Diplomová práce se podrobně zabývá současnou komunikací kulturní instituce Museum Kampa na sociálních sítích. Při práci je kladen důraz na komunikaci týkající se stálé expozice děl malíře Františka Kupky. Cílem je zjistit, zda je jí v online komunikaci poskytován dostatečný prostor, případně navrhnout zlepšení. Teoretická práce se zabývá kulturním marketingem a managementem, teorií muzeí, kterou rozšiřuje marketing muzeí a téma sociálních sítí v kulturní sféře. Praktická část poskytuje formou případové studie podrobný vhled do fungování instituce a následně je provedeno pozorování komunikace na základě předem stanovených kritérií. Součástí je dotazníkové šetření, jehož součástí je zjistit informační potřeby předem definované cílové skupiny na sociálních sítích a na jejich základě vypracovat komunikační strategii pro dlouhodobou propagaci děl Františka Kupky ve sbírce Musea Kampy na sociálních sítích a navrhnout další komunikační aktivity s tím související.
Anotace v angličtině
This diploma thesis focuses in detail on a current social media communication of Prague's cultural institution Museum Kampa. Emphasis is placed on promoting permanent exhibition of works by painter František Kupka. The aim is to find out whether it is provided with sufficient space in online communication, eventually to suggest improvements. The theoretical work describes the theory of cultural marketing and management, museums followed by marketing of museums and the topic of social media in culture. The practical part provides a detailed insight into the functioning of the institution in a form of case study then followed by observation of social media communication. For this method, criteria was defined ahead. For the purposes of this thesis, a questionnaire survey was conducted. The results help with defining information needs of a predefined target group on social media. Based on that there will be designed long-term communication strategy of promoting František Kupka's works in the Museum Kampa collection on social media and suggest other related communication activities.
Klíčová slova
marketingová komunikace, kulturní marketing, marketing muzeí, sociální sítě, kulturní instituce, Museum Kampa, František Kupka
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, cultural marketing, museum marketing, social media, cultural institution, Museum Kampa, Francois Kupka
Rozsah průvodní práce
113 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se podrobně zabývá současnou komunikací kulturní instituce Museum Kampa na sociálních sítích. Při práci je kladen důraz na komunikaci týkající se stálé expozice děl malíře Františka Kupky. Cílem je zjistit, zda je jí v online komunikaci poskytován dostatečný prostor, případně navrhnout zlepšení. Teoretická práce se zabývá kulturním marketingem a managementem, teorií muzeí, kterou rozšiřuje marketing muzeí a téma sociálních sítí v kulturní sféře. Praktická část poskytuje formou případové studie podrobný vhled do fungování instituce a následně je provedeno pozorování komunikace na základě předem stanovených kritérií. Součástí je dotazníkové šetření, jehož součástí je zjistit informační potřeby předem definované cílové skupiny na sociálních sítích a na jejich základě vypracovat komunikační strategii pro dlouhodobou propagaci děl Františka Kupky ve sbírce Musea Kampy na sociálních sítích a navrhnout další komunikační aktivity s tím související.
Anotace v angličtině
This diploma thesis focuses in detail on a current social media communication of Prague's cultural institution Museum Kampa. Emphasis is placed on promoting permanent exhibition of works by painter František Kupka. The aim is to find out whether it is provided with sufficient space in online communication, eventually to suggest improvements. The theoretical work describes the theory of cultural marketing and management, museums followed by marketing of museums and the topic of social media in culture. The practical part provides a detailed insight into the functioning of the institution in a form of case study then followed by observation of social media communication. For this method, criteria was defined ahead. For the purposes of this thesis, a questionnaire survey was conducted. The results help with defining information needs of a predefined target group on social media. Based on that there will be designed long-term communication strategy of promoting František Kupka's works in the Museum Kampa collection on social media and suggest other related communication activities.
Klíčová slova
marketingová komunikace, kulturní marketing, marketing muzeí, sociální sítě, kulturní instituce, Museum Kampa, František Kupka
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, cultural marketing, museum marketing, social media, cultural institution, Museum Kampa, Francois Kupka
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o teorii kulturního marketingu a managementu, marketingu muzeí a využívaných nástrojů a použití sociálních sítí v kulturní sféře. 2. Na základě teoretických poznatků formulujte výzkumné otázky a cíle a metodiku práce.
3. Analyzujte současný stav komunikace. Proveďte marketingový výzkum na reprezentativním vzorku cílové skupiny s přihlédnutím ke specifikům práce. 4. Na základě výsledků analýzy a výzkumu zpracujte návrh komunikační strategie na sociálních sítích k podpoře propagace sbírky Františka Kupky a naznačte možnosti budoucího vývoje strategie komunikace musea v příštích letech.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o teorii kulturního marketingu a managementu, marketingu muzeí a využívaných nástrojů a použití sociálních sítí v kulturní sféře. 2. Na základě teoretických poznatků formulujte výzkumné otázky a cíle a metodiku práce.
3. Analyzujte současný stav komunikace. Proveďte marketingový výzkum na reprezentativním vzorku cílové skupiny s přihlédnutím ke specifikům práce. 4. Na základě výsledků analýzy a výzkumu zpracujte návrh komunikační strategie na sociálních sítích k podpoře propagace sbírky Františka Kupky a naznačte možnosti budoucího vývoje strategie komunikace musea v příštích letech.
Seznam doporučené literatury
JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada, 2008, 288 s. ISBN 978-80-247-2724-0.
KESNER, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek. Praha: Grada, 2005. Expert (Grada). ISBN 80-247-1104-4.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Přeložil Tomáš JUPPA, přeložil Martin MACHEK. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5
OCHRANA, František, Michal PLAČEK, Milan PŮČEK a Antonín ŠIMČÍK. Management a hospodaření muzeí. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2018. ISBN 978-80-246-3638-2.
SOUKUP, Václav. Antropologie: teorie člověka a kultury. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-432-8.
Seznam doporučené literatury
JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada, 2008, 288 s. ISBN 978-80-247-2724-0.
KESNER, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek. Praha: Grada, 2005. Expert (Grada). ISBN 80-247-1104-4.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Přeložil Tomáš JUPPA, přeložil Martin MACHEK. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5
OCHRANA, František, Michal PLAČEK, Milan PŮČEK a Antonín ŠIMČÍK. Management a hospodaření muzeí. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2018. ISBN 978-80-246-3638-2.
SOUKUP, Václav. Antropologie: teorie člověka a kultury. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-432-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Prosím, krátce popište rozdíly komunikace muzea na sociálních sítích v době covidu a v době standardního otevření.
2. Jaké další výzkumné metody by bylo možné použít pro zpřesnění závěrů výzkumu?
Studentka plně zodpověděla otázky.