Tato diplomová práce je zaměřena na vliv sociální sítě Instagram na ženy v České republice, konkrétně jejich vnímání vlastního vzhledu v důsledku používání této platformy. Cílem je zjistit, jak sociální síť Instagram ovlivňuje vnímání vlastního vzhledu u aktivních uživatelek této sociální sítě a navrhnout případná doporučení pro pozitivní ovlivnění této problematiky. Diplomová práce je rozdělena do tří částí. Teoretická část vysvětluje základní pojmy z oblasti marketingové komunikace v online prostředí, sociálních sítí, Instagramu a body image. V praktické části je vyhodnoceno online dotazníkové šetření spolu s individuálními rozhovory, na jejichž základě byla navržena doporučení, která jsou aplikována v projektové části práce při návrhu nového typu obsahu vybrané české značky na Instagramu.
Anotace v angličtině
The presented thesis focuses on the influence of Instagram on women in the Czech Republic, specifically their perception of their own appearance as a result of using this platform. The aim is to find out how the Instagram affects the perception of their own appearance and to suggest possible recommendations for influencing this issue in a positive way. The diploma thesis is divided into three parts. The theoretical part explains the basic concepts of online marketing communication, social media, Instagram and body image. The practical part is devoted to the evaluation of the questionnaire and individual interviews. Based on these results, recommendations are proposed and applied in the project part by proposing a new type of content of a selected Czech brand on Instagram.
Klíčová slova
sociální sítě, Instagram, body image, obsahový marketing
Klíčová slova v angličtině
social media, Instagram, body image, content marketing
Rozsah průvodní práce
95 s. (137 767 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce je zaměřena na vliv sociální sítě Instagram na ženy v České republice, konkrétně jejich vnímání vlastního vzhledu v důsledku používání této platformy. Cílem je zjistit, jak sociální síť Instagram ovlivňuje vnímání vlastního vzhledu u aktivních uživatelek této sociální sítě a navrhnout případná doporučení pro pozitivní ovlivnění této problematiky. Diplomová práce je rozdělena do tří částí. Teoretická část vysvětluje základní pojmy z oblasti marketingové komunikace v online prostředí, sociálních sítí, Instagramu a body image. V praktické části je vyhodnoceno online dotazníkové šetření spolu s individuálními rozhovory, na jejichž základě byla navržena doporučení, která jsou aplikována v projektové části práce při návrhu nového typu obsahu vybrané české značky na Instagramu.
Anotace v angličtině
The presented thesis focuses on the influence of Instagram on women in the Czech Republic, specifically their perception of their own appearance as a result of using this platform. The aim is to find out how the Instagram affects the perception of their own appearance and to suggest possible recommendations for influencing this issue in a positive way. The diploma thesis is divided into three parts. The theoretical part explains the basic concepts of online marketing communication, social media, Instagram and body image. The practical part is devoted to the evaluation of the questionnaire and individual interviews. Based on these results, recommendations are proposed and applied in the project part by proposing a new type of content of a selected Czech brand on Instagram.
Klíčová slova
sociální sítě, Instagram, body image, obsahový marketing
Klíčová slova v angličtině
social media, Instagram, body image, content marketing
Zásady pro vypracování
Pomocí rešerše literatury a dalších pramenů zpracujte teoretické podklady k tématu.
Stanovte hlavní cíl práce, formulujte výzkumné otázky a vyberte vhodné metody.
Proveďte primární šetření, získaná data vyhodnoťte a interpretujte. Zodpovězte výzkumné otázky.
Výsledky z výzkumu použijte jako vstupní data pro projektovou část.
V projektové části navrhněte instagramovou kampaň vybrané české značky, jež bude pozitivně ovlivňovat vnímání body image žen.
Zásady pro vypracování
Pomocí rešerše literatury a dalších pramenů zpracujte teoretické podklady k tématu.
Stanovte hlavní cíl práce, formulujte výzkumné otázky a vyberte vhodné metody.
Proveďte primární šetření, získaná data vyhodnoťte a interpretujte. Zodpovězte výzkumné otázky.
Výsledky z výzkumu použijte jako vstupní data pro projektovou část.
V projektové části navrhněte instagramovou kampaň vybrané české značky, jež bude pozitivně ovlivňovat vnímání body image žen.
Seznam doporučené literatury
FIALOVÁ, Ludmila a František David KRCH, 2012. Pojetí vlastního těla - zdraví, zdatnost, vzhled. Praha: Karolinum, 278 s. ISBN 9788024621609.
JANOUCH, Viktor, 2020. Internetový marketing. 3. aktualizované vydání. Brno: Computer Press, 344 s. ISBN 9788025150160.
KOZEL, Roman, 2006. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-247-0966-X.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ, 2019. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing, 325 s. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-084-2.
SEMERÁDOVÁ, Tereza a Petr WEINLICH, 2019. Marketing na Facebooku a Instagramu: využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-4959-1.
Seznam doporučené literatury
FIALOVÁ, Ludmila a František David KRCH, 2012. Pojetí vlastního těla - zdraví, zdatnost, vzhled. Praha: Karolinum, 278 s. ISBN 9788024621609.
JANOUCH, Viktor, 2020. Internetový marketing. 3. aktualizované vydání. Brno: Computer Press, 344 s. ISBN 9788025150160.
KOZEL, Roman, 2006. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-247-0966-X.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ, 2019. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing, 325 s. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-084-2.
SEMERÁDOVÁ, Tereza a Petr WEINLICH, 2019. Marketing na Facebooku a Instagramu: využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-4959-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, plány, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
" Co můžete na vašich sociálních sítích udělat pro motivaci žen, aby vystoupily z komfortní zóny, aby ukázaly svoji přirozenou krásu, a aby se zapojily do podpory této myšlenky?
" Jakými jinými aktivitami by značka OSTÉ mohla podpořit edukaci mladých žen v oblasti body image?
" Jak vnímáte možnosti dalšího vývoje v této problematice? (Nejen na Instagramu.)
Studentka plně odpověděla na položené otázky.