Sociální sítě se v posledních letech staly velice účinným nástrojem, skrze který komunikují osoby, značky i politické subjekty. Práce má za cíl definovat míru a kvalitu práce předsedů stran Parlamentu České republiky ve sledovaném období a určit kvalitu jejich práce se sociálními sítěmi. První část práce se zabývá teoretickým ukotvení politického marketingu, sociálních sítí a také jejich vlivem na rozhodování. V rámci metodologie je podrobně popsán proces sběru dat pomocí obsahové analýzy, následná evaluace dat a limity práce. Výsledky šetření jsou pak zpracovány v praktické části práce, která strukturou odpovídá logickým celkům výše zmíněné obsahové analýzy a zpracovaná data interpretuje také v rámci kontextu. Součástí praktické části je také zpracování dat veřejného povolebního průzkumu výzkumnou agenturou PAQ Research týkající se voličů daných politických subjektů. Projektová část pak popisuje ideální postup při nastavování komunikační strategie na sociálních sítích politických subjektů.
Anotace v angličtině
In recent years, social networks have become a very effective tool through which people, brands and politicial entities communicate. The thesis aims to define the amount and quality of work of the chairmen of the parties of the Parliament of the Czech Republic with social networks. The first part deals with the theoretical anchor of political marketing, social networks and their influence on decision-making. The methodology describes in detail the processes of content analysis, data evaluation and limits of work. The results of the survey are then evaluated in the practical part of the work, which is structured in accordance to the logical groups of the above-mentioned content analysis and interprets the processed data also within the context. The practical part of the thesis contains public post-election survey data provided by the research agency PAQ Research concerning the audiences of the political subjects. The project part then describes the ideal procedure for setting up a communication strategy on social networks of political entities.
Klíčová slova
politický marketing, sociální sítě, předsedové politických stran, politici na sociálních sítích, politické strany, nová média v politickém marketingu
Klíčová slova v angličtině
political marketing, social networks, chairmen of political parties, politicians on social networks, political parties, new media in political marketing
Rozsah průvodní práce
81 s. (115 789 znaků práce)
Jazyk
CZ
Anotace
Sociální sítě se v posledních letech staly velice účinným nástrojem, skrze který komunikují osoby, značky i politické subjekty. Práce má za cíl definovat míru a kvalitu práce předsedů stran Parlamentu České republiky ve sledovaném období a určit kvalitu jejich práce se sociálními sítěmi. První část práce se zabývá teoretickým ukotvení politického marketingu, sociálních sítí a také jejich vlivem na rozhodování. V rámci metodologie je podrobně popsán proces sběru dat pomocí obsahové analýzy, následná evaluace dat a limity práce. Výsledky šetření jsou pak zpracovány v praktické části práce, která strukturou odpovídá logickým celkům výše zmíněné obsahové analýzy a zpracovaná data interpretuje také v rámci kontextu. Součástí praktické části je také zpracování dat veřejného povolebního průzkumu výzkumnou agenturou PAQ Research týkající se voličů daných politických subjektů. Projektová část pak popisuje ideální postup při nastavování komunikační strategie na sociálních sítích politických subjektů.
Anotace v angličtině
In recent years, social networks have become a very effective tool through which people, brands and politicial entities communicate. The thesis aims to define the amount and quality of work of the chairmen of the parties of the Parliament of the Czech Republic with social networks. The first part deals with the theoretical anchor of political marketing, social networks and their influence on decision-making. The methodology describes in detail the processes of content analysis, data evaluation and limits of work. The results of the survey are then evaluated in the practical part of the work, which is structured in accordance to the logical groups of the above-mentioned content analysis and interprets the processed data also within the context. The practical part of the thesis contains public post-election survey data provided by the research agency PAQ Research concerning the audiences of the political subjects. The project part then describes the ideal procedure for setting up a communication strategy on social networks of political entities.
Klíčová slova
politický marketing, sociální sítě, předsedové politických stran, politici na sociálních sítích, politické strany, nová média v politickém marketingu
Klíčová slova v angličtině
political marketing, social networks, chairmen of political parties, politicians on social networks, political parties, new media in political marketing
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu sociálních sítí, politické image a jejich vzájemného vlivu. Definujte druhy sociálních sítí a strategií v politickém prostředí a jejich možný vliv na veřejnost.
Charakterizujte a analyzujte současnou situaci sociálních sítí politických subjektů a definujte jejich silná a slabá místa.
Zpracujte cíl výzkumu, výzkumné otázky a metody výzkumu. Charakterizujte způsob získávání respondentů pro výzkum. Zdůvodněte výběr respondentů jako zástupců cílové skupiny pro naplnění cíle práce.
Proveďte výzkum v souladu se stanovenou metodikou. Analyzujte a popište výsledky výzkumu a jejich dopady pro splnění cíle práce. Zodpovězte výzkumné otázky.
Na základě výsledků výzkumu navrhněte možnosti jak zlepšit komunikaci politických subjektů na sociálních sítích. Predikujte dopad inovací, které navrhujete na budování politické image.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu sociálních sítí, politické image a jejich vzájemného vlivu. Definujte druhy sociálních sítí a strategií v politickém prostředí a jejich možný vliv na veřejnost.
Charakterizujte a analyzujte současnou situaci sociálních sítí politických subjektů a definujte jejich silná a slabá místa.
Zpracujte cíl výzkumu, výzkumné otázky a metody výzkumu. Charakterizujte způsob získávání respondentů pro výzkum. Zdůvodněte výběr respondentů jako zástupců cílové skupiny pro naplnění cíle práce.
Proveďte výzkum v souladu se stanovenou metodikou. Analyzujte a popište výsledky výzkumu a jejich dopady pro splnění cíle práce. Zodpovězte výzkumné otázky.
Na základě výsledků výzkumu navrhněte možnosti jak zlepšit komunikaci politických subjektů na sociálních sítích. Predikujte dopad inovací, které navrhujete na budování politické image.
Seznam doporučené literatury
KŘEČEK, Jan. Politická komunikace: od res publica po public relations. Praha: Grada, 2013, 169 s. Politologie. ISBN 978-80-247-3536-8.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing, 325 s. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-084-2.
MAAREK, Philippe J. Campaign communication and political marketing. Chichester: Wiley-Blackwell, xiv, 268 s. ISBN 9781444332353. Dostupné také z: http://catalogimages.wiley.com/images/db/jimages/9781444332346.jpg
PAVLÍČEK, Antonín. Nová média a sociální sítě. Praha: Oeconomica, 181 s. ISBN 9788024517421.
SVĚTLÍK, Jaroslav., 2005. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 340 s. ISBN 8086898482.
VYBÍRAL, Zbyněk. Psychologie komunikace. Praha: Portál, 2005, 319 s. ISBN 80-7178- 998-4.
Seznam doporučené literatury
KŘEČEK, Jan. Politická komunikace: od res publica po public relations. Praha: Grada, 2013, 169 s. Politologie. ISBN 978-80-247-3536-8.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing, 325 s. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-084-2.
MAAREK, Philippe J. Campaign communication and political marketing. Chichester: Wiley-Blackwell, xiv, 268 s. ISBN 9781444332353. Dostupné také z: http://catalogimages.wiley.com/images/db/jimages/9781444332346.jpg
PAVLÍČEK, Antonín. Nová média a sociální sítě. Praha: Oeconomica, 181 s. ISBN 9788024517421.
SVĚTLÍK, Jaroslav., 2005. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 340 s. ISBN 8086898482.
VYBÍRAL, Zbyněk. Psychologie komunikace. Praha: Portál, 2005, 319 s. ISBN 80-7178- 998-4.
Přílohy volně vložené
1 Excel
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Členové zkušební komise položili uvedené otázky (prof. Pavelka):
Text otázky č. dle okruhů:
Odpověď: Studentka plně a správně odpověděla na položenou otázku.
Text otázky č.
Odpověď: Studentka plně a správně odpověděla na položenou otázku.