2. Str. 30: "VO1: Jak vnímají a interpretují současní vysokoškolští studenti rozdílných národností Banksyho dílo Napalm Girl? + VO2: Jak současní vysokoškolští studenti rozdílných národností interpretují a vnímají hlavní ideu - poselství Banksyho díla Napalm Girl?" Lze přesně vymezit hranice, do jaké míry je percepce a interpretace díla diferencována od jeho hlavní idey (poselství)? Prezentujte stručně na jednoznačnosti odpovědí u každé z VO (viz Kapitola 8).
3.Str. 31: "Dotazník byl šířen mezi mezinárodní studenty, jelikož faktor kulturního pozadí úzce souvisí s daným tématem díla, a tudíž i celé bakalářské práce." Objasněte.
4. Str. 60: "V řadě případů studenti vnímají dílo odlišným způsobem a nejednou jsou jejich odpovědi i překvapivě protichůdné, a to navzdory ke skutečnosti, že vysokoškolští studenti, absolvující anglické kurzy určené pro zahraniční studenty, představují uzavřenou a informačně a vědomostně propojenou kohortu respondentů." Myslíte si, že daná skutečnost by měla vést jednoznačně ke sjednocenému názoru a převážit národnostní rozdílnost (rozličných sociokulturních prostředí) respondentů?
Studentka objasnila nejasnosti oponentky práce. Na základě nadstandardního zpracování práce se komise přiklání k hodnocení B.