Bakalářská práce se zabývá mezigeneračním vlivem v rámci spotřebitelského chování mezi generacemi X a Y. Cílem je zjistit, jakým způsobem a do jaké míry ovlivňují rodiče z generace X mladé dospělé z generace Y, a naopak ve spotřebitelském chování. Teoretická část vymezuje pojmy jako spotřebitelské a nákupní chování, vysvětluje roli rodiny v procesu socializace spotřebitele a popisuje specifika generací X a Y. Praktická část se zabývá kvalitativním výzkumem, který byl realizován formou individuálních rozhovorů. Jsou zde také zodpovězeny výzkumné otázky, konkretizovány limity práce i možnosti jejího využití a pokračování výzkumu.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with the intergenerational influence within consumer behavior between generations X and Y. The aim is to find out how and to what extent parents from generation X influence young adults from generation Y and vice versa in consumer behavior. The theoretical part defines concepts such as consumer and shopping behavior, it explains the role of family in the process of consumer socialization and describes the specifics of generations X and Y. The practical part deals with qualitative research, using the method of individual interviews. In this part of the thesis research questions are answered and the limits of the work and the possibilities of its use and continuation of research are specified.
Klíčová slova
mezigenerační vliv, generace X, generace Y, spotřebitelské chování, kvalitativní výzkum
Klíčová slova v angličtině
intergenerational influence, generation X, generation Y, consumer behavior, qualitative research
Rozsah průvodní práce
52 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá mezigeneračním vlivem v rámci spotřebitelského chování mezi generacemi X a Y. Cílem je zjistit, jakým způsobem a do jaké míry ovlivňují rodiče z generace X mladé dospělé z generace Y, a naopak ve spotřebitelském chování. Teoretická část vymezuje pojmy jako spotřebitelské a nákupní chování, vysvětluje roli rodiny v procesu socializace spotřebitele a popisuje specifika generací X a Y. Praktická část se zabývá kvalitativním výzkumem, který byl realizován formou individuálních rozhovorů. Jsou zde také zodpovězeny výzkumné otázky, konkretizovány limity práce i možnosti jejího využití a pokračování výzkumu.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with the intergenerational influence within consumer behavior between generations X and Y. The aim is to find out how and to what extent parents from generation X influence young adults from generation Y and vice versa in consumer behavior. The theoretical part defines concepts such as consumer and shopping behavior, it explains the role of family in the process of consumer socialization and describes the specifics of generations X and Y. The practical part deals with qualitative research, using the method of individual interviews. In this part of the thesis research questions are answered and the limits of the work and the possibilities of its use and continuation of research are specified.
Klíčová slova
mezigenerační vliv, generace X, generace Y, spotřebitelské chování, kvalitativní výzkum
Klíčová slova v angličtině
intergenerational influence, generation X, generation Y, consumer behavior, qualitative research
Zásady pro vypracování
Vymezte teoretická východiska pro zvolené téma.
Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
Realizujte kvalitativní výzkumné šetření.
Vyhodnoťte závěry z výzkumného šetření, interpretujte získaná data a zodpovězte výzkumné otázky.
Formulujte závěry, doporučení, návrhy vyplývající z analýz.
Zásady pro vypracování
Vymezte teoretická východiska pro zvolené téma.
Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
Realizujte kvalitativní výzkumné šetření.
Vyhodnoťte závěry z výzkumného šetření, interpretujte získaná data a zodpovězte výzkumné otázky.
Formulujte závěry, doporučení, návrhy vyplývající z analýz.
Seznam doporučené literatury
HENDL, Jan. 2016. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0982-9.
KOTLER, Philip. 2007. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOUDELKA, Jan. 2018. Spotřebitelé a marketing. V Praze: C.H. Beck. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-693-7.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6.
SCHIFFMAN, Leon G. a Leslie Lazar KANUK. 2004. Nákupní chování. Brno: Computer Press. Business books (Computer Press). ISBN 80-251-0094-4.
VYSEKALOVÁ, Jitka. 2011. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3528-3.
ZAMAZALOVÁ, Marcela. 2009. Marketing obchodní firmy. Praha: Grada. Manažer. ISBN 978-80-247-2049-4.
Seznam doporučené literatury
HENDL, Jan. 2016. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0982-9.
KOTLER, Philip. 2007. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOUDELKA, Jan. 2018. Spotřebitelé a marketing. V Praze: C.H. Beck. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-693-7.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6.
SCHIFFMAN, Leon G. a Leslie Lazar KANUK. 2004. Nákupní chování. Brno: Computer Press. Business books (Computer Press). ISBN 80-251-0094-4.
VYSEKALOVÁ, Jitka. 2011. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3528-3.
ZAMAZALOVÁ, Marcela. 2009. Marketing obchodní firmy. Praha: Grada. Manažer. ISBN 978-80-247-2049-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku u Stáních závěrečných zkoušek.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
1) Považujete za adekvátní doplnit v dalším výzkumu do faktorů ovlivňujících nákupní rozhodování reklamu či jiné formy marketingové komunikace?
2) Jaký typ výzkumu a jakou metodiku byste zvolila pro další pokračování šetření této problematiky?
3) Co považujete ze závěrů vyplývajících z Vaší práce za podstatné a jak to využít v praxi?
Studentka připraveně odpověděla na všechny otázky.