Tato bakalářská práce se zabývá tématem customer journey od autora ke čtenáři. Cílem práce je zjistit, jaké motivátory vedou čtenáře k zakoupení knihy. V teoretické části jsou nadefinovány pojmy jako marketingová komunikace a marketingová strategie doplněné o specifikace pro knižní trh. Teoretická část práce také obsahuje popsání knižního trhu ČR. Je zde také uvedena metodika práce, která obsahuje cíl a účel výzkumu, také metodu šetření a výzkumné otázky a obecný profil respondentů. Praktická část se věnuje výsledkům kvantitativního i kvalitativního šetření mezi čtenáři ČR. Na jejich základě je popsána customer journey pro knižní trh ČR, která je přenesena do grafického znázornění customer journey map.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the topic of customer journey from author to reader. The aim of the thesis is to find out what motivators lead the reader to buy the book. The theoretical part defines terms such as marketing communication and marketing strategy complemented by specifications for the book market. The theoretical part of the thesis also contains a description of the Czech book market. There is also a methodology of work, which contains the goal and purpose of research, as well as the method of investigation and research questions and the general profile of respondents. The practical part deals with the results of quantitative and qualitative research among readers of the Czech Republic. Based on them, the customer journey for the book market of the Czech Republic is described, which is transferred to the graphic representation of the customer journey map.
Klíčová slova
autor, cesta zákazníka, čtenář, kniha, knižní trh
Klíčová slova v angličtině
author, book, book market, customer journey, reader
Rozsah průvodní práce
63 s. (103 343 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá tématem customer journey od autora ke čtenáři. Cílem práce je zjistit, jaké motivátory vedou čtenáře k zakoupení knihy. V teoretické části jsou nadefinovány pojmy jako marketingová komunikace a marketingová strategie doplněné o specifikace pro knižní trh. Teoretická část práce také obsahuje popsání knižního trhu ČR. Je zde také uvedena metodika práce, která obsahuje cíl a účel výzkumu, také metodu šetření a výzkumné otázky a obecný profil respondentů. Praktická část se věnuje výsledkům kvantitativního i kvalitativního šetření mezi čtenáři ČR. Na jejich základě je popsána customer journey pro knižní trh ČR, která je přenesena do grafického znázornění customer journey map.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the topic of customer journey from author to reader. The aim of the thesis is to find out what motivators lead the reader to buy the book. The theoretical part defines terms such as marketing communication and marketing strategy complemented by specifications for the book market. The theoretical part of the thesis also contains a description of the Czech book market. There is also a methodology of work, which contains the goal and purpose of research, as well as the method of investigation and research questions and the general profile of respondents. The practical part deals with the results of quantitative and qualitative research among readers of the Czech Republic. Based on them, the customer journey for the book market of the Czech Republic is described, which is transferred to the graphic representation of the customer journey map.
Klíčová slova
autor, cesta zákazníka, čtenář, kniha, knižní trh
Klíčová slova v angličtině
author, book, book market, customer journey, reader
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingové komunikaci, marketingové strategii a knižním trhu.
Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
Charakterizujte problémy v customer journey od autora ke čtenáři.
Na základě primárního šetření zjistěte motivátory, které vedou čtenáře k zakoupení knihy.
Vyhodnoťte výsledky vyplývající z výzkumu a odpovězte na výzkumné otázky.
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingové komunikaci, marketingové strategii a knižním trhu.
Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
Charakterizujte problémy v customer journey od autora ke čtenáři.
Na základě primárního šetření zjistěte motivátory, které vedou čtenáře k zakoupení knihy.
Vyhodnoťte výsledky vyplývající z výzkumu a odpovězte na výzkumné otázky.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip, 2007. Moderní marketing. Praha: Grada, 1041 s. ISBN: 978-80-247-1545-2.
NOSEK, Jiří, 2019. Vydej si vlastní KNIHU - Jak zachránit rukopis před šuplíkem a jak dostat knihu ke čtenářům. Klika, 264 s. ISBN: 978-80-88298-33-5.
TAHAL, Radek, 2017. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing. Expert, 261 s. ISBN: 978-80-271-0206-8.
TRÁVNÍČEK, Jiří, 2014. Překnížkováno: co čteme a kupujeme (2013). Brno: Host, 190 s. ISBN: 978-80-7491-256-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2011. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada. Expert, 356 s. ISBN: 978-80-247-3528-3.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip, 2007. Moderní marketing. Praha: Grada, 1041 s. ISBN: 978-80-247-1545-2.
NOSEK, Jiří, 2019. Vydej si vlastní KNIHU - Jak zachránit rukopis před šuplíkem a jak dostat knihu ke čtenářům. Klika, 264 s. ISBN: 978-80-88298-33-5.
TAHAL, Radek, 2017. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing. Expert, 261 s. ISBN: 978-80-271-0206-8.
TRÁVNÍČEK, Jiří, 2014. Překnížkováno: co čteme a kupujeme (2013). Brno: Host, 190 s. ISBN: 978-80-7491-256-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2011. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada. Expert, 356 s. ISBN: 978-80-247-3528-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
- Uvažujete o publikování výsledků vlastního výzkumu v některém periodiku? Pokud byste zvolila titul, který se dostává do rukou knihkupecké veřejnosti, patrně by byla povzbuzena jedním z dílčích výsledků práce, že zážitek z knihkupectví a ze sdílení přečtených knih stále patří k emocím, které jsou pro čtenáře důležité a nenarušila je ani dlouhá doba uzavření knihkupectví z pandemických důvodů.
- Jak lze vysvětlit stoupající oblibu audioknih? Spíše pragmaticky nebo jako posílení zážitkových a emocionálních aspektů u čtenářů při četbě knih?
Studentka plně odpověděla na otázky.