Diplomová práce se zaobírá oblastí esportu a jeho možným využitím jako nového marketingového nástroje pro sportovní odvětví. Teoretická část obsahuje souhrn základních pojmů z oblasti marketingu, komunikace, nových trendů, esportu, metodiky a výzkumu. Praktická část analyzuje českou esportovou scénu ve spojitosti se sportovním odvětvím. V rámci praktické části jsou zkoumána prvotní data z tohoto segmentu, která byla získaná pomocí dotazníkového šetření. Z výsledků analýzy a získaných dat je následně navržena podoba eventu v projektové části.
Anotace v angličtině
This diploma thesis focuses on the field of esports and its possible use as a new marketing tool for the sports industry. The theoretical part comprises a summary of basic terms from the field of marketing, communication, new trends, esports, methodology, and research. The practical part analyzes the Czech esports scene in connection with the sports industry, and researches primary data from this segment, which were obtained through means of a survey. Subsequently, an event format based on the analysis results is proposed in the project part.
Klíčová slova
esport, sport, marketing, fotbal, liga, event
Klíčová slova v angličtině
esport, sport, marketing, football, league, event
Rozsah průvodní práce
97 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaobírá oblastí esportu a jeho možným využitím jako nového marketingového nástroje pro sportovní odvětví. Teoretická část obsahuje souhrn základních pojmů z oblasti marketingu, komunikace, nových trendů, esportu, metodiky a výzkumu. Praktická část analyzuje českou esportovou scénu ve spojitosti se sportovním odvětvím. V rámci praktické části jsou zkoumána prvotní data z tohoto segmentu, která byla získaná pomocí dotazníkového šetření. Z výsledků analýzy a získaných dat je následně navržena podoba eventu v projektové části.
Anotace v angličtině
This diploma thesis focuses on the field of esports and its possible use as a new marketing tool for the sports industry. The theoretical part comprises a summary of basic terms from the field of marketing, communication, new trends, esports, methodology, and research. The practical part analyzes the Czech esports scene in connection with the sports industry, and researches primary data from this segment, which were obtained through means of a survey. Subsequently, an event format based on the analysis results is proposed in the project part.
Klíčová slova
esport, sport, marketing, fotbal, liga, event
Klíčová slova v angličtině
esport, sport, marketing, football, league, event
Zásady pro vypracování
V teoretické části zpracujte rešerši odborné literatury se zaměřením na specifika dané problematiky a definujte teoretická východiska k tématu práce.
Specifikujte cíle práce, formulujte výzkumné otázky a stanovte metodiku práce.
Realizujte kvantitativní výzkum, jehož cílem je ověřit vnímání vstupu sportovního odvětví do esportu.
Na základě výsledných dat a získaných poznatků zodpovězte výzkumné otázky.
Definujte požadavky na realizaci eventu, jehož cíl bude směřovat k rozšíření povědomí o esportových hrách v kontinuitě s aktivitami sportovního odvětví v podobě jejich marketingového nástroje.
V závěru práce zhodnoťte dosažení stanoveného cíle práce.
Zásady pro vypracování
V teoretické části zpracujte rešerši odborné literatury se zaměřením na specifika dané problematiky a definujte teoretická východiska k tématu práce.
Specifikujte cíle práce, formulujte výzkumné otázky a stanovte metodiku práce.
Realizujte kvantitativní výzkum, jehož cílem je ověřit vnímání vstupu sportovního odvětví do esportu.
Na základě výsledných dat a získaných poznatků zodpovězte výzkumné otázky.
Definujte požadavky na realizaci eventu, jehož cíl bude směřovat k rozšíření povědomí o esportových hrách v kontinuitě s aktivitami sportovního odvětví v podobě jejich marketingového nástroje.
V závěru práce zhodnoťte dosažení stanoveného cíle práce.
Seznam doporučené literatury
FREY, P., 2011. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0 3., rozš. vyd., Praha: Management Press.
HEJLOVÁ, D., 2015. Public relations, Praha: Grada Publishing.
LI, R., 2016. Good luck have fun: the rise of eSports., New York : Skyhorse Publishing.
PŘIKRYLOVÁ, J., 2019. Moderní marketingová komunikace 2., zcela přepracované vydání., Praha: Grada Publishing
SVĚTLÍK, J., 2005. Marketing - cesta k trhu, Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk.
Seznam doporučené literatury
FREY, P., 2011. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0 3., rozš. vyd., Praha: Management Press.
HEJLOVÁ, D., 2015. Public relations, Praha: Grada Publishing.
LI, R., 2016. Good luck have fun: the rise of eSports., New York : Skyhorse Publishing.
PŘIKRYLOVÁ, J., 2019. Moderní marketingová komunikace 2., zcela přepracované vydání., Praha: Grada Publishing
SVĚTLÍK, J., 2005. Marketing - cesta k trhu, Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
" Jaké cesty použijete k tomu, aby Vaše poznatky a závěry, uvedené v diplomové práci, byly doručeny na patřičná místa (s. 36)?
" Na s. 67 uvádíte, co všechno se na poli herního trhu změnilo od poznatků, které jste získal v bakalářské práci. Jaký předpokládáte další vývoj?
" Jak předejdete možným rizikům, spojeným s konáním eventu?
" Do jaké míry se může v oblasti her promítat i výchova fanoušků živého sportu?
Student plně odpověděl na otázky.